Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Представете модел | Review a model

Fleischmann 481102 Wannsee Bahn

(1/2) > >>

widowmaker:
Време е и този сет да го представя, макар и от Китай.
И понеже имам снимки само на локомотива, ще се опитам да бъда поне малко от малко изчерпателен по отношение на факти от историята.
А другите снимки ще ги има, но края на юли, когато се прибера обратно в България.

Историята на тази линия може лесно да бъде проследена в уикипедия, описанието е достатъчно подробно ТУК.

Wannsee Bahn е линия, която свързва Берлин (от Потсдамер плац) с предградията на югозапад (посока Потсдам) в района на езерата Großer Wannsee и Kleiner Wannsee.
Построена е като разлклонение на първата линия в Прусия - Берлин-Потсдам-Магдебург, започващо от гара Целендорф.
Открита е официално на 1 октомври 1891г. и е първата крайградска линия в тогавашна Прусия.
Свързана е с ринга на градската железница (S-Bahn) на Берлин при гара Schöneberg.
Понастоящем е част от маршрута на линия S1.
Електрифицирана е (частично) в периода 13 юли 1900 - 1 юли 1902 със 750 В прав ток в участъка Берлин-Целендорф.
Токоносеща е била 3-та релса, монтирана по трасето, а не контактна мрежа.
Не е написано дали е била трета релса между другите две или е странична, както е при нашето метро.
След електрификацията, по линията се движат влакове, теглени както от електрически, така и от парни локомотиви.
От 15 май 1933 трасето с дължина 18.61км е изцяло електрифицирано.

Продължение с историята на Ванзее бан в следващия ми пост.

Предпоследната гара по линията, Nikolassee (преди Wannsee):








Последната гара, Wannsee, класическа постройка от пруски тип:






Локомотив Т9.3, KPEV, сет на Флайшман 481102 от 2011г:



mitko359:
Виждал съм я и съм пътувал от край до край по тази линия,  ;D точно това е причината да имам влака на 2-рата снимка. Гарата в Потсдам е уникална както и "Централна гара Берлин" (Berlin Hauptbahnhof) които са като молове :lol: Централната гара е на 3 нива. Изреждам ги от долу на горе : Най-долу минават ICE3 и всички по нови ИЦЕ-та без 1 и 2 , на 2-рото ниво е метрото което засега върви само от гарата до Райхстага , най горе на мост през целия град минават S-Bahn за който е темата както и влакове с двуетажни вагони, ICE 1,2 и Берлин-Варшава експрес и всякакви други МБВ-та (поне аз такива влакове видях , пожелавам на всеки да отиде в Берлин ! :drinks:)
П.П. Ако някой има път натам мога да дам адреси на магазини и съвети къде да отиде  :)

widowmaker:
Сегашната Anhalter Bahnhof в Берлин няма нищо общо със старата гара, а тя е изглеждала така преди войната.
Ако някой е ходил в мадрид, централната гара там (Аточа) е направена в подобен стил:




Много близо до нея е гарата при Потсдамер плац, т.е. началната по трасето до Ванзее:



Над входа е написано:
"Колелата трябва да се търкалят за победа"

CaLLlo:


          Чудесия!!   :good:

widowmaker:
Вагоните в сета са познатите ни типове BC 3 pr 99 (2-ра/3-та класа), D 3 tr pr 02 (4-та класа) и Pw 3 pr 99a (багажен) от сета на Флайшман с Т10 №4903 от 2006г. (прусия и хесен).
Локомотивът Т9.3 е като този от сет 4902 от 2005г. с добавена табелка (дебела и грозна, аз веднага я махнах) Wannsee.
Интересното е, че първата колоос е лагерувана неподвижно в рамата на локомотива (с малък страничен разбег), което позволява на локомотива да се изглежда по естествено при вписването в радиуси.
Неприятната част е, че кинематиката на предния куплунг е набита във въздушния резервоар и той се движи наляво/надясно с нея (на всичкото отгоре като се махне куплунга, зее дупка отпред).
Мисля да пристържа един бронзов реззервоар със същите размери и да сменя оригиналния. така и така не планирам да ползвам преден куплунг, ще монтирам само бутафорната кука.
В общи линии локомотивът е можело да се доизпипа поне още малко, но предвид опита ми с Флайшман до тук, евреите не си дават много зор в тази насока.
Задвижването вътре е същото, както на останалите локомотиви клас 91 на фирмата (DRG, DR, DB), безшумно е заради червяка на оста на мотора,
но всички зъбни колела по трансмисията, включително и червяка са пластмасови.
Место за звук няма, така, че ще трябва да се простя с тая екстра.

Ето какво има вътре като трансмисия, снимката е на БР 91 от немски сайт с обяснения за монтиране на декодер в локомотива:

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия