Автор Тема: Относно телефонния способ и ПАБ  (Прочетена 14532 пъти)

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
По моята линия Пловдив-Панагюрище телефонните стълбове започват от гара Съединение и свършват на гара Стрелча.Защо по линиите по които съм пътувал винаги е така например линията до Пещера.Там пак стълбовете започват от първата гара след Стамболийски в случая Кричим и свършват на последната гара преди крайната Пещера.Излиза че започват от гарата до която е била първо линията например едно време е била до Съединение.Аналогичен е случаят на тесноленейката - стълбовете са от Велинград юг до Банско а първо линията е била до Велинград юг.Защо е така и въбще ми обяснете за телефонния способ като цяло защото този метод за осигуряване на движението ми е ЛЮБИМИЯТ :yahoo:.        

 :)
« Последна редакция: 07 Май 2011, 09:34:16 от fpk1999 »

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re:Относно телефонния способ
« Отговор #1 -: 06 Май 2011, 21:54:37 »
Наличието на стълбове не е показателно за способа за осигуряване на движението.
Едно време навсякъде е имало стълбове с телефонни/телеграфни проводници по тях.
Сега на някои места въздушните проводници са заменени с подземни кабели. Точно такъв е случая между Септември и Велинград, където също е имало стълбове някога, но движението продължава да се осигурява и сега по телефонен способ. Същото се отнася и за Пещера.
На някои места пък е запазена въздушната линия, но отделните проводници са заменени с кабел, окачен по стълбовете.

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re:Относно телефонния способ
« Отговор #2 -: 06 Май 2011, 22:15:28 »
Дори наличието на стълбове да не е показателно за метода по панагюрската линия също и по пещерската линия такъв метод се ползва(л) защото по спирките си личат отрязаните жици за телефоните(телеграфите).На спирка Дюлево има стълб за такъв способ и има по него 4 отрязани жици а на спирката има три чашки точно за тях.Може ли да ми кажете по кои линии още се ползва телефонен способ и има ли линия по която се използат(използвали) телеграфи защото тези линии знам че са много малко.Когато пътуваме до Дюлево съм забелязвал че след като началникът на гара Съединение посрещне влака веднага тича към стаята си в гарата и след минута-две излиза и изпраща влака.Дори се е случвало   влака да стои повече докато излезе да го изпрати.Данеби след посрещането на влака да отива и да се обажда например на Стрелча или Панагюрище и след отговора да го изпраща или тези телефони се ползват само при извънредни случаи. :search:.

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re:Относно телефонния способ
« Отговор #3 -: 06 Май 2011, 22:20:25 »
http://www.rail-infra.bg/cms/export/backup/gallery/downloads/referenten_dokument/Figura_2.pdf
Пак казвам - стълбовете и отрязаните проводници не означават непременно телефонен способ. По линията Радомир - Кюстендил също има стълбове, но не е телефонен способ, а ПАБ (полуавтоматична блокировка), която също изисква наличие на телефон.
Независимо от използвания метод, телефонът е задължителен, дори при най-модерните осигурителни системи.
« Последна редакция: 06 Май 2011, 22:23:32 от bdz43r »

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re:Относно телефонния способ
« Отговор #4 -: 06 Май 2011, 22:28:54 »
Цитат на: fpk1999 link=topic=3177.msg59192#msg59192 date=1304709328
Данеби след посрещането на влака да отива и да се обажда например на Стрелча или Панагюрище и след отговора да го изпраща или тези телефони се ползват само при извънредни случаи. :search:.
Това е ръководител-движение.
Обикновено той е уговорил изпращането на влака още преди пристигането му, но след пристигането, ръководител-движение трябва да отвори изходния светофор, за да изпрати влака.

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re:Относно телефонния способ
« Отговор #5 -: 07 Май 2011, 09:31:09 »
Като казвах телефонен способ имах предвид и ПАБ и въобще всички методи при които се ползва телефон.Извинявам се :agree: и ще поправя заглавието на темата :victory:.

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re:Относно телефонния способ и ПАБ
« Отговор #6 -: 07 Май 2011, 09:53:46 »
 :telephone: Вярно :wacko:.Сега се сещам че като ходихме на почивка във Велинград на места по линията имаше телефонни стълбове точно като пещерските панагюрските и кюстендилските.На Цепина най-много личи че че е имало стълбове :telephone:.   

 :lol: :lol: :lol:

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re:Относно телефонния способ и ПАБ
« Отговор #7 -: 07 Май 2011, 09:55:07 »
При всички методи се ползва телефон.

mntop

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 31
  • Рейтинг: 5
Re:Относно телефонния способ и ПАБ
« Отговор #8 -: 07 Май 2011, 12:20:27 »
При телефоннит способ на едно междуарие може да се движи само един влак. Няма обективен контрол върху заетостта и цялостта на междугарието,както при автоблокировките. Движението на влаковете между две съседни гари се осигурява,чрез определени форми телефонограми.Те се размянят от дежурните ръководители на двете съседни гари по телефона. Така например,преди да изпрати влак дежурният ръководител от гарата на изпращането иска писменно съгласие от рък.движение в приемащата гара. Деж рък. в приемащата гара също писменно по телефона дава съгласие  с телефонограма. Само след като е получил съгласие от приемащата гара,рък.движение в гарата на изпращането  на влака може да го изпрати. След като замине влака,деж.ръководител от гарата на изпращането дава заминаването на влака на съседната гара със следната телефонограма От гара..... до гара....Час..мин....  Влак№..... замина на час.....мин.... ,и се разменят квитанционни номера. Докато влакът не пристигне цял в приемащата гара,междугарието се счита за заето и не може да се изпраща друг влак. Цялостта на пристигащия влак се констатира от постовия стрелочник в приемащата гара,за което докладва на рък.движение.Влакът се счита за цял,когато е редовно сигнализиран и на последния вагон винтовия спряг е прикачен на тракционната кука,кноровите ръкави са на стойките и задните буфери са на лице. За цялостта на прстагналият влак,деж. ръководители разменят следната телефонограма От гара.... до гара....Час..мин... Влк№... тук цял. След размяната на тази телефонограма ,междугарието се  счита за своббодно и може да се изпрати друг влак. Тефонният способ  осигурява много ниска пропускателна способност на междугарията и се използва предимно по второстепенните жп  линии,както и при повреда ПАБ/полуавтоматична блкировка/ или АБ/автоблокировка/. Движението на влаковете в междугарията Филипово-Съединение се осигяравя чрез ПАБ,а Съединение-Панагюрище на телефонен способ.

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re:Относно телефонния способ и ПАБ
« Отговор #9 -: 07 Май 2011, 14:37:17 »
Благодаря за изчерпателния отговор :good:.Само не ми е ясно как така преди години съобщения са си разменяли всички гари и спирки между Съединение и Панагюрище а сега кабелите на спирките са отрязани и съобщения си разменят само Съединение и Панагюрище.Не става ли така че ако товарен влак до Панагюрище се повреди и спре тогава пътническият пред след него може да се удари в него.Ако бяха запазени телефоните и на спирките може ПВ да бъде задържан на спирката преди ТВ и когато междугарието се освободи от ТВ пътническият да прлодължи пътя си.Иначе ако по-горното се случи тогава няма как да се разбере че има спрял ТВ в междугарието и.......... :diablo: :diablo: :diablo:.

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re:Относно телефонния способ и ПАБ
« Отговор #10 -: 07 Май 2011, 17:49:47 »
Не четеш добре!
В едно междугарие може да има само един влак. Няма как друг да го удари, защото другия не заминава от Съединение, преди предния влак да е стигнал в Панагюрище.
Затова служи съобщението (телефонограма) "Влак ХХХ тук цял", което Панагюрище предава на Съединение.
Всичко останало между Съединение и Панагюрище са спирки.

mntop

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 31
  • Рейтинг: 5
Re:Относно телефонния способ и ПАБ
« Отговор #11 -: 07 Май 2011, 18:10:04 »
Спирките са закрити за служба по движението.В тях се продават само билети. Среща,разминаване или надминаване на влаковете може да става само в гарите,където има коловозно развитие. Всеки един влак си има разписание за движението си,което трябва да се спазва/ако няма повреди по локомотива,вагоните или инфраструктурата/. При повреда локомотивната и превозната бригада са длъжни да уведомят ръководител движение в гарата на приемането на влака за проблема. Когато влакът не може да продължи пътуването си се оказва помощ от едната гара/изпраща се локомотив,който да изтегли влака и да освободи междугарието/.

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re:Относно телефонния способ и ПАБ
« Отговор #12 -: 07 Май 2011, 21:35:03 »
Сега само ми е любопитно защо и спирките са си разменяли съобщения по телефоните и дали това не е била единствената линия при която и спирките са организирали движението.Дори баба ми е разправяла че когато е пътувала до Пловдив и си е купувала билет на спирката е имало телефон на стената и от Стрелча са се обаждали на Дюлево да даде съгласие за влака.Еееееех да бях роден тогава да видя как си разменят съобщения по този стар и носталгичен метод за осигуряване на движението-ТЕЛЕФОНЪТ :angry2: :shout: :suicide: :suicide: :skull:

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re:Относно телефонния способ и ПАБ
« Отговор #13 -: 07 Май 2011, 22:01:39 »
Правилата са еднакви за всички линии. Ако спирките организираха движението, нямаше да са спирки.
Това обаче не значи, че нямат нужда от телефон. Ако са обслужвани и имат билетопродавач, те разбира се имат телефонна връзка със съседните гари, чрез която получават информативни съобщения за идващ влак или подават информация на приемащата гара дали влакът е минал. Когато има охраняем прелез, прелезопазача има телефон, по който получава съобщения за заминаващ от съседната гара влак.

Някои сегашни спирки, навремето са били гари и като такива са участвали пълноценно в организирането и осигуряването на движението.

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Относно телефонния способ и ПАБ
« Отговор #14 -: 07 Май 2011, 22:35:12 »
Цитат на: fpk1999 link=topic=3177.msg59233#msg59233 date=1304793303
Еееееех да бях роден тогава да видя как си разменят съобщения по този стар и носталгичен метод за осигуряване на движението-ТЕЛЕФОНЪТ :angry2: :shout: :suicide: :suicide: :skull:


 Тогава какво ли би казал за метода-"Движение без съобщения"    :telephone:

    :locomotive: А тоз дойде пускаме другия. :locomotive:

Найстина имаше доскоро и такъв метод по правилниците!