Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Борисов даде старт на жп магистрала “Тракия”

<< < (2/15) > >>

spas_tf:
Ето от по-достоверно място!
http://stroitelstvo.info/infrastructure/2010/09/16/961166_turgut_za_jp_liniiata_plovdiv_burgas_zapochva_otnovo/

lubomir:
Не знам какво се почва, но знам, че почнатото(Пловдив-Свиленград) е до под кривата круша. А за новия път към Видин направо не ми се мисли...

pach:


Понеже темата е за Борисов, ето нещо (което НЯМА да прехвърля тук директно заради п........стите от "Сега"(
та си го четете там, пък може да го коментираме тук:
http://www.segabg.com/online/new/articlenew.asp?sid=2011053000040000502

Става въпрос за започналото разчистване на западната гърловина в гара Пионер,
от растителността, защото започват демонтаж на релсите до винзавода в кв."Хладилника".
Като идея за един прав и по-широк булевард до ул.Сребърна, не е лошо като идея,
но лошото е че в района на гара Пионер той ще завива и ....извежда на Гражданска защита,
тоест пак в тесен булевард.
А пък това за велоалеята не е лошо, ама дали ще бъде направено?
Във всеки случай - жалко, че още едно "парче" от тази бивша околовръстна линия ще си отиде в небитието завинаги.
Май ще трябва да ходим да направим последните снимки на гара Пионер!?!! :( :bad:

pach:
http://rail.bulboard.com/2-vt14.html?start=10#p8466

То и ВМРО се опитва да направи нещо, като признавам, че идеята на този Джамбаски (който и да е той),
е наистина много по приемлива от велоялея или нов транспортен булевард.
Все пак ще има връзка с последната (за сега) спирка на метрото в Хладилника.
Само трябват не да се изкарат пари от скрап, ами да се дадат пари за реновиране.... :(

http://sofia.vmro.bg/?p=414

това пък е сайта на ВМРО

И идеята на Джамбазки...
http://www.vmro.bg/index.php?option=com_content&view=article&id=2639:2011-05-29-09-23-09&catid=6:actual&Itemid=25

pach:

--- Цитат ---Парламентарен контрол, 12.09.2008 г. 

Председател: Преминаваме към питане на народния представител Минчо Христов относно политиката на българското правителство за развитието на алтернативен околовръстен железопътен транспорт в София. Заповядайте да развиете питането си.
Минчо Христов: Уважаеми колеги, г-н министър, задръстванията в София, а и в другите големи градове са изключително тежък проблем.

През април аз ви посочих конкретни факти. На ден само в София в задръстванията се изразходват над 600 хиляди литра гориво. Това са половин милиард лева годишно, които софиянци плащат от джоба си. Не говоря тук за загубеното здраве от автомобилните изпълнения, загубеното време, загубените нерви. В тази връзка преди около три месеца съм поставил и настоящия въпрос към вас. Националната компания „Железопътна инфраструктура” е предприела действия за продажбата на гара „Пионер” заедно с прилежащи 60 дка от Борисовата градина. Това е един от най-апетитните терени в София. Централно място, до Борисовата градина, от три страни граничи с тази градина, с прекрасни комуникации. Затова и началната цена е 115 млн. лева. Проблемът, г-н министър, е, че гара „Пионер” е част от околовръстна жп линия, изградена през 30-те години на миналия век. Тази линия е била ключова транспортна артерия за София. В голямата си част линията „Мусман”, т.нар. линия „Мусман” е действаща и към момента, но не за пътници, а за стоки. С минимални средства линията може да бъде ремонтирана и да се превърне в градска околовръстна железница, която да поеме значителна част от пътуващите софиянци. Такива решения има в Берлин, Париж, Токио, Ню Йорк, а и практически във всички големи европейски градове. Те намаляват драстично задръстванията и са бърз и предпочитан транспорт за много граждани. В случая на София линията е дълга около 30 км и свързва близо 15 квартала с Централна гара. Говоря за квартали като „Лозенец”, „Дианабад”, „Изгрев”, „Левски”, „Хладилника”, „Красна поляна”, „Иван Вазов”, „Обеля”. Би се съкратило драстично времето за пътувания, като ще се избегне преминаването през центъра. Ако бъде възстановена линията. Така ще се облекчи значително движението в столицата и съответно ще бъдат намалени драстично задръстванията, на които сме свидетели. Специалистите, които дойдоха при мен, твърдят, че разстоянието между Централна гара – „Хладилника” може да се премине по тази железница, при една съвременна мотриса за около 15-16 мин. Моят въпрос към вас е не считате ли, че възстановяването на тази линия е крайно необходимо за софиянци, доколкото ще облекчи драстично задръстванията в столицата.
Председател: Заповядайте, г-н министър, за вашия отговор.
Петър Мутафчиев: Уважаеми г-н председател, дами и господа народни представители, уважаеми г-н Христов. Най-напред ще кажа ясно и категорично да, считам, че създаването на железопътна система на градския транспорт в София може сериозно да помогне за превоза на пътници. Но тази система не трябва в никакъв случай да има пресечни точки с автомобилния и автобусния транспорт, тъй като ще създаде сериозни проблеми. Такъв е опитът и в Германия с есбана, и в много други страни. Изграждането на една градска железница, което вие явно имате предвид, е въпрос, който е в правомощията обаче на Столична община, която е институция, разработваща общия устройствен план на София. Именно в общия устройствен план и в частност в транспортно-комуникационните планове за една община се залага информацията, която показва как ще се развива във времето общественото, жилищното и транспортното строителство. Това е по закон правомощие на общините. Понастоящем урбанизирането на териториите е до такава степен засилено, че няма и не се предвиждат никакви свободни площи, върху които е възможно да се развият други транспортни комуникации освен градските магистрали. Съгласно устройствения план на София, на Софийска община, Метрополитенът е единственият релсов път, който е предвиден да намери приложение в градския транспорт. При изготвянето на устройствения план нееднократно сме обсъждали и искали позицията на общината за наличието на градска железница. Създаването на градска железница в този план, категорично искам да кажа, не се предвижда. Тук е мястото на въпроса ви за продажбата на гара „Пионер” и прекъсването на вече съществуващата жп линия. Ние приехме решението за продажба на гара „Пионер”, след като наистина всички възможности за създаване на такъв железопътен пръстен около София. И след като се оказа, че не може да се изпълни, аз ще ви обясня защо, тогава преминахме към продажбата, за да може да осигурим за железопътната инфраструктура над 100 млн. лева, от които тя се нуждае страшно много. За съжаление не съществува възможност гарата да послужи като основа за създаването на градска железница, тъй като вече е невъзможно от нея да се продължи железопътното трасе към Захарна фабрика, което е било преди повече от 10 години, и да се реализира една южна връзка между железопътните линии София – Пловдив и София - Перник. Невъзможно е поради създаването на бул. „България” през 1978 г., довело до демонтиране на железопътната линия по улица „Димитър Нестров” и демонтирането на гарите „Стан” и „Сердика” през 1996-1997 г. във връзка с пробива на същата улица. За живущите в южната дъга на София и предвижването им към централната част като единствена алтернатива остава наистина Метрополитенът. Във връзка с разработения проект на общия устройствен план на Столична община беше подготвено становище от Министерството на транспорта, в което ясно бе очертан стремежът ни към провеждане на политика, насочена към облекчаване на трафика в София . В становището ни са засегнати някои много важни моменти, като например северната скоростна тангента да остане градска магистрала и да не се предвижда промяна в предназначението й и собствеността на северната дъга на околовръстния път. Запазваме сервитута на двойните жп линии по всички входно-изходни направления на софийския жп възел. А за направлението запад-изток капацитет за предстояща реализация, за изграждане на софийски железопътен възел. Считам, че оптимизирането на железопътния трафик и по-добрата му организация на територията на Столична община е предпоставка за цялостно облекчаване и подобряване на градския транспорт в София. Знаете, че има една идея, която беше по инициатива на Министерството на транспорта и народни представители от Перник, да направим и спирка на метрото, така че да осигурим една добра връзка между Метрополитена и жп влака съответно за Перник на спирка Вардар. За съжаление не всички наши предложения могат да намерят приложение, тъй като, както знаете, в действащото законодателство не е регламентирана функцията на Министерството на транспорта по определяне на общата политика за транспорта в страната. Предстои ни подобен дебат със сдружението на общините. Това е според мен един съществен пропуск, който трябва да бъде коригиран и съответно да се мисли за (...) на политиката за градския транспорт. Най-малкото че вече има и европейска директива в тази посока. В този смисъл едно ново начало, както казах, е именно тази т.нар. зелена книга на ЕС към новата култура за градска мобилност, която е формирана на базата на разработване на европейската политика в областта на градския транспорт.
Уважаеми г-н Христов, още един път искам да подчертая важността на поставения от вас проблем, защото, както няма на този свят уважаваща себе си държава без железници, така и съвременният облик на един столичен град се определя от отличните си обществени комуникации. Благодаря ви.
Председател: Благодаря ви, г-н министър. Заповядайте, г-н Христов. Двата уточняващи въпроса.
Минчо Христов: Уважаеми г-н министър, аз прекрасно знам, че ръководството на Столична община е това ръководство, което саботира строежа на тази железница. Това е факт, но все пак транспортът в София е пред колапс. Вече пътуваме по час-два, понякога трих до работното си място. Затова са необходими спешни мерки. Както от страна на правителството, така и от парламента. Възстановяването на градската железница ще облекчи до голяма степен именно тези невероятни задръствания, на които сме свидетели. Аз пак ви повтарям, знам, че тези проблеми трябва да бъдат решавани от Общината. Така е по закон. Но ако Софийска община нехае и не е построила досега нито един автомобилен надлез, нито една велосипедна алея, нито един безплатен охраняем паркинг на основните транспортни входове на града, кажете ми не е ли време, бих казал крайно време правителството и парламентът да се намесят? Аз например ще ви кажа защо не е построен досега нито един безплатен общински паркинг на входовете на София, както във всички големи европейски градове. Това е, защото една криминална фирма – „Паркинги и гаражи”, която е протежирана лично от софийския кмет Бойко Борисов, се стреми да превърне цяла София в една огромна синя зона. Не само центъра. Според шефа на тази фирма от 500 паркоместа, които държавата била заела, тази фирма губела близо 3 млн. лева годишно. Само че от 10-те хиляди паркоместа останали годишната печалба на същата фирма е около милион и половина лева. Ако това не е грабеж, кражба и източване, кажете ми вие какво е. Тези хора имат и наглостта да въвеждат платени винетки за живущите в центъра. Аз мисля, че търпението на хората ще се изчерпи и просто ще ги пометат, ако те наистина се опитат да въведат нещо подобно. Хубаво е, че след двегодишни опити мои в Комисията за борба с корупцията в парламента най-сетне се намеси държавната инспекция, финансова инспекция и прокуратурата за дейността на тази криминална, подчертавам, фирма. Въпросът ми е, след като Общината видимо не се интересува от проблемите на транспорта, бих казал, саботира решаването на тези проблеми, какви действия конкретно ще предприеме правителството, пак повтарям, бих казал и парламентът, за решаването на тези проблеми. Знам, че правителството финансира Околовръстното шосе,финансира метрото, финансира основния пробив при „Тодор Александров”. Питам защо правителството не предприеме действия да финансира 30-40 надлеза, автомобилни надлеза и съответно да финансира тази градска железница, за да реши проблемите на столицата. Все пак това е столица.
Председател: Заповядайте, г-н министър.
Петър Мутафчиев: Най-напред искам да кажа, че аз не съм говорил за саботаж, н о се опитах да определя отговорностите, да се знае кой за какво е отговорен. Защото много често в парламента се случва така за проблемите. Убеден съм, че половината български граждани мислят, че министърът на транспорта определя билетчетата а градския транспорт. Искам категорично да кажа, че това е пълномощие на кметовете, на общинските съвети и те са тези със своите фирми, които определят цената на билетите в градския транспорт. Така че изцяло транспортната политика в населеното място е приоритет на Общината. Държавата е тази, която може да помага. Ние сме отворени към проблемите на всички. Включително по този въпрос, който в момента толкова усилено се говори, за боклука на София. Ние помогнахме веднъж като държава, сега в момента се иска от нас втори път да се помогне, но явно трябва да се търси решение, и то от отговорните лица за това, което е Софийска община. Така че и по отношение на паркингите, за които вие ми споделихте, и на други инфраструктурни обекти държавата е отворена за коментари с Голяма столична община, така че да намерим общия път и финансиране за решаване на тези проблеми. Но инициативата основно трябва да дойде от Общината. Тъй като тя определя плановете, тя определя стратегиите за развитие на транспортната система на града. Включително и това, което вие говорихте за сини зони, паркиране и т.н., и т.н. Аз между другото ще имам среща скоро с Общината и ще представя вашите виждания, но се надявам наистина те да бъдат по-активната страна в тази посока. Това правителство винаги е доказвало, че там, където има възлови проблеми, винаги се е притичвало на помощ на Общината. Но ние не можем да поемаме чужди отговорности, тъй като и законът не ни го позволява. В един момент ще излезе, че ние се месим в работата на Общината и вземаме техните функции, което не считам, че е нормално в една демократична и правова страна. Благодаря ви.
Председател: Благодаря ви, г-н министър. Вашето отношение, г-н Христов?
Минчо Христов: Аз продължавам да мисля, г-н министър, че е необходимо да се предприемат спешни мерки, конкретен план за действие за решаване на проблемите със задръстванията. Не само в столицата. И във всички големи български градове. Аз преди месеци със Стела Банкова внесох конкретен законопроект в тази насока, който предвижда няколко конкретни неща. Незабавно строителство на автомобилни надлези и подлези, пробиви, зелени вълни, велосипедни алеи, няколко безплатни, подчертавам, охраняеми паркинга на входовете на София. Това се прави от десетилетия в големите европейски градове и ние няма да открием топлата вода. Понеже казахте за цената на билета, ще ви кажа, че абсолютно е наложително цената на билета за градския транспорт да бъде намалена и хората да бъдат стимулирани да се движат с публичния градски транспорт. Столичната община обаче прави точно обратното. Мнозинството от ГЕРБ и от „Атака” увеличи съвсем наскоро цената на билета от 70 ст. на 1 лев. Обръщам се към вас, г-н министър, помислете за стратегическия интерес на държавата и не продавайте гара „Пионер”. Възстановете околовръстната железница и помогнете за решаването на един от най-тежките проблеми на София, този със задръстванията. Спрете всякакви разпродажби и реституции, защото утре държавата ще трябва да изкупува същите терени на многократно по-високи цени. Примерът ви го давам с това, което направи г-н Софиянски с Околовръстното, където го разпродаде на определени лица и впоследствие те продадоха тези терени на държавата на многократно, десетократно и стократно по-високи цени.
--- Край на цитат ---
 

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия