Локомотивът е производство на Флайшман от 2001г. (4828) и като част от сет (4898).
Малко история:
Пруският S6 е локомотив, конструиран да тегли бързи влакове и е с колоосна формула 2'В h2.
Проектиран е от Роберт Гарбе - Linke-Hofmann-Breslau 1905/1906г. Първите 28 броя са произведени от фирмата Linke-Hofmann (общо 330 бр.).
В последствие се произвежда от Henschel (173 бр.) и Humboldt (81 бр.), т.е. общо 584 бр. в периода 1906-1913г.
Било е планирано диаметърът на двигателлните колела да е 2200мм, в последствие са намалени на 2100мм.
Първоначално будката е била обтекаема - с "V" образна челна стена, но заради отблясъци нощно време в диагонално разположените предни стъкла след 1908/9г. челната стена се прави плоска.
Така също вратата на димната камера е била с конусна форма при първите екземпляри - доколкото имам спомени,
някоя от месинговите фирми (е) произвежда(ла) точно такъв S 6 - с обтекаема будка и конусна врата на димната камера.
След 1912г. S 6 е изместен в състава на бързите влакове от четири цилиндровия S10.
S 6 е можел да тегли (на равно) 13 4-осни D-Zug вагона с постоянна скорост 90 км/ч (500 тона влак).
Локомотивът е окомплектован с тендер pr 2'2' Т21,5 и е с максимална скорост 110 км/ч (максимална мощност от 1160 ps при 100 км/ч).
След Първата световна война 126 локомотива S6 заминават извън Германия като репарационни плащания - 81 за Полша, 42 за Белгия, 2 за Италия и 1 за Литва.
След национализацията става BR 13.10–12. В периода 1926-1931г. в Германия са "пенсионирани" и последните немски локомотиви S6.
Последният белгийски S6 е в експлоатация до 1956г.
Снимка на запазения като музеен експонат полски S6:
Първо общ вид на модела:
В следващото издание снимки отвътре.