Автор Тема: S10.1 KPEV 480901 Fleischmann  (Прочетена 13839 пъти)

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
S10.1 KPEV 480901 Fleischmann
« -: 02 Август 2011, 09:12:25 »

« Последна редакция: 02 Август 2011, 09:17:59 от widowmaker »

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1930
  • Рейтинг: 192
  • N Länderbahnen I еп. София
Re:S10.1 KPEV 480901 Fleischmann
« Отговор #1 -: 03 Август 2011, 10:35:26 »
Информираш ни какво представлява S 10.1, показваш ни какъв грозен фон си избрал за снимката, или го снимаш за последно преди да го изхвърлиш? :sarcastic:

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:S10.1 KPEV 480901 Fleischmann
« Отговор #2 -: 03 Август 2011, 10:40:46 »
Всичките изброени неща от теб на куп :)





Ще има продължение.
« Последна редакция: 29 Септември 2011, 09:43:28 от widowmaker »

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:S10.1 KPEV 480901 Fleischmann
« Отговор #3 -: 03 Август 2011, 12:33:38 »
Този не ти ли харесва повече?

nilfe

  • Trade Count: (75)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 955
  • Рейтинг: 15
  • H0 Епоха 1, 2, K.P.E.V. DRG - ВАРНА
Re:S10.1 KPEV 480901 Fleischmann
« Отговор #4 -: 03 Август 2011, 13:51:41 »
Цитат на: Сaprycorn link=topic=3286.msg63790#msg63790 date=1312364018
Този не ти ли харесва повече?
(Image removed from quote.)

Не мисля, Fleischmann са се постарали много. От близо S10.1 изглежда впечатляващо. :yes:

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:S10.1 KPEV 480901 Fleischmann
« Отговор #5 -: 03 Август 2011, 15:13:51 »
Нямах предвид модела, а оригинала. При S10.1 Buart 1911 (модела на Флайшман) има странно конструкторско решение-цилиндрите са силно изнесени назад. Докато S10.0 (модела на Мерклин/Трикс) е изпълнен класически- цилиндровият блок лежи точно под комина.

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re:S10.1 KPEV 480901 Fleischmann
« Отговор #6 -: 03 Август 2011, 15:20:36 »
е това не е ли S10.1 - значи FLM са ok :


nilfe

  • Trade Count: (75)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 955
  • Рейтинг: 15
  • H0 Епоха 1, 2, K.P.E.V. DRG - ВАРНА
Re:S10.1 KPEV 480901 Fleischmann
« Отговор #7 -: 03 Август 2011, 15:51:29 »
S 10 е конструиран като подобрение на P 8 заради увеличените нужди от повече тонаж за превоз (390 тона при 100 км/ч), но в хода на експлоатация се оказва, че е много неикономичен на гориво. Затова през 1914 започва модифицирането му, като излизат последователно две модификации S10.1 и S 10.2. S 10.1 е бил със сдвоен четирицилиндров мотор, но въпреки това си остава един от най-неудачните от към консумация на въглища и вода локомотив. DRG наследяват от Прусия 135 бройки от 17 001-17 135. Локомотивът е пенсиониран през 1935, като само три броя са запазени в музеи и един от тях се е движел до 1954 година. Затова цилиндрите на S10 и S10.1 са разположени различно по шасито на двете модификации. Търсели са най-оптималният вариант за цилиндрите с оглед на по икономична консумация на пара.  :)

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:S10.1 KPEV 480901 Fleischmann
« Отговор #8 -: 03 Август 2011, 17:45:50 »
Цитат на: nilfe link=topic=3286.msg63792#msg63792 date=1312368701
Цитат на: Сaprycorn link=topic=3286.msg63790#msg63790 date=1312364018
Този не ти ли харесва повече?
(Image removed from quote.)

Не мисля, Fleischmann са се постарали много. От близо S10.1 изглежда впечатляващо. :yes:

На живо пластмасата при чифутите си личи още по впечатляващо.
Триксовият (който дефакто е друг локомотив - S10) е метален и просто изглежда като истински локомотив.
Държи обаче цена, това ми е проблем...

Иначе 10.1 си е бил точно такъв:




Prussian S 10.1 - 1911 variant:

(Prussia, Alsace-Lorraine)
DRG Class 17.10–11
ÖBB Class 617
Prussian S10.1 as "Osten 1135" on 17.5.1993 in Potsdam
Number(s):    DRG 17 1001–1123, 1145–1153
Quantity:    152
Manufacturer:    Henschel
Year(s) of manufacture:    1911–1914
Retired:    1963
Wheel arrangement:    4-6-0
Axle arrangement:    2'C h4v
Gauge:    1,435 mm
Length over buffers:    21,110 mm
Service weight:    83.1 t
Adhesive weight:    53.2 t
Axle load:    17.8 t
Top speed:    120 km/h
Indicated Power:    1,044 kW
Driving wheel diameter:    1,980 mm
Leading wheel diameter:    1,000 mm
No. of cylinders:    4
Cylinder bore:    2×400/610 mm
Piston stroke:    660 mm
Boiler Overpressure:    15 bar (1.5 MPa)
Grate area:    3.18 m²
Superheater area:    58.50 m²
Evaporative heating area:    161.22 m²
Tender:    pr 2'2' T 21.5/31.5
Water capacity:    21.5/31.5 m³
« Последна редакция: 03 Август 2011, 18:43:18 от widowmaker »

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:S10.1 KPEV 480901 Fleischmann
« Отговор #9 -: 03 Август 2011, 21:58:01 »
Ако трябва да избирам между S10, S10.1 (1911), S10.1 (1914) и S10.2, то моят фаворит безспорно е S10, бъдещ BR 17.0. Говоря за оригинала, а не за модел! Точно тази модификация носи най-характерния пруски облик.

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1930
  • Рейтинг: 192
  • N Länderbahnen I еп. София
Re:S10.1 KPEV 480901 Fleischmann
« Отговор #10 -: 03 Август 2011, 22:21:49 »
Ето и S10.2. Разликите са очевидни, независимо че е развит на базата на S10 :



« Последна редакция: 04 Август 2011, 06:31:13 от mgirginov »

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:S10.1 KPEV 480901 Fleischmann
« Отговор #11 -: 03 Август 2011, 22:49:11 »
Цитат на: Сaprycorn link=topic=3286.msg63806#msg63806 date=1312397881
... Точно тази модификация носи най-характерния пруски облик.

Характерният пруски облик е заради факта, че в Прусия не е имало "пасифик" локомотиви.
Един атлантик - S9 и той няма никаква пруска визия.

S 2, 3, 4, 5, 6, 10 са локомотиви с типична пруска визия, ето един такъв представител - S 2:


« Последна редакция: 04 Август 2011, 00:22:29 от widowmaker »

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:S10.1 KPEV 480901 Fleischmann
« Отговор #12 -: 04 Август 2011, 02:24:27 »

Локомотив S10.0 няма ... има само

S10
S10.1 Bauart 1911
S10.1 Bauart 1914
S10.2

Разбираеми са опитите тая схема да бъде леко прекроена и по този начин да стане по-ясна и прегледна, но към днешна дата това няма как да се случи.
Между другото същото се случва и с подсериите на друг локомотив - bay S 3/6 (BR 18.4-6), но добро или лошо, в сила е все още оригиналното групиране и означение въведено още преди 100 години от завода производител - Мафай.


И аз като Дани съм фен на S10.1 Bauart 1911 и критериите са единствено естетически:
ниски странични площадки + големи колела = калници
Верно е че така локомотивът изглежда доста френски, а подобни от същия период е имало и в Англия и Белгия, но какво от това!?!

Ето тук една моя любима снимка - един до друг S10.1 Bauart 1914 + S10.1 Bauart 1911,
единият недостигнал 3-та епоха, а другият останал в Полша и по-късно PKP Pk2-19''



Добре личат разликите между двете модификации, дори раликата във височината на страничните площадки.



widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:S10.1 KPEV 480901 Fleischmann
« Отговор #13 -: 04 Август 2011, 07:19:27 »
Абе аз не съм фен точно на S10.1
Ако трябва да избирам пруски бърз локомотив - фаворит, то това ще е S6.
Основно заради факта, че той има най големите колела в прусия - 2100мм.

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:S10.1 KPEV 480901 Fleischmann
« Отговор #14 -: 12 Август 2011, 13:48:05 »
Сдобих се с тоя локомотив по доста необичаен начин - не от ибей или от Европа, а го купих от някакъв китаец
от Шанхай, който явно се е напънал да има нещо чуждоземско, което почти веднага е спрял да харесва.
Предвид факта, че китайските съвременни локомотиви много мязат на руски, ясно е защо човекът веднага
е решил да се отърве от пруската машина. В случая аз получавам бонус към машината DCC декодер 4.0 на ESU.

S10.1 е най странно изглеждащият локомотив от фамилията S10 най вече заради изместените назад цилиндри
за високо налягане. Диаметърът на колелата му е същия - 1980мм, но заради ниската пътеходна е с калници.


S10

Първият тип от фамилията (S10) е произведен в периода 1910-1914г. от фирмата Schwartzkopff. Двата
прототипа са означени отначало като S8, но през 1914 се рекласифицират като S10. Общо 202 машини са
произведени, като 135 достигат до национализацията и получават номера 17 001-135.
Машината е 4 цилиндрова, със служебна маса 77.2 t, дължина м/у буферите 20,750 м и мощност от 1155 PS.
Много бързо става ясно, че това е един от най неикономичните локомотиви в Прусия като консумация на
въглища и пара. И 4-те цилиндъра са еднакви - вътрешните работят също с прясна пара, а не с отработената
от външните, т.е. машината е simple expansion а не compound - с цилиндри за високо и ниско налягане.
Това е и причината до 1935г. всички да бъдат извадени от експлоатация.

Модел на локомотива от фирмите Трикс и Мерклин:




S10.1 (1911)





По същото време на фирмата Henschel е дадена поръчка да проектира и произведе подобен локомотив, който да е
по икономичен от S10. Дизайнът не е на базата на S10, фирмата проектира изцяло нов 4 цилиндров локомотив,
който е тип de Glehn, т.е. 4 цилиндрова машина - 2 цилиндъра за високо налягане отвън, изнесени назад и задвижващи
2-та двигателна колоос, а 2-та цилиндъра за ниско налягане са отвътре на рамата и задвижват 1-та двигателна колоос.
Това е дизайнът с ниска площадка и калници, другите модификации нямат такива. Служебната маса е 83.1 t, а дължината
м/у буферите е 20,910 м. мощността е 1,044 kW (1420 PS). Общо 152 машини са произведени - 135 за Прусия и 17 за
Елзас-Лотарингия. Недостатъци като лошия достъп за обслужване на трансмисията на 2-та вътрешни цилиндъра и дългия
път на парата между цилиндрите за високо и ниско налягане водят до проектиране на варианта S10.1 (1914).


S10.1 (1914)



Новият вариант е тип von Borries, т.е. цилиндрите са в една линия, няма го изнасянето назад при тия за високо налягане,
вътрешните за ниско налягане са хоризонтални, а не наклонени като при вариант 1911. Променен е също котелът,
увеличени са пещта и паропрегревателят. Задвижването на 2-те колооси остава (както е при тип de Glehn), площадката
е висока, както е при първия S10 и калниците липсват. Мощността е 1100kW, служебната маса 84,2 t, дължинаta м/у буферите
(с тендер pr. 2'2'T 31,5) e 21110 мм:



Именно този вариант прави феноменалните за онова време 152 км/ч с 3 D-zug вагона през 1914г.

Рекордьорът е произвежданият от Роко S10.1 v.1914 (а не S10.1 v.1911 на Флайшман както пише на сайта им) модел:






Вариантът S10.2 е със същата визия като първата версия (S10), но е с 3 цилиндрова машина.
Бил е по икономичен от S10, но е отстъпвал по този показател на S10.1:

« Последна редакция: 18 Януари 2016, 12:18:03 от widowmaker »