Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling
Електрически локомотиви
Сaprycorn:
--- Цитат на: ankar link=topic=3443.msg68549#msg68549 date=1323363184 ---Някой,може и в друга тема, да разясни как BR 242 преминава в BR 142.Вероятно след сливането на двете немски администрации ама...
--- Край на цитат ---
Тук бях писал по този въпрос преди време, не конкретно за 242/142, а изобщо за принципите на смяна на сериите
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,168.msg1816.html#msg1816
CaLLlo:
--- Цитат на: mitko0888 link=topic=3445.msg68556#msg68556 date=1323368018 ---Да си допълня за ГДР електровозите: Въпреки че са ми "любими" поради отдавнашното им присъствието като продукт на Пико, Е11/Е42 са доста зле в сравнение с унифицираната серия от "другата" Германия. Появяват 9 години по-късно от DB E10/E40, но имат 2920 kW часова мощност при 3700 kW за Е10.
--- Край на цитат ---
Мите, ако става дума за мощност, то тогава говорим за киловати [kW],
а киловатчас [kWh] е единица за енергия и е равна на мощност един киловат ползвана в продължение на един час!
При локомотивите винаги говорим за мощност, значи за киловати [kW],
но понякога и за конски сили [PS].
Конската сила не е единица за сила, а също за мощност!!
Превръщането от едните единици за мощност в другите е сравнително просто:
1 PS = 735 W = 0,735 kW
1 kW = 1,36 PS
--------------------------
За да изчерпим напълно темата с конските сили, само трябва да споменем още, че навремето е имало 2 вида конски сили - английски и немски, като немските са били с 2 вата по слаби от английските, накрая са се утвърдили английските!
mitko0888:
Часова мощност (или както се нарича) - може да се поддържа най-много за време до един час. След това локомотивът прегрява, обикновено двигателите му. Освен нея има и продължителна мощност, която може да се поддържа неограничено време. Тя е по-малка от часовата мощност. Има и краткотрайна - мощността, която може да се развива до 15 минути (или 10 минути). Тя пък е по-голяма от часовата.
Писъл съм хххх kW часова мощност, за да е ясно коя от трите имам в предвид. За по-новите локомотиви с асинхронни двигатели нещата са по-различни.
CaLLlo:
:good:
pach:
Малко илюстративен материал (не че не можем да четем), за да не стават досадни грешки:
E11 042
E11-042 fast neu, abgestellt im Bw Magdeburg. Aufn. 1967
Източник:
http://www.bahnbilder.de/name/einzelbild/number/31647/kategorie/deutschland~e-loks~br-109-e-11-dr-211.html
Модел:
Източник: http://www.railwaypassion.com/forums/index.php?topic=1605.0
E42 151
--- Цитат ---Sunday,17th.October2010 - An electric locomotive from the former DR (Deutsche Reichsbahn,DDR) with a Party train on
the track between Bremen and Osnabrück.
Am Sonntag,den 17.10.kam mir die ehemalige DR Lokomotive E42 151 mit einem Party-Sonderzug (scherzhaft Säuferzug genannt) nahe Belm/Vehrte vor die Linse.
Das Foto entstand nahe der Stelle,wo die Bahnlinie Hamburg,Bremen Osnabrück (Rollbahn) das Wiehengebirge durchbricht.
--- Край на цитат ---
Или в свободен превод:
от англ.- Неделя 17th.October2010 - производител на електрически локомотив от бившия DR
(немски железници, ГДР) с парти във влака път между Бремен и Оснабрюк.
от нем. - В неделя, 17.10.kam моите бивши локомотив DR E42 151 със специална партия
(шеговито нарича Säuferzug) в близост до Белмонт / Vehrte предната част на обектива.
Снимката е направена в близост до мястото, където редове в Хамбург, Бремен,
Оснабрюк (писта) на Wiehengebirge.
Източник: http://www.flickr.com/photos/uwek1964/5090318682/
Модел:
Източник: http://www.harald-johns.com/SAMMLUNG/4-u.htm
142 001-7 (E42 001)
142 001-7 (E42 001) sonnte sich am 26.09.09 in Pirna
Източник: http://www.bahnbilder.de/name/einzelbild/number/339019/kategorie/deutschland~e-loks~br-142-e-42-dr-242.html
Е44
Die ex DR Lok E44 108 (KM, Bj.1939) wird von der BW Halle gepflegt und gehegt, am 30.09.07 beim Eisenbahnfest in Berlin-Schöneweide gezeigt.
Свободен превод:Бившият DR опорно E44 108 (KM, Bj.1939) се поддържа от BW зала
и подхранва на 30.09.07 показан на жп фестивал в красиви пасища Берлин. :haha: :haha: :haha:
Източник: http://karow900.startbilder.de/name/einzelbild/number/82409/kategorie/Museumsbahnen~BSW+Gruppe+Traditionsgem.+BW+Halle+P+e.V.~Diverse+Fahrzeuge+und+Wagen.html
Модел:
Източник: http://www.hp-pfeiffer.de/digi_umbau1/dcc/e44_rocoalt/e44_rocoalt.html
Още на тази и свързани теми - тук:
Elektrische Lokomotiven: Baureihen 130 bis 159
Ето и пряко сравнение между Е11 и Е44 на пико:
Източник на картинките: http://www.vectis.co.uk/Page/ViewAuctionLots.aspx?AuctionId=3&DayNo=1&Section=121&Start=20
И още едно сравнение (по картинка - тоест и без четене става...) между Е11, Е42, Е44 ...и BR118 ( не е Nohab):
За да не се бъркат дори силуетите на този род локомотиви! :hi:
;D ;D ;D
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия