Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models

Ремонт на моторче Пико - старо производство

(1/4) > >>

mitko0888:
Написаното важи и за H0 "правоъгълните" моторчета на известанта Людмила, на повечето тендерни задвижвания - BR01, 41. Също и за бебешката BR80 (освен ако не е прекалено стара). Тъй като темата е преместена, може да пропуснете първите 5-6 поста.

...

Ако моторчето не върти, пробвай да го завъртиш с ръка. Ако пак не върти, най-вероятно вътре нещо му "пречи". Съветвам те да се опиташ да го разглобиш - става лесно. Двете метални пластинки се изваждат (по продължение на оста на моторчето). Показват се две пружинки под тях, изваждаш ги, след което изтръскваш и двете четки (лъскавите цилидърчета, трябва да са медни, а не черни). Трябва да получиш нещо такова:

Ако някоя от четките не изпада, капачето на мотора се отваря като се завърта наляво (обратно на час. стрелка). На този етап не те съветвам да вадиш зъбното колело (червячето) за да се отвори целия капак, но дори само с отварянето му ако има заклинила четка тя ще изпадне.
Погледнато отпред в отвора за четките трябва да се вижда колектора - виж на следващата снимка.
http://picbg.net/u/62092/44514/556651.jpg
В кръглия отвор може да почистиш с отрязана или счупена клечка за зъби, натопена в спирт (мисля че става и с хубава водка). Въртиш оста на ръка и триеш леко с клечката.
Само за информация - но отвътре тези дискови колектори изглеждат така:
http://picbg.net/u/62092/44514/556659.jpg
Разбира се колекторът трябва да е гладък и лъскав, да ги няма тези черни петна от нагар, които са характерни за всички двигатели на Piko от старото производство (а това важи и за всички моторчета със сменяеми четки).

Почистваш всичко със спирт (НЕ с ръзтворител) бършеш с парцалче или салфетка и т.н, докато ти хареса. Сглобяваш в обратния ред: слагаш една четка, пружинката, защипваш с пластинката. ПРЕДИ да сложиш пластинката я огъваш леко за да придобие първоначалния си вид - виж на долната снимка. При разглобяване пластинките се изкривяват (отварят) и след това не притискат добре, ако не си ги оформил:
http://picbg.net/u/62092/44514/556654.jpg
http://picbg.net/u/62092/44514/556655.jpg
След това и втората четка.

Може и да смажеш лагерчетата с капка масло, напр. за шевни машини. преди това може да сложиш капка “течност за замръзнали ключалки“ - много добре почиства. На тези моторчета след такова почистване може и да не смезваш с масло. Оста трябва да се върти свободно на ръка.  Пробваш под напрежение, сглобяваш локомотивчето и си готов.

Разбира се това е в идеалния случай, когато частите са наред и нещо е клеясало или изместено.

Имаш и варианта от горните постове, както и от моето ЛС.

Joro:
Ехааа, какво подробно обяснение. Много благодаря за отделенето време.

Да, разглобих го до степента от първата снимка


Но не и по-нататък. Не го почистих. Но сега веднага започвам... :)

Ако не се получи ще се видя и с трима ви, които ми писахте.

Благодаря!

Joro:
За съжаление отново не проработи.

Не беше черно и клеясало отгоре, свободно се върти, но като е на ток само вибрира. Сигурно е някоя част.
Изчистих го със спирт, със зимна течност... използвам 9V адаптор.

Joro:
Хвана ме малко яд, но иначе нямаше да намеря това място.

От адаптора е било. На моторчето пише 12V, а смятахме батериите, че са 9V и използвахме досега 9V. Сложих 12V и почна да се движи, но и ръмжи. Колко силен трябва да е звука? :)

daddy_g:
ами те са си старички тези локомотиви...и моите ръмжат

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия