В 99% от случайте пред содата каустик (натриева основа) всички бои са равни ...тоест падат.

В зависимост от концентрацията на разствора, до един час максимум, боята пада, а останалото се
измива или изстъргва - силна дума, за операцията, с топла вода и мека четка.
Владо е прав, не бива да се прекалява особено да става като тази "червена лисица":

... и разбира се, за всяка техника си има първи път, но на пробни парчета от пластмаса или
ненужни части. Цели вагони, макар и в безобразно състояние би трябвало да се правят,
когато има някаква увереност в това какво се прави все пак.
Мрежата е пълна със снимки на състарени модели - като отправна точка за всеки моделист.
Има и поне десетина сайта, които показват в подробности етапите на работа, дори и да не се
разбира езика, често снимките говорят достатъчно.
Впрочем тук неизчерпаем опит споделят стендовите моделисти най-вече.
А за противниците на състаряването (между които май съм и аз) това е едно възможно
решение - да се прави на стендови или стари модели, които после намират своето място по макета!

ПП. За по-напредналите е ясно, а за останалите - има два вида ...омазване.

1. Състаряване, което има за цел да покаже крайно състояние в следствие на годините.
Тук ръждата и потрошено/липсващите части и всичко подобно взимат превес.
2. Износване, което има за цел да покаже някакъв етап от експлоатацията на модела,
след като е излезнал от производствените халета.
Тук изсветлялата и олюпена боя, стечки, маслени петна, умерена ръжда и запрашеност
спомагат за пресъздаването на тази визия.