Митко, по-точно и от физик в лекция по електротехника не би могъл да го обясни.
Абсолютно прав си и няма как - всичките ти изводи, освен теоретично (поста ти)
са подкрепени и от дългогодишната практика.

В съгласие с теб ще споделя моя скромен опит.
Карам (то сега е спряна, за смяна на калници де...) 19-годишна "седмица" правена за Гърция.
Когато я взех освен допълнителните "екстри" като амортисьори MONROE, петскоростна кутия,
тъмно предно стъкло (за съжаление на КАТ-аджите си е оригинал), "гумена" корабна боя под
нея и прагове пълни с масло, социалистическата Лада се оказа и с много добре изчистена електроинсталация
от към всякакви утечки именно заради алармената система. Акумулаторът беше на повече от десет години.
Тоест тъй като го купих с колата, значи е бил "втора употреба"!!!

Работи ми много добре още две, но дойде една студена зима и той даде фира от раз.
По съвет на майстора поддържал колата до тогава, си купих акумуратор "Искра" който е в перфектно състояние и сега.
Майстора ми беше регулирал оборотите на празен хода до "невъзможните" за карбуратор "Озон" - 650 об/мин.
Често не само возещите се с мен, но и отвън Ладата не се чува, че е с включен двигател, когато спирам на сфетофарите.
Никога не съм имал проблем с презареждане или недозареждане на акумулатора. Всяка зима колата нощува на улицата,
и за ужас на съседа който кара от ония високобазовите пет местни пикапи на Мазда, до сега никога не се е наложило
да слизам с чайник топла вода (за разлика от съседа) за да запаля Ладичката. Паля и тръгвам на 30-тата секунда.
Не съм привърженик на предварителното "подгряване" на двигателя на място - той достига работната си
температура именно около 30-тата секунда - останалото е безмислено хабене на гориво на място.
Знаете, че едно време парното продаваше ладите, така че и то ми се включва на втория изминат километър.
(само дето сменях кранче всяка есен, докато не сложих водопроводна гарнитура от топлофикацията

)
От магазин "За 1 лев" съм си взел зумерче, монтирано на контактния ключ, който ми писука веднага щом го извадя.
Настроен е да "открива" и други нередни утечки - така разбрах и подмених окислилите се съединители на задните блок светлини.
Там руснаците са ги правили с надяване направо на платката която формира целия блок.
Съответно с времето медта по платката се беше окислила и в един момент започна не само да дава лош контакт
(примигваха ми целите блокове по дупките) но и съответно вдигнаха консумацията.
Това също "спаси" акумулатора от излишно натоварване както и от по-големи щети при неработещи стопове...

Мисълта ми е, че ако колата ти има и най-малка неизправност, в електроинсталацията, и ти не обърнеш внимание на време.
няма акумулатор който да се "примири" с това положение - така че не фаровете и зареждането му са причина.
Всичко това е следствие от други фактори, или казано по-просто - подръжката на колата има голямо значение!!!
А всъщност някъде бяха изчислили, че с включването на фаровете, разхода от горивото на всяка кола се увеличава
с 28 до 32 грама на сто километра. Наистина се подобрява сигурността на движението когато виждаш включените фарове,
защото носят допълнителна информация дори и при силно слънце. Обратното - да не видиш някой участник в движението е в пъти по-лошо.
А колкото до дивите шофьори - ми тях нищо не може да ги поправи освен смърта, но това не значи че останалите сме слезли от колите си!!!
В заключение ще цитирам един колега който на този дебат за повече пари в акумулатори, крушки за фарове и повишен разход на гориво,
каза филосовски:
" Добро или лошо, ще паля фаровете, защото като ме спре КАТ - тЕ, това ще ми е наистина голям разход - 50 лв ли е глобата!?

"
