Позволих се да направя тази тема, тъй като колегата
mitko0888,
който е отговорил на питащия,
се е постарал да направи добра темата.
...само дето тя е в "Купувам".
Ако админите преценят - да довършат моля!

И така:
Прехвърлено от раздел "Купувам"
Здравейте,
Миналата седмица изрових от тавана старото влакче, но за съжаление с локомотива има някакъкв проблем.
Разглобих го и го сглобих, но моторчето му само вибрира и не задвижва колелата.
Ето и снимки на моторчето и локомотива:



Та търся или моторче или локомотив. Мисля, че серията е Piko - HO
Прехвърлено от раздел "Купувам"
Ако моторчето само вибрира, а не върти, пробвай да го завъртиш с ръка.
Ако пак не върти, най-вероятно вътре нещо му "пречи". Съветвам те да се опиташ да го разглобиш - става лесно.
Двете метални пластинки се изваждат (по продължение на оста на моторчето).
Показват се две пружинки под тях, изваждаш ги, след което изтръскваш и двете четки
(лъскавите цилидърчета, трябва да са медни, а не черни).
Трябва да получиш нещо такова:

Ако някоя от четките не изпада, капачето на мотора се отваря като се завърта наляво
(обратно на час. стрелка). На този етап не те съветвам да вадиш зъбното колело
(червячето) за да се отвори целия капак, но дори само с отварянето му ако има
заклинила четка тя ще изпадне.
Погледнато отпред в отвора за четките трябва да се вижда колектора
- виж на следващата снимка.

В кръглия отвор може да почистиш с отрязана или счупена клечка за зъби,
натопена в спирт (мисля че става и с хубава водка).
Въртиш оста на ръка и триеш леко с клечката.
Само за информация - но отвътре тези дискови колектори изглеждат така:

Разбира се колекторът трябва да е гладък и лъскав, да ги няма тези черни петна от нагар,
които са характерни за всички двигатели на Piko от старото производство
(а това важи и за всички моторчета със сменяеми четки).
Почистваш всичко със спирт (НЕ с ръзтворител) бършеш с парцалче или салфетка и т.н,
докато ти хареса. Сглобяваш в обратния ред: слагаш една четка, пружинката,
защипваш с пластинката. ПРЕДИ да сложиш пластинката я огъваш леко за да придобие
първоначалния си вид - виж на долната снимка. При разглобяване пластинките се изкривяват
(отварят) и след това не притискат добре, ако не си ги оформил:


След това и втората четка.
Може и да смажеш лагерчетата с капка масло, напр. за шевни машини.
Преди това може да сложиш капка “течност за замръзнали ключалки“ - много добре почиства.
На тези моторчета след такова почистване може и да не смезваш с масло.
Оста трябва да се върти свободно на ръка. Пробваш под напрежение,
сглобяваш локомотивчето и си готов.
Разбира се това е в идеалния случай, когато частите са наред и нещо е клеясало или изместено.
Имаш и варианта от горните постове, както и от моето ЛС.