Автор Тема: Fleischmann 481102 Wannsee Bahn  (Прочетена 10016 пъти)

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Fleischmann 481102 Wannsee Bahn
« -: 24 Юни 2011, 20:03:59 »
Време е и този сет да го представя, макар и от Китай.
И понеже имам снимки само на локомотива, ще се опитам да бъда поне малко от малко изчерпателен по отношение на факти от историята.
А другите снимки ще ги има, но края на юли, когато се прибера обратно в България.

Историята на тази линия може лесно да бъде проследена в уикипедия, описанието е достатъчно подробно ТУК.

Wannsee Bahn е линия, която свързва Берлин (от Потсдамер плац) с предградията на югозапад (посока Потсдам) в района на езерата Großer Wannsee и Kleiner Wannsee.
Построена е като разлклонение на първата линия в Прусия - Берлин-Потсдам-Магдебург, започващо от гара Целендорф.
Открита е официално на 1 октомври 1891г. и е първата крайградска линия в тогавашна Прусия.
Свързана е с ринга на градската железница (S-Bahn) на Берлин при гара Schöneberg.
Понастоящем е част от маршрута на линия S1.
Електрифицирана е (частично) в периода 13 юли 1900 - 1 юли 1902 със 750 В прав ток в участъка Берлин-Целендорф.
Токоносеща е била 3-та релса, монтирана по трасето, а не контактна мрежа.
Не е написано дали е била трета релса между другите две или е странична, както е при нашето метро.
След електрификацията, по линията се движат влакове, теглени както от електрически, така и от парни локомотиви.
От 15 май 1933 трасето с дължина 18.61км е изцяло електрифицирано.

Продължение с историята на Ванзее бан в следващия ми пост.

Предпоследната гара по линията, Nikolassee (преди Wannsee):








Последната гара, Wannsee, класическа постройка от пруски тип:






Локомотив Т9.3, KPEV, сет на Флайшман 481102 от 2011г:



« Последна редакция: 13 Октомври 2011, 14:58:36 от widowmaker »

mitko359

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 683
  • Рейтинг: 31
Re:Fleischmann 481102 Wannsee Bahn
« Отговор #1 -: 24 Юни 2011, 21:04:28 »
Виждал съм я и съм пътувал от край до край по тази линия,  ;D точно това е причината да имам влака на 2-рата снимка. Гарата в Потсдам е уникална както и "Централна гара Берлин" (Berlin Hauptbahnhof) които са като молове :lol: Централната гара е на 3 нива. Изреждам ги от долу на горе : Най-долу минават ICE3 и всички по нови ИЦЕ-та без 1 и 2 , на 2-рото ниво е метрото което засега върви само от гарата до Райхстага , най горе на мост през целия град минават S-Bahn за който е темата както и влакове с двуетажни вагони, ICE 1,2 и Берлин-Варшава експрес и всякакви други МБВ-та (поне аз такива влакове видях , пожелавам на всеки да отиде в Берлин ! :drinks:)
П.П. Ако някой има път натам мога да дам адреси на магазини и съвети къде да отиде  :)
« Последна редакция: 24 Юни 2011, 21:06:01 от mitko359 »

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Fleischmann 481102 Wannsee Bahn
« Отговор #2 -: 25 Юни 2011, 07:06:49 »
Сегашната Anhalter Bahnhof в Берлин няма нищо общо със старата гара, а тя е изглеждала така преди войната.
Ако някой е ходил в мадрид, централната гара там (Аточа) е направена в подобен стил:




Много близо до нея е гарата при Потсдамер плац, т.е. началната по трасето до Ванзее:



Над входа е написано:
"Колелата трябва да се търкалят за победа"
« Последна редакция: 25 Юни 2011, 07:11:18 от widowmaker »

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Fleischmann 481102 Wannsee Bahn
« Отговор #3 -: 25 Юни 2011, 14:37:37 »


          Чудесия!!   :good:

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Fleischmann 481102 Wannsee Bahn
« Отговор #4 -: 25 Юни 2011, 16:23:30 »
Вагоните в сета са познатите ни типове BC 3 pr 99 (2-ра/3-та класа), D 3 tr pr 02 (4-та класа) и Pw 3 pr 99a (багажен) от сета на Флайшман с Т10 №4903 от 2006г. (прусия и хесен).
Локомотивът Т9.3 е като този от сет 4902 от 2005г. с добавена табелка (дебела и грозна, аз веднага я махнах) Wannsee.
Интересното е, че първата колоос е лагерувана неподвижно в рамата на локомотива (с малък страничен разбег), което позволява на локомотива да се изглежда по естествено при вписването в радиуси.
Неприятната част е, че кинематиката на предния куплунг е набита във въздушния резервоар и той се движи наляво/надясно с нея (на всичкото отгоре като се махне куплунга, зее дупка отпред).
Мисля да пристържа един бронзов реззервоар със същите размери и да сменя оригиналния. така и така не планирам да ползвам преден куплунг, ще монтирам само бутафорната кука.
В общи линии локомотивът е можело да се доизпипа поне още малко, но предвид опита ми с Флайшман до тук, евреите не си дават много зор в тази насока.
Задвижването вътре е същото, както на останалите локомотиви клас 91 на фирмата (DRG, DR, DB), безшумно е заради червяка на оста на мотора,
но всички зъбни колела по трансмисията, включително и червяка са пластмасови.
Место за звук няма, така, че ще трябва да се простя с тая екстра.

Ето какво има вътре като трансмисия, снимката е на БР 91 от немски сайт с обяснения за монтиране на декодер в локомотива:

« Последна редакция: 25 Юни 2011, 22:01:28 от widowmaker »

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Fleischmann 481102 Wannsee Bahn
« Отговор #5 -: 27 Юни 2011, 11:49:28 »



Дани, лека стъпка встрани от темата, но по една друга важна тема:

За снимката дето закачих горе: От какво ли се е получил тоя двоен образ
на предната врата на предпоследния вагон!?!

Двоен образ на дръжката, надписа, но и на пантата на вратата, а нагоре и
надолу всичко е наред!?!

С 2 думи: - Хванах ги ...  ...
« Последна редакция: 27 Юни 2011, 11:53:43 от CaLLlo »

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Fleischmann 481102 Wannsee Bahn
« Отговор #6 -: 27 Юни 2011, 11:56:04 »
Цитат на: CaLLlo link=topic=3252.msg62403#msg62403 date=1309164568
(Image removed from quote.)


Дани, лека стъпка встрани от темата, но по една друга важна тема:

За снимката дето закачих горе: От какво ли се е получил тоя двоен образ
на предната врата на предпоследния вагон!?!

Двоен образ на дръжката, надписа, но и на пантата на вратата, а нагоре и
надолу всичко е наред!?!

С 2 думи: - Хванах ги ... (Image removed from quote.)  ...


Много ясно Сашо, здраво са рисували със фотоселянина.

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Fleischmann 481102 Wannsee Bahn
« Отговор #7 -: 27 Юни 2011, 16:45:16 »
Така, нека продължим с още малко история.
След цялостното електрифициране на линията през 1933г., движението на парни локомотиви е преустановено.
След свързването на ринга на Ес-бан-а със Северно-южния тунел (под централната част на града, между гарите Humboldthain и Potsdamer Platz),
Влаковете за и от Wannsee тръгват от и за Friedrichstrasse и Oranienburg (6 октомври 1939г.):

Friedrichstrasse 1900г. :



Oranienburg сега :




Гарите Anhalter Bahnhof (много красива сграда) и Potsdamer Platz са разрушени в края на войната и по късно са построени наново.
Останалото е съвременна история.

Влакът от сета е от времето преди Първата световна война, периода 1911-1914г.
Както писах и по горе, като се прибера края на следващия месец, ще пусна подробни снимки и обяснения от дигитализацията на локомотива
и детайли по вагоните.


widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Fleischmann 481102 Wannsee Bahn
« Отговор #8 -: 02 Август 2011, 09:07:24 »
Малко снимки:









и едно допълнение - Т9.3 огрян от зимното слънце:



« Последна редакция: 13 Януари 2012, 13:35:50 от widowmaker »

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Fleischmann 481102 Wannsee Bahn
« Отговор #9 -: 28 Декември 2011, 13:39:27 »
Започнах инсталирането на звуков декодер в локомотива.
Декодерът е на SL75 CT Elektronik, изборът е продиктуван основно
заради малкия размер на говорителчето.
Пароизпускането ще е синхронизирано със скоростта,
т.е. ще има по 4 (на 90 градуса) за всеки оборот на сцепните колооси,
синхронизацията е с магнити и датчик на Хол.
Ще има и снимки съвсем скоро.