След консултация с Велко Атанасов, който е специалист от Балканкар, вероятно ще мога да дам определена яснота по въпроса. Нещата са се случвали по следният начин:
Електрокарите с подемен механизъм са товарени на вагоните ВИНАГИ без батерии и без работната част на подемника, един зад друг, тъй като заради противотежестите друг начин е невъзможен.
Електрокарите с платформа са товарени само за вътрешна употреба върху вагони. За износ са се товарели директно на кораби и са заминавали за централна Европа от пристанището на Лом, където са се произвеждали. Товаренето на влакови платформи обикновенно е било един зад друг ВИНАГИ без батерии. Като вариант е било допускано и товарене по описаният по - горе начин с цел икономия на място. Това е било възможно именно заради липсата на батерия, ако тя е монтирана на електрокара такъв тип товарене е невъзможен поради геометрични, а не по химически причини. Електрокарите изнасяни по второ направление са продавани без батерии, а на крайната дестинация са им били монтирани акумулатори Varta, тъй като те са били взаимозаменяеми с нашите. Това е било предвидено по проект. Не съм питал как са ги изнасяли към СССР, но едва ли е имало нещо различно - вероятно с кораби.