Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models

Ремонт на моторче Пико - старо производство

<< < (2/4) > >>

Жоро:
Жорка, я снимай адаптора, с който захранваш локомотивчето и на кой извод си вързал проводниците. Че имам едни съмнения от първия ти пост още. Ако ръмжи много, капни му по една съвсем малка капка много тънко масло(масло за шевни машини или друго подобно), на лагерите на осите, от двете страни и виж тогава как ръмжи. Би трябвало на 12V да се върти като бясно и да жужи. :buba:

pach:
Позволих се да направя тази тема, тъй като колегата mitko0888,
 който е отговорил на питащия,
се е постарал да направи добра темата.
...само дето тя е в "Купувам".
Ако админите преценят - да довършат моля! :hi:
И така:


--- Цитат на: Joro link=topic=3239.msg61330#msg61330 date=1307545451 ---Прехвърлено от раздел "Купувам"
--- Край на цитат ---

Здравейте,

Миналата седмица изрових от тавана старото влакче, но за съжаление с локомотива има някакъкв проблем.
Разглобих го и го сглобих, но моторчето му само вибрира и не задвижва колелата.
Ето и снимки на моторчето и локомотива:





Та търся или моторче или локомотив. Мисля, че серията е Piko - HO


--- Цитат на: mitko0888 link=topic=3239.msg61356#msg61356 date=1307600218 ---Прехвърлено от раздел "Купувам"
--- Край на цитат ---

Ако моторчето само вибрира, а не върти, пробвай да го завъртиш с ръка.
 Ако пак не върти, най-вероятно вътре нещо му "пречи". Съветвам те да се опиташ да го разглобиш - става лесно.
 Двете метални пластинки се изваждат (по продължение на оста на моторчето).
Показват се две пружинки под тях, изваждаш ги, след което изтръскваш и двете четки
 (лъскавите цилидърчета, трябва да са медни, а не черни).
Трябва да получиш нещо такова:

Ако някоя от четките не изпада, капачето на мотора се отваря като се завърта наляво
 (обратно на час. стрелка). На този етап не те съветвам да вадиш зъбното колело
(червячето) за да се отвори целия капак, но дори само с отварянето му ако има
заклинила четка тя ще изпадне.
Погледнато отпред в отвора за четките трябва да се вижда колектора
- виж на следващата снимка.

В кръглия отвор може да почистиш с отрязана или счупена клечка за зъби,
натопена в спирт (мисля че става и с хубава водка).
Въртиш оста на ръка и триеш леко с клечката.
Само за информация - но отвътре тези дискови колектори изглеждат така:

Разбира се колекторът трябва да е гладък и лъскав, да ги няма тези черни петна от нагар,
които са характерни за всички двигатели на Piko от старото производство
(а това важи и за всички моторчета със сменяеми четки).

Почистваш всичко със спирт (НЕ с ръзтворител) бършеш с парцалче или салфетка и т.н,
 докато ти хареса. Сглобяваш в обратния ред: слагаш една четка, пружинката,
защипваш с пластинката. ПРЕДИ да сложиш пластинката я огъваш леко за да придобие
 първоначалния си вид - виж на долната снимка. При разглобяване пластинките се изкривяват
(отварят) и след това не притискат добре, ако не си ги оформил:

След това и втората четка.

Може и да смажеш лагерчетата с капка масло, напр. за шевни машини.
Преди това може да сложиш капка “течност за замръзнали ключалки“ - много добре почиства.
На тези моторчета след такова почистване може и да не смезваш с масло.
 Оста трябва да се върти свободно на ръка.  Пробваш под напрежение,
сглобяваш локомотивчето и си готов.

Разбира се това е в идеалния случай, когато частите са наред и нещо е клеясало или изместено.

Имаш и варианта от горните постове, както и от моето ЛС.

Joro:
Да, на 12V върти и жужи бясно.

Имам десетки захранвания от различни уреди и просто намерих този адаптор на който пишеше 12V, 600 Mah.
Едно време бях с адаптор, който се регулираше от 3V до 12V, но вече не работи. И съм със спомена, че работеше на 9V.
Друг проблем е, че има 2 степени напред и назад, но на 1-ва степен въобще не задвижва.

Какви са съмненията? :)

mitko0888:
И на 5V трябва да върти.

Гледай все пак на адаптора да пише нещо като DC или +/-, дали е на 9V или на 12V - ще върти с различни обороти, съответно локомотивчето ще върви с различна скорост. Ако обаче на адапторчето ти пише нещо като AC 9V, или ~ 9V, каквото и да правиш с това моторче само ще бръмчи и ще вибрира, без да върти. Може и да започне да пуши по някое време. Я по-добре прати снимки на адапторчетата (да им се чете етикета все пак)...

mitko0888:
Благодаря за преместването.
Може и заглавието да смениш: Ремонт на старо Пиковско моторче.
Написаното важи 100% и за H0 "правоъгълните" моторчета на прословутата Людмила, на повечето тендерни задвижвания - BR01, 41. Също и за бебешката BR80 (има доста старо производство с метална рама с друга конструкция на колектора и на четките, но повечето пластмасови са като показаното).
Може пък да е полезно за начинаещите ...

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия