Цялата документация на машината за щастие е запазена - паспорта на локомотива, паспорта на котела и пожизнената книга на локомотива. След като ги прегледах установих, че:
1. Машината е изпратена от депо Сп и зачислена в депо ЧБ през 1969г.
2. Последният подемен ремонт е правен в ЧБ през 1971г.
3. Последният капитален ремонт е правен в ЖПЗ София през 1976г. По котела са сменени 86 тръби и 98 связи.
4. Машината е върната в ЧБ, където работи до 1978г. След туй е пренесена и зачислена отново в Сп, където работеше като маневра.
Повече записи няма. Не е ясно колко още е работила в Сп. През 1979 или 80г замина на собствен ход за депо Бно, където беше угасена за резерв и пазена под охрана.
При направения бърз оглед установих, че:
1. Липсват всички лагери по сцепното движение.
2. Липсва един шатун.
3. Липсват ексцентриковите щанги.
4. Липсва лявата палцова щанга (открадната броени дни преди откарването на машината от Бно).
5. Част от пясъчните тръби срязани и захвърлени (явно са очаквали бакър, а се е оказало желязо), също малко преди изтеглянето от Бно.
6. Липсват двата инжектора, арматурната глава, както и цялата фина котелна арматура.
7. Липсват ръчката на регулатора, колелото на ръчага, ръчките и противотежестите на пещната врата.
8. Липсват двата кранмашиниста.
9. Липсват всички люкове по челната стена на стоящия котел. През отворите им са вижда дебел накип по тръбите.
Всичко останало може да са набави от други машини, но елементите на движението ще са проблем. Трябва да са изработват наново.
При туй положение ремонтът ще трае не по-малко от година, и то при добра организация и здраво бачкане. За цената още е рано да са каже. Трябва да направим подробен оглед.
За сведение на интересуващите се:
Фабр. № на машината 1933 / 1949г
Производител “Chrzanow” - Полша.
Фабр. № на котела 19602 / 1949г
Производителя не запомних – ще го докладвам по-нататък.