Ми телефонен бре, Владо...
Методът без комуникация според мен е следният: ....
Мне. Няма да го описвам подробно, защото ДБС (движение без съобщения) без друго отдавна отпадна, но на разписание и "опит" не се разчита. Влаковете разбира се се проверяват дали са пристигнали цели в гарите.
Най-общо след прекъсване на съобщенията, пръв се пуска влак в посока срещу километража на линията. С този влак изпращащия ръководител-движение предава на другата гара писмен план за движение на следващите очаквани влакове, съгласно който се осъществява останалото движение. В някои случаи (например липса на влак срещу километража) е необходимо организиране на куриерски съобщения (някой търчи между двете гари с писма и телеграми).
Скоростта при ДБС е до 40 км/ч, като влаковия персонал писмено се уведомява, че се работи по този способ. Изпращане на два последователни влакове в едно направление става с разграничение по време, което е времепътуването при намалената скорост плюс 10 мин. Влаковия персонал и на двата влака се уведомява, че отпред (отзад) има друг влак.
На товарните влакове без превозна бригада изпращащата гара трябва да даде стрелочник или спирач, който да охранява влака, ако се наложи спиране в междугарието.
Счита се, че днес до ДБС не може да се стигне. При прекъсване на телефоните се работи с GSM или преносими радиостанции. А прекъсване на телефонното съобщение се случва почти всеки ден - крадат се кабелите.