Автор Тема: Възстановяване на теснолинеен парен локомотив 613.76  (Прочетена 4594 пъти)

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5546
  • Рейтинг: 636
  • Красотата е в детайла!
Колеги, макар и формално да "дърпам дявола за опашката", защото още има доста неясноти по въпроса, обявявам и тази новина:

613.76 е свалена от Банско в Септември. Ще се извърши проба на котела и при добър резултат и след решение (на Съвета на директорите) за отпускане на средства, ще се пристъпи към възстановяване на локомотива.

А дано!

Снимка на лока "от днес":



И "от вчера":



И в движение:

« Последна редакция: 06 Април 2011, 17:30:11 от Vlado »

ivo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2006
  • Рейтинг: 558
  • HO - II-III, София
Тъкмо търсих снимки на 613.76 :) и къде мислите намерих и то страхотни .... ot CaLLlo

http://www.railwaypassion.com/forums/index.php?topic=2524.0


« Последна редакция: 06 Април 2011, 17:47:48 от ivo »

topalov

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Ееех, наистина ли доживяваме такова чудо?
Ето мои снимки от юли 2007 година. Дано да има шанс да тръгне, че като ги гледах двата красавеца на Банско ми се късаше сърцето! СТИСКАМЕ ПАЛЦИ!
 








Още малко снимки на адрес: http://bitko.snimka.bg/hobby/613-76.583252.22968600




ОФФ: А това чудо няма ли да е по-евтино за възстановяване?





« Последна редакция: 06 Април 2011, 20:39:17 от topalov »

plto4ka71

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Винаги се радвам, когато чуя за възстановяване на стар локомотив. Този е много красив и интересен. Ще е наистина АТРАКЦИЯ за фенове и маниаци. Дано всичко да е наред и наистина да успеят да го върнат към живот.  УСПЕХ !

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5546
  • Рейтинг: 636
  • Красотата е в детайла!
Засега нищо не се чува ама да видим. Може и да ни огрее!  :yes:

Tramway

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Цялата документация на машината за щастие е запазена - паспорта на локомотива, паспорта на котела и пожизнената книга на локомотива. След като ги прегледах установих, че:
1. Машината е изпратена от депо Сп и зачислена в депо ЧБ през 1969г.
2. Последният подемен ремонт е правен в ЧБ през 1971г.
3. Последният капитален ремонт е правен в ЖПЗ София през 1976г. По котела са сменени 86 тръби и 98 связи.
4. Машината е върната в ЧБ, където работи до 1978г. След туй е пренесена и зачислена отново в Сп, където работеше като маневра.

Повече записи няма. Не е ясно колко още е работила в Сп. През 1979 или 80г замина на собствен ход за депо Бно, където беше угасена за резерв и пазена под охрана.

При направения бърз оглед установих, че:
1. Липсват всички лагери по сцепното движение.
2. Липсва един шатун.
3. Липсват ексцентриковите щанги.
4. Липсва лявата палцова щанга (открадната броени дни преди откарването на машината от Бно).
5. Част от пясъчните тръби срязани и захвърлени (явно са очаквали бакър, а се е оказало желязо), също малко преди изтеглянето от Бно.
6. Липсват двата инжектора, арматурната глава, както и цялата фина котелна арматура.
7. Липсват ръчката на регулатора, колелото на ръчага, ръчките и противотежестите на пещната врата.
8. Липсват двата кранмашиниста.
9. Липсват всички люкове по челната стена на стоящия котел. През отворите им са вижда дебел накип по тръбите.

Всичко останало може да са набави от други машини, но елементите на движението ще са проблем. Трябва да са изработват наново.

При туй положение ремонтът ще трае не по-малко от година, и то при добра организация и здраво бачкане. За цената още е рано да са каже. Трябва да направим подробен оглед.

За сведение на интересуващите се:
Фабр. № на машината 1933 / 1949г
Производител “Chrzanow” -  Полша.
Фабр. № на котела 19602 / 1949г
Производителя не запомних – ще го докладвам по-нататък.