Автор Тема: ПОЧЕШИЕЗИК или как да не храним с локум всяка тема!  (Прочетена 245101 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Не че го защитавам, но по съществото на въпроса той си е прав.
Не той, а президента е пуснал чадъра, той за това е псувал,
но правейки услуга на президента (гарван гарвану око не вади),
не е очаквал да му го "върнат тъпкано" и по този начин.
Наистина е обица, не само на неговото ухо, но и на всички които
пишат и смятат за истина подобни манипулации.

Лицата изнесли данните (магаретата) са попаднали сред шутовете на атовете,
и е цяло чудо, че те са живите, защото разчистването на поредната скрита партийна каса,
практически връща ...(пардон - конфискува) вложеното от партията обратно при нея.
Който не вярва, нека се поинтересува, от имотите на Мишо Бирата и жена му,
кои в чий ръце отиват (или ще отидат) и ще схване крайният резултат.

Закриването на поредната партийна касичка, не значи, че вложеното в нея се е загубило за партията.
А Мишо (както и други "знакови" фигури) е поредното бушонче, дадено му да разполага с партийни пари,
което се е надявало, че на него няма да му се случи...тоест, че ще надхитри системата създавана с години
партийни кадри под контрола на ДС (бивши). За сега са оцеляли само послушните бушончета, на които всяка година
(особено пред избори) им се напомня как са почнали (парите в куфарчета - не са легенда) и че са задължени на
хората дали им навремето "едно рамо на като за наш човек".

А докато партията си управлява парите откраднати през годините на социализма,
хората от народа продължават да бъдат ограбвани от вече външни сейбии - зер нашите са "честни и почтенни бизнесмени"!!!
 :lol: :lol: :lol:

Der Hetzer

  • Trade Count: (59)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1526
  • Рейтинг: 148

Der Hetzer

  • Trade Count: (59)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1526
  • Рейтинг: 148
Горко му на народ, на който политиците му изглеждат така!



j.k.kolev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 510
  • Рейтинг: 219
  • H0, H0m, H0e IV-VI, SBB,Zb, DB София
Моля за коментар. От днес както всички знаем ще се движим целогодишно на фарове. Малко ми е объркано обаче как точно ще става това. Ето закона за дв. по пътищата досега
 
Раздел XVII.
Използване на светлините

Чл. 70. (1) При движение през нощта и при намалена видимост моторните превозни средства и трамваите трябва да бъдат с включени къси или дълги светлини, габаритни светлини и светлина за осветяване на задната табела с регистрационния номер.
(2) Използването на дългите светлини е забранено:
1. при разминаване; в този случай превключването от дълги на къси светлини става, когато разстоянието между превозните средства е не по-малко от 150 метра или в момента, в който насрещният водач подаде сигнал чрез превключването на светлините;
2. при движение по осветени участъци от пътя;
3. при движение зад друго моторно превозно средство на разстояние, по-малко от 50 метра.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 61 от 2006 г.) Моторните превозни средства през периодите:
1. от 2 март до 31 октомври могат да се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини;
2. от 1 ноември до 1 март задължително се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини.

Сега според ДВ от днес:

В чл. 70 ал. 3 се изменя така:
„(3) През деня моторните превозни средства се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини.“


Смущава ме това "или". Може ли според вас да се движим само на габарити?

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Цитат на: spiritt1974 link=topic=3247.msg80611#msg80611 date=1344346630

Смущава ме това "или". Може ли според вас да се движим само на габарити?

Къде в цялото това видя че ще може (или е можело) да се движиш на габарити?

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Не. Не можеш да се движиш на габарити през деня.

j.k.kolev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 510
  • Рейтинг: 219
  • H0, H0m, H0e IV-VI, SBB,Zb, DB София
Цитат на: mitko0888 link=topic=3247.msg80613#msg80613 date=1344349587
Цитат на: spiritt1974 link=topic=3247.msg80611#msg80611 date=1344346630

Смущава ме това "или". Може ли според вас да се движим само на габарити?

Къде в цялото това видя че ще може (или е можело) да се движиш на габарити?

Според член 3 движението става с включени светлини за движение през деня ИЛИ с къси светлини. Кои са първите? Вторите ясно-късите.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Цитат на: spiritt1974 link=topic=3247.msg80618#msg80618 date=1344353996
Цитат на: mitko0888 link=topic=3247.msg80613#msg80613 date=1344349587
Цитат на: spiritt1974 link=topic=3247.msg80611#msg80611 date=1344346630

Смущава ме това "или". Може ли според вас да се движим само на габарити?

Къде в цялото това видя че ще може (или е можело) да се движиш на габарити?

Според член 3 движението става с включени светлини за движение през деня ИЛИ с къси светлини. Кои са първите? Вторите ясно-късите.

Дневните светлини (daytime running lights) са отделно от къси/дълги, за мъгла, за градско, за завой, габарити и т.н. Задължителни са за всички нови автомобили, регистрирани в EU от февруари миналата година, а съществуват доста отдавна при някои производители. На Ауди това са характерните LED "мигли"/клепачи. Ако нямаш специални такива - пускаш късите.
« Последна редакция: 07 Август 2012, 19:01:59 от mitko0888 »

j.k.kolev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 510
  • Рейтинг: 219
  • H0, H0m, H0e IV-VI, SBB,Zb, DB София
Мерси за изчерпателния отговор!

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2447
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Или си "шляпаш" и ти едни светодиоди във фаровете, нали продават подобна лента. И си в джаза. Че тези светлини, късите едно ще са вредни за акумулатора и второ - ще горят твърде често, а ако караш само денем като мен и повечето шофьори, ще те глобят без да си виновен - само някои от автомобилите имат борд - компютър, който ще ти "казва", че ти е изгоряла някоя от лампите за къси светлини. А в закона не е упоменато, че подлежиш на глоба ако ти е отказал левият или десният от въпросните "daytime running lights" и евентуалната санкция е оспорима  (все още  :spiteful:). Поне според мен. Пък и не горят никак лесно, даже преди години произвежданите са на теория вечни, но с новата директива за планово остаряване едва ли. Все са измислили нещо, та да се прецакат и да се бръкне човек за нови.  :spiteful:

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Аз приветствам тая мярка. Карането на къси денем особено извън града е изключително полезно, видимостта на колите е много по-добра, особено в мрачно време или пък лятната мараня. По-добре се преценява както разстоянието така и скоростта на отсрещната кола. Настоящата си кола я карам от 4 години, винаги с включени къси. За това времене не съм сменял акумулатор и имам една изгоряла крушка на задните светлини. При изправна електрическа инсталация карането с включени светлини не е никакъв проблем.

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2447
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Цитат на: zazo link=topic=3247.msg80692#msg80692 date=1344495066
При изправна електрическа инсталация карането с включени светлини не е никакъв проблем.
В софия може би, но в ловеч - твърдо не. Разстояния от 3-4 километра градско каране са убийствени за акумулатора. Освен ако не се зарежда през определен период на зарядно. Изпитано от мен самия лично. Автомобилът е 2003 и съответно е със абсолютно изправна инсталация.  :hi:

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Може би си прав. Аз за 3-4 километра, освен по изключение не бих си и помислил да се кача в колата.

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2447
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Ами той нашият град е 20 минутки пеша от единият край до другият...  ;D
Но пък парадокса е че всички (аз не) ходят на работа с колите си и естествено сутрин е нормална гледка да е пълно с коли, които са с по един шофьор вътре само.
Комшията ми, например, работи на гарата и до там са не повече от 900 метра, но никога не ходи пеша на работа. Щури хора.  ::)
« Последна редакция: 10 Август 2012, 18:16:44 от XRISTO »

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1539
  • Рейтинг: 385
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Цитат на: XRISTO link=topic=3247.msg80728#msg80728 date=1344604966
Разстояния от 3-4 километра градско каране са убийствени за акумулатора.

Моята кола е 2004 и я карам само градско в София. До офиса са точно 4 км. Светлините и/или климатика не влияят по никакъв начин на акумулатора ако алтернатора е наред. Обаче ако има утечки от аларма или друг консуматор когато колата е в покой (напр. забравено вътрешно осветление), акумулаторът си заминава за едно-две денонощия.