При телефоннит способ на едно междуарие може да се движи само един влак. Няма обективен контрол върху заетостта и цялостта на междугарието,както при автоблокировките. Движението на влаковете между две съседни гари се осигурява,чрез определени форми телефонограми.Те се размянят от дежурните ръководители на двете съседни гари по телефона. Така например,преди да изпрати влак дежурният ръководител от гарата на изпращането иска писменно съгласие от рък.движение в приемащата гара. Деж рък. в приемащата гара също писменно по телефона дава съгласие с телефонограма. Само след като е получил съгласие от приемащата гара,рък.движение в гарата на изпращането на влака може да го изпрати. След като замине влака,деж.ръководител от гарата на изпращането дава заминаването на влака на съседната гара със следната телефонограма От гара..... до гара....Час..мин.... Влак№..... замина на час.....мин.... ,и се разменят квитанционни номера. Докато влакът не пристигне цял в приемащата гара,междугарието се счита за заето и не може да се изпраща друг влак. Цялостта на пристигащия влак се констатира от постовия стрелочник в приемащата гара,за което докладва на рък.движение.Влакът се счита за цял,когато е редовно сигнализиран и на последния вагон винтовия спряг е прикачен на тракционната кука,кноровите ръкави са на стойките и задните буфери са на лице. За цялостта на прстагналият влак,деж. ръководители разменят следната телефонограма От гара.... до гара....Час..мин... Влк№... тук цял. След размяната на тази телефонограма ,междугарието се счита за своббодно и може да се изпрати друг влак. Тефонният способ осигурява много ниска пропускателна способност на междугарията и се използва предимно по второстепенните жп линии,както и при повреда ПАБ/полуавтоматична блкировка/ или АБ/автоблокировка/. Движението на влаковете в междугарията Филипово-Съединение се осигяравя чрез ПАБ,а Съединение-Панагюрище на телефонен способ.