Автор Тема: Относно телефонния способ и ПАБ  (Прочетена 15256 пъти)

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re:Относно телефонния способ и ПАБ
« Отговор #15 -: 08 Май 2011, 14:09:59 »
А имало ли е такъв метод-телеграфен способ или по-точно имало ли е линии по които движението се е осигурявало с телеграфни съобщения. :mda: :mda: :mda: :sarcastic:.

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Относно телефонния способ и ПАБ
« Отговор #16 -: 08 Май 2011, 14:35:45 »
Цитат на: mntop link=topic=3177.msg59216#msg59216 date=1304760027
.... Цялостта на пристигащия влак се констатира от постовия стрелочник в приемащата гара,за което докладва на рък.движение.....

А кой констатира цялостта на влака в случаите, когато няма пост или стрелочник в поста ?

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re:Относно телефонния способ и ПАБ
« Отговор #17 -: 08 Май 2011, 17:15:32 »
Кажете ми по хронология годините и съответните линии когато са заменяли телефоните и ПАБ с автоблокировка ::)

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re:Относно телефонния способ и ПАБ
« Отговор #18 -: 09 Май 2011, 19:19:08 »
Цитат на: fpk1999 link=topic=3177.msg59272#msg59272 date=1304852999
А имало ли е такъв метод-телеграфен способ или по-точно имало ли е линии по които движението се е осигурявало с телеграфни съобщения. :mda: :mda: :mda: :sarcastic:.
                     

ОТГОВОРЕТЕ МИИИИИИИИИИ :wild: :wild: :wild: :wild: :wild: :wild: :wild: :wild: :wild: :wild:   :haha:       

 :lol: :lol: :lol:

mntop

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 31
  • Рейтинг: 5
Re:Относно телефонния способ и ПАБ
« Отговор #19 -: 09 Май 2011, 22:51:19 »
Жп линията Филипово-Панагюрще е открита за експлоатация на 03.12.1933год. с дъжина около 71км. Гарите по тази линия са били-Филипово-Съединение–Овчеполци-Стрелча и Панагюрище. На гара Овчеполци е имало и водна кула за зарждане на парните локомотиви с вода. Телеграфът,като средство за осигуряване на влаковете се използва масово до около 1956 год.след което започва да се замества с телефон и ПАБ. Трудно е да се намери информация за първата ПАБ в БДЖ, можеби поради факта че започва да се въвежда много масово на много междугария. За начало на ПАБ би трябвало  се счита далечната 1956 год.,като до 1977год са съоръжени около 2350км жп линии.

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re:Относно телефонния способ и ПАБ
« Отговор #20 -: 13 Май 2011, 14:54:00 »
Итересно ми е как се осигурявра движението по детската железница Пловдив.Виждал съм че на гара Пионер ръководителя говори по нещо като телефон :yahoo: :dance1: :yahoo:но с кой говори защото крайната гара Панорама е необслужвана. ;D

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re:Относно телефонния способ и ПАБ
« Отговор #21 -: 13 Май 2011, 21:49:58 »
 :wild: :wild: :wild: :wild: :wild: :wild: :wild:

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re:Относно телефонния способ и ПАБ
« Отговор #22 -: 16 Май 2011, 16:05:24 »
Цитат на: liro4605 link=topic=3177.msg59235#msg59235 date=1304796912
Цитат на: fpk1999 link=topic=3177.msg59233#msg59233 date=1304793303
Еееееех да бях роден тогава да видя как си разменят съобщения по този стар и носталгичен метод за осигуряване на движението-ТЕЛЕФОНЪТ :angry2: :shout: :suicide: :suicide: :skull:


 Тогава какво ли би казал за метода-"Движение без съобщения"    :telephone:

    :locomotive: А тоз дойде пускаме другия. :locomotive:

Найстина имаше доскоро и такъв метод по правилниците!
Кажете ми линиите по които методът е бил такъв :blink: :blink: :blink:

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1026
  • Рейтинг: 273
    • bgrail.info
Re:Относно телефонния способ и ПАБ
« Отговор #23 -: 16 Май 2011, 17:52:41 »
По никоя линия не е такъв.
Този метод се прилага, когато се прекъснат всички видове съобщения.
Днес се предполага, че това няма как да се случи, затова такъв метод сега няма.

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5628
  • Рейтинг: 660
  • Красотата е в детайла!
Re:Относно телефонния способ и ПАБ
« Отговор #24 -: 17 Май 2011, 09:24:09 »
А при Септември - Добринище какво е положението? Спомням си, че при един репортаж по някоя телевизия гледах как един кантонер навива ръчката на телефона, за да се свърже със свои колеги.

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re:Относно телефонния способ и ПАБ
« Отговор #25 -: 17 Май 2011, 09:35:07 »
Положението е следното-Използва се телефонен способ като до Велинград има подземни кабели а след Велинград има класическите телефонни стълбове :yes:.

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re:Относно телефонния способ и ПАБ
« Отговор #26 -: 17 Май 2011, 09:39:35 »
Ми телефонен бре, Владо...  :pleasantry: Методът без комуникация според мен е следният: има само разписание, което се следи. Идва влак от Хикс на гарата и спира за изчакване. По разписание от гара Игрек идва друг, който влиза на друг коловоз за разминаване. Като тръгнат двата по-нататък, се следи разписанието. Нищо не се предава, нищо не се изпраща /освен влаковете/. Дали влакът е стигнал цял, дали е закъснял по някаква причина, дали изобщо е стигнал, дали нещо не са се натресли в междугарието - се разбира "опитно"... :pardon: Ако влакът не стигне по разписание /по ред на движение/, просто не се пуска насрещният.

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re:Относно телефонния способ и ПАБ
« Отговор #27 -: 17 Май 2011, 09:50:29 »
Цитат на: bdz43r link=topic=3177.msg59702#msg59702 date=1305557561
.

Днес се предполага, че това няма как да се случи, затова такъв метод сега няма.
 

Ама как ей така е решено че няма да се случи :angry: :angry: :angry:.Може да се случи има причини дори и да са малко налудничави :pleasantry:.Например бурен вятър да скъса телефонните жици и до там с телефона :telephone:........Или пък нещо :pleasantry: :pleasantry: :pleasantry: да повреди трите вида блокировки.Трябва този метод да се върне в правилниците според мен :suicide_fool: :angry:.

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re:Относно телефонния способ и ПАБ
« Отговор #28 -: 17 Май 2011, 10:44:57 »
Абе, малък, ти в кой век живееш, а? Да си чул случайно за GSM?  :pleasantry: Или за разни други безжични комуникации?  :sarcastic:

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1026
  • Рейтинг: 273
    • bgrail.info
Re:Относно телефонния способ и ПАБ
« Отговор #29 -: 17 Май 2011, 10:54:36 »
Цитат на: Best Ripper link=topic=3177.msg59717#msg59717 date=1305614375
Ми телефонен бре, Владо...  :pleasantry: Методът без комуникация според мен е следният: ....
Мне. Няма да го описвам подробно, защото ДБС (движение без съобщения) без друго отдавна отпадна, но на разписание и "опит" не се разчита. Влаковете разбира се се проверяват дали са пристигнали цели в гарите.
Най-общо след прекъсване на съобщенията, пръв се пуска влак в посока срещу километража на линията. С този влак изпращащия ръководител-движение предава на другата гара писмен план за движение на следващите очаквани влакове, съгласно който се осъществява останалото движение. В някои случаи (например липса на влак срещу километража) е необходимо организиране на куриерски съобщения (някой търчи между двете гари с писма и телеграми).
Скоростта при ДБС е до 40 км/ч, като влаковия персонал писмено се уведомява, че се работи по този способ. Изпращане на два последователни влакове в едно направление става с разграничение по време, което е времепътуването при намалената скорост плюс 10 мин. Влаковия персонал и на двата влака се уведомява, че отпред (отзад) има друг влак.
На товарните влакове без превозна бригада изпращащата гара трябва да даде стрелочник или спирач, който да охранява влака, ако се наложи спиране в междугарието.

Счита се, че днес до ДБС не може да се стигне. При прекъсване на телефоните се работи с GSM или преносими радиостанции. А прекъсване на телефонното съобщение се случва почти всеки ден - крадат се кабелите.
« Последна редакция: 17 Май 2011, 10:56:34 от bdz43r »