Автор Тема: Почти мисли, ама не съвсем  (Прочетена 16022 пъти)

niki

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Почти мисли, ама не съвсем
« Отговор #30 -: 14 Юни 2011, 19:42:40 »
Да, определено практичността е водеща, Миро утре съм готов, най -късно в четвъртък, направих тръбите с надписи, всичко, по твойте снимки :hi:
« Последна редакция: 14 Юни 2011, 19:44:29 от niki »

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Почти мисли, ама не съвсем
« Отговор #31 -: 14 Юни 2011, 19:54:02 »
Ела да те повозя,може и друг влак да си харесаш ;D Снощи се извървяха какви ли не!То не бяха шенкели ,маркети,бежеката с най-разнородни товари.Обаче Булмаркет снощи чупиха рекордите -4 влака засякох за една нощ. :swoon:.

niki

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Почти мисли, ама не съвсем
« Отговор #32 -: 14 Юни 2011, 20:18:57 »
Аз ще правя само товарни композиции- Испанска, Швейзарска, Германска, Американска,Канадска, и една пътническа на БДЖ :drinks:

Tramway

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Почти мисли, ама не съвсем
« Отговор #33 -: 15 Юни 2011, 09:55:06 »
Туй последното направо ма гръмна :suicide:
Я някой да даде малко технически подробности - как са държи туй чудо перпендикулярно на пътя, как са фиксира към камиона, как са куплира с останалия подвижен състав, как са предават силите на опън и на натиск на целия влак през каросериите на камионите, за какви хоризонтални и вертикални динамични натоварвания е разчетено, каква му е конструктивната скорост, как са придвижват тез колооси в празно състояние без да са прекатурват, и т.н., и т.н. - още десетки въпроси....

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5620
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!
Re:Почти мисли, ама не съвсем
« Отговор #34 -: 15 Юни 2011, 11:17:53 »
Х-х-американска му работа... :spiteful:

Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1653
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Re:Почти мисли, ама не съвсем
« Отговор #35 -: 15 Юни 2011, 12:15:58 »
Системата не е чисто хамериканска. В Европа е позната като "Kombirail".









Влакът е съставен само от "вагони" от този тип.

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re:Почти мисли, ама не съвсем
« Отговор #36 -: 15 Юни 2011, 12:33:56 »
Отбележете обаче, че ремаркетата са специални.
Обикновените не са пригодени нито за поставяне на такива талиги, нито за понасяне на тягово-спирачните усилия във влака.

niki

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Почти мисли, ама не съвсем
« Отговор #37 -: 15 Юни 2011, 12:55:52 »
Разбира се, то стандартите са различни, дори в Европа има разлика-Шведските са чувствително по дълги от тези  E.U./

Tramway

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Почти мисли, ама не съвсем
« Отговор #38 -: 15 Юни 2011, 14:24:09 »
За тез по разбирам. Туй е обикновена товарна талига, снабдена с буферна греда и приспособление за захващане на каросерията. Тя си върви нормално по пътя. Друг е въпроса, че явно ремаркетата трябва да са специална конструкция, понасяща теглично-спирачните усилия, и сигурно тарата им е 3 пъти по-голяма от обикновените, които биха са разпаднали още при първото потегляне.
Обаче хич не ми е ясно как работят тез едноосни американски творения.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12375
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Почти мисли, ама не съвсем
« Отговор #39 -: 15 Юни 2011, 14:35:35 »
Май от към страната на двете оси ("гумените") ремаркетата са "надянати"
 на нещо като "теглич" стърчащ от едноосната железопътна талига... :scratch_ones_head:
Така става определена "твърдост на сглобката" и едноосната не се мандахерца много,
особено като е "втърдено" с дължината на ремаркета и връзката със следващата (предната)
едноосна талига. Нещо таковма май е... :scratch_ones_head:

Tramway

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Почти мисли, ама не съвсем
« Отговор #40 -: 15 Юни 2011, 14:47:05 »
Сигурно е тъй и явно е измислено както трябва. Просто на мен ми е трудно да си представя какви трябва да са тез сглобки, централни болтове или Бог знае какво, имайки предвид, че американците товарен влак под 10,000 t въобще не го броят за влак....

niki

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Почти мисли, ама не съвсем
« Отговор #41 -: 15 Юни 2011, 15:06:18 »
Oтпред, твърдо се хващаза,,царския болт,, . по всяка вероятност е нещо просто- обикновенно простите неща действат по- добре, пък и трябва да е намесен елемента време- бързо и лесно да се закача и разкача.

Tramway

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Почти мисли, ама не съвсем
« Отговор #42 -: 15 Юни 2011, 17:24:39 »
С риск да стана досаден - какъв ще трябва да е тоз царски болт, който да предаде теглителната сила на локомотива върху останалите 50 или 100 вагона.....

niki

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Почти мисли, ама не съвсем
« Отговор #43 -: 15 Юни 2011, 17:29:46 »
Ами, не му знам точните параметри, но на практика той дърпа ремаркето/ респективно влиза в леглото на влекача.

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Почти мисли, ама не съвсем
« Отговор #44 -: 15 Юни 2011, 19:39:09 »
По време на ремонта на някой междугария у нас от братята чехи бяха използвани подобни талиги.Доста бяха по-малки.С тях се извозваха старите звена.Един вид звената са рамата на вагона и се слагат върху преносими 2 талиги.Татрата която ги вдигаше също беше така.На една талига стоеше портала на крана а самата тя на долното строене останало след вдигане на звената.Много интересно и много практично,съответно и много бързо ставаха нещата.