Автор Тема: Piko BR 41 1147-2 модел 5/6326 модел 1981 година  (Прочетена 24078 пъти)

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re:Piko BR 41 1147-2 модел 5/6326 модел 1981 година
« Отговор #30 -: 30 Януари 2012, 18:08:30 »


Това с централния прожектор е мн добра идея - пусни видео как свети ?

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Piko BR 41 1147-2 модел 5/6326 модел 1981 година
« Отговор #31 -: 30 Януари 2012, 20:06:46 »
Цитат на: toniemi link=topic=3264.msg72133#msg72133 date=1327939612
И Дани от Китай би забелязал,няма шайбички! ;D ;D ;D

Шайбичките са страхотни за някои модели. Тук обаче, с тази четвърта епоха и с този модел си мисля че не са най-удачни. Имам снимки както на боядисани чела, така и на лъскави оси. Не знам дали 41 е правена с кухи оси, но реалността ми изглежда много грозно - едни с дупка, други с шайба ...:



Затова сега водещите оси са лъскави, ще си ги гледам малко така, ако не ми харесат ще ги цапна и тях с по едно червено. Месинговата гайка на Пико се скри изключително лесно.  

Цитат на: Adrian link=topic=3264.msg72134#msg72134 date=1327939710


Това с централния прожектор е мн добра идея - пусни видео как свети ?

Нещо видеото на стайно осветление с моята сапунирка още ми куца. Пък и светлините на снимка не са естествени.




Горния фар на живо е доста добър. Тези диоди са с голяма яркост, през малка боядисана пластмасичка за световод е идеално за фар, мисля си че става за горна ламба на парен локомотив в еп. 4. Долните обаче ми мъждукат като фенери от друго време, но с този световод не знам как да изкарам повече. За сметка на това светят с постоянна сила, което ме кефи най-много. Не знам дали е било прието горният фар да се гаси при престой в гарата, за сега съм го оставил да свети заедно с другите.
« Последна редакция: 12 Юли 2012, 10:01:56 от mitko0888 »

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Piko BR 41 1147-2 модел 5/6326 модел 1981 година
« Отговор #32 -: 30 Януари 2012, 21:33:19 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=3264.msg72140#msg72140 date=1327946806
.... става за горна ламба на парен локомотив в еп. 4. Долните обаче ми мъждукат като фенери от друго време, но с този световод не знам как да изкарам повече. ...

 Том 13 (от 24), стр. 415 от трудовете на Васил Михайлов - Васкопф:

"За да свети по-силно такова осветление с призма, детайлите покрай които минава призмата се боядисват с бяла боя."

От мен: Тия призми са направени за крушки, а светодиодите за разлика от тях светят в много по-тесен пространствен ъгъл и трябва точно да се насочат към призмата. Но така ще свети силно само единият фар, а за другия май най-добре да има втори добре насочен светодиод.  :pleasantry:

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Piko BR 41 1147-2 модел 5/6326 модел 1981 година
« Отговор #33 -: 31 Януари 2012, 08:24:43 »
Забравил съм главното Б в ламБата, извинявам се за което.

Светодиодите са два, единият е за горния фар, другият е за долните два. Вторият си е насочен точно към началото на световода, но диодът е с насочено излъчване и май трябва на него да му залепя една прозрачна пластмаса на челото, за да има пречупване на ъгъла между две прозрачни пластмаси, а не между въздух и пластмаса. Оставил съм доста пространство за проби, а модулът за осветлението се вади като оригиналния и с него се работи лесно.
Бялата боя ще я пропусна на това място. На тъмно светлината от световода и сега прозира леко, по-скоро ще боядисам световода с черен лъскав лак.

Все пак положението със светлините не е толково трагично, но на други машини съм постигал и повече.

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re:Piko BR 41 1147-2 модел 5/6326 модел 1981 година
« Отговор #34 -: 31 Януари 2012, 08:34:35 »


мен ми харесва и така !

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Piko BR 41 1147-2 модел 5/6326 модел 1981 година
« Отговор #35 -: 31 Януари 2012, 08:40:38 »
Не съм го описал специално, но на снимката донякъде се вижда, че светлините са със стабилизатор, а след него - 0.1F. 

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Piko BR 41 1147-2 модел 5/6326 модел 1981 година
« Отговор #36 -: 31 Януари 2012, 09:39:48 »
отклоняване светлината на 90 градуса в две противоположни направления, 3mm топлобял - T18 (Flm):






предно осветление - G10 (Roco):








задно осветление - Glaskasten (Trix):

« Последна редакция: 31 Януари 2012, 09:44:19 от widowmaker »

D2

  • Trade Count: (36)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 296
  • Рейтинг: 21
  • II, III, IV, V и VI епоха в Н0 София
Re:Piko BR 41 1147-2 модел 5/6326 модел 1981 година
« Отговор #37 -: 31 Януари 2012, 10:27:26 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=3264.msg72140#msg72140 date=1327946806
Не знам дали е било прието горният фар да се гаси при престой в гарата, за сега съм го оставил да свети заедно с другите.
За парните локомотиви не зная,но е желателно да се гаси фара,защото на съвременните локомотиви фаровете са мощни(на ел.возите ШКОДА фаровата крушка е с мощност 1000 вата захранена от напрежение 48 волта,при руските 32 серия крушката е 500 вата захранена от напрежение 110 волта) и заслепява насрещно влизащ влак в гарата,маневра ако се прави такава и др.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Piko BR 41 1147-2 модел 5/6326 модел 1981 година
« Отговор #38 -: 31 Януари 2012, 11:29:49 »
И на Люсито, и на Е11 съм ги направил да гаснат в гарата. Ама тук го оставих да свети.

D2

  • Trade Count: (36)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 296
  • Рейтинг: 21
  • II, III, IV, V и VI епоха в Н0 София
Re:Piko BR 41 1147-2 модел 5/6326 модел 1981 година
« Отговор #39 -: 31 Януари 2012, 11:57:40 »
На парняците не са били толкова мощни фаровете,но ако го гасиш,ще е по добре.Успех!

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Piko BR 41 1147-2 модел 5/6326 модел 1981 година
« Отговор #40 -: 31 Януари 2012, 12:09:24 »
За да го гасиш трябва да ползваш или цифрово управление или механична система с контакт, който се задейства само в района на гарата...

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Piko BR 41 1147-2 модел 5/6326 модел 1981 година
« Отговор #41 -: 31 Януари 2012, 13:36:56 »
Това с гасенето е лесно, и както писах по-горе е отдавна направено при еднопосочно движещи се машини.
Ясно е че двата надбуферни фара са били фенери, после са станали електрически фарове. Забравих коя година е станало задължително да има и трети, горен централен фар. Въпросът обаче е: В периода на четвъртата епоха и след това (каквато ми е 41-цата) този трети фар дали е бил прожектор, както на нашите машини? По разните немски филми ги гледам все на светло и не мога да преценя дали мъждука като долните два, или свети по-силно.

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Piko BR 41 1147-2 модел 5/6326 модел 1981 година
« Отговор #42 -: 31 Януари 2012, 14:09:30 »
Така като гледам е еднакъв с долните (геометрично), т.е. различен е от БДЖ и не мисля, че свети по силно:



Малко информация и снимки:

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,5229809

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,5231308
« Последна редакция: 31 Януари 2012, 15:11:16 от widowmaker »

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re:Piko BR 41 1147-2 модел 5/6326 модел 1981 година
« Отговор #43 -: 31 Януари 2012, 17:50:40 »
Реално долните два "фара" на нашите парни локомотиви, както и на немските, са по-скоро габаритни светлини. Горният фар на немските свети с една-две идеи по-силно - да речем, че осветява максимум на 25-30 метра. Изобщо не се разчита те нещо да осветят! Преди време при едно гости на Ст. Стоичков сред сладките приказки се достигна до същия въпрос от моя страна - защото нашите парни имат прожектори, а немските, френските и др. нямат? Отговорът беше доста необичаен, с комични елементи - типично по нашенски. Прожекторите на нашите локомотиви били поставяни единствено за морално успокоение и създаване на чувство за увереност у машинистите! Много от тях се страхували да карат влака с определената скорост в тъмното, общо взето "на сляпо". Това усещане се засилило особено през 20-те и 30-те години на ХХ век, когато били доставени нови мощни и бързоходни локомотиви и скоростта на влаковете достигнала 80-120 км/ч. Искало им се нещо да им свети по пътя, ей така "ако имало нещо, те да го видят овреме"! Всичко това е съвсем нелепо и смешно, имайки предвид спирачния път на влака, който едно, че е многократно по-голям от този на другите транспортни средства, второ - той и е извън разстоянието, до което свети реално прожекторът. А ако добавим изобилието от изкачвания/наклони и завои, с които са пълни българските ЖП линии, то безсмислието му е пълно. Другото е свързано с народопсихологията на българина - той никога не вярва на другите! /Нар. поговорка: Аз на оная си работя нямам вяра, че на тебе ли?!" Машинистите не са вярвали на стрелочници и диспечери и са искали прожектори, че да видят за проблеми по трасето /евентуално/. Също напълно абсурдно положение - нима може да види неправилно обърната стрелка на 200-300 метра?! И като я види, да не би да успее да спре? Докато немските машинисти гледат графика, знаят къде с колко да се движат, следят единствено сигнализацията - семафори, светофари, сигнали на началник движение/гара - хората имат доверие на колегите си! Всеки си гледа собствената работа и собствените задължения, защото знае, че ако има беля, то отговорността се носи от виновния! Да, и той може да загине, ако влакът се обърне, но ако всеки си върши работата както трябва, рискът от такива бели е минимален...  :)
« Последна редакция: 31 Януари 2012, 17:56:44 от Best Ripper »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Piko BR 41 1147-2 модел 5/6326 модел 1981 година
« Отговор #44 -: 31 Януари 2012, 18:03:47 »
Така или иначе със светлините може и да си поиграя още. Особено с долните.

Едно клипче с осветление - бавно и бързо. На бързата част има и звук от релсите.

Тук е друг вариант - с гасене на прожектора, само че на друга машина.

За качеството на клиповете - не коментирам.
« Последна редакция: 31 Януари 2012, 18:05:53 от mitko0888 »