Автор Тема: За Китай  (Прочетена 6949 пъти)

BDZ

  • Trade Count: (7)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 212
  • Рейтинг: 15
  • БДЖ | III-V
За Китай
« -: 08 Октомври 2011, 22:02:29 »
Интересни сравнения, само че първото не е най-удачното. Куба е под строго търговско ембарго, резултатът от което е виден на втората снимка и не е най-подходящия случай за сравнение. Вместо Хавана, може би Пхенян или Пекин?
Рязането на лентички наистина адски разсмива - особено в днешно време на отсечки от 20-30 км асфалтиран път. Меркел трябва сигурно с вертолет ежедневно да се придвижва от аутобан на аутобан. Всеки народ си заслужава управниците - горчивата истина.

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
За Китай
« Отговор #1 -: 08 Октомври 2011, 22:05:57 »
Цитат на: BDZ link=topic=1196.msg65894#msg65894 date=1318100549
Вместо Хавана, може би... Пекин?
Ти сериозно ли мислиш това???  :swoon:

BDZ

  • Trade Count: (7)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 212
  • Рейтинг: 15
  • БДЖ | III-V
За Китай
« Отговор #2 -: 08 Октомври 2011, 22:10:04 »
Цитат на: Best Ripper link=topic=1196.msg65895#msg65895 date=1318100757
Цитат на: BDZ link=topic=1196.msg65894#msg65894 date=1318100549
Вместо Хавана, може би... Пекин?
Ти сериозно ли мислиш това???  :swoon:
Цитат
The People's Republic of China is a single-party state governed by the Communist Party of China (CPC).
А ти как мислиш?

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
За Китай
« Отговор #3 -: 09 Октомври 2011, 10:19:01 »
Мисля, че тотално бъркаш комунизма на Куба с комунизма на Китай...  :drinks: И съответно резултатите в икономиката и жизнения стандарт на двете столици... :hi:

BDZ

  • Trade Count: (7)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 212
  • Рейтинг: 15
  • БДЖ | III-V
За Китай
« Отговор #4 -: 09 Октомври 2011, 13:38:15 »
Комунизмът е един. В случая, единия е под дългогодишно строго ембарго, а другия е подпомогнат с инвестиции, технологии и осигурени пазари от... капиталистите. :drinks:

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2446
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
За Китай
« Отговор #5 -: 09 Октомври 2011, 18:15:12 »
Цитат на: BDZ link=topic=1196.msg65902#msg65902 date=1318156695
....подпомогнат с инвестиции, технологии и осигурени пазари от... капиталистите. :drinks:

Не е баш тъй - хората са се наложили с дъмпингови цени на що - годе добро качество.Да, добро качество - не сравнявайте китайските боклуци доставяни на българския пазар с нещата произведени за щатите и останалия "бял" свят.  :nono:

BDZ

  • Trade Count: (7)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 212
  • Рейтинг: 15
  • БДЖ | III-V
За Китай
« Отговор #6 -: 09 Октомври 2011, 21:01:34 »
Цитат на: XRISTO link=topic=1196.msg65904#msg65904 date=1318173312
Цитат на: BDZ link=topic=1196.msg65902#msg65902 date=1318156695
....подпомогнат с инвестиции, технологии и осигурени пазари от... капиталистите. :drinks:

Не е баш тъй - хората са се наложили с дъмпингови цени на що - годе добро качество.Да, добро качество - не сравнявайте китайските боклуци доставяни на българския пазар с нещата произведени за щатите и останалия "бял" свят.  :nono:

Евтината работна ръка също е фактор. Но без инвестиции, технологии и осигурени пазари щяха още да гонят врабчетата с тъпани от дърветата и да превиват гръб над нивите (оризищата). Както между впрочем правят всички в повечето бедни страни по света.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
За Китай
« Отговор #7 -: 10 Октомври 2011, 09:09:00 »
Нещо пак обърнахте палачинката...

Китай прие западните технологии и иновации, след като вече беше започнал да развивава икономиката си.
А започна да развива икономиката си, след като спря да се занимава с щуротии от рода на "развит социализъм" и т.н.
Просто разбраха, че имат огромен потенциал...но гладен. Първото което направиха преди двадесетина години, бе да нахранят
народа си.(През 80-те години беше виц определението "дебел китаец") След като вече нямаха умиращи от глад (2-3 милиона годишно) се обърнаха и направиха "социализъм с човешко лице", което си беше чисто демагогско определение на китайския капитализъм.
.....и т.н.
.....и т.н.
...и след това западняците решиха, че си струва евтината работна ръка и "довлекоха всичко за производство в Китай.

Колкото до качеството - да при нас идват боклуците. Да не забравяме, че Китай е бивша английска колония (по един или друг начин управлявана от англичаните още от времето на опиумните войни) и са научени как трябва да го правят.

А в последните две години, качеството на Китайците рязко се диференцира от това което правят за Европейския съюз (така си и пише на боклуците) и тук е тънкостта - европейците си позволиха да свалят качеството в името на печалбата от продадени количества. Ако ви попадне китайска стока произведена след началото на световната криза (2008г) вгледайте се в качеството и
ако ви хареса намерете надписа "Произведено в Китай" - вече си го пишат, щото не ги е срам, а ако не ви хареса ще видите надписа "Произведено за ЕU".
 ;D

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
За Китай
« Отговор #8 -: 10 Октомври 2011, 10:20:10 »
Абе не е точно така...

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
За Китай
« Отговор #9 -: 10 Октомври 2011, 11:13:43 »
Е...винаги има и нещо различно.
Сега се сещам и още нещо - в Китай си имат свой екологични норми,
които са толкова отворени...че се прилагат май като искат някой да го прецакат.
Засега не им пука от замърсяванията, страна голяма.

..и мангали си нямат - има случай такъв.
Производствена зона. Улица с 5 (пет) фабрики произвеждали/щи една и съща стока.
На края на улицата вече се строи шеста такава фабрика.
В деня на откриването -  95 % от персонала е от петата (последна от работещите) фабрики.
Влизат и почват работа, като има известно забавяне - все пак имат нови модели машини,
(като част от технологичния цикъл. Екипа който ги е монтирал е българо-немски
...по-точно е немски с български наемни техници.
В края на деня немците коментират колко бързо са се справили китайците, та дори и камионите вече влизат и излизат единствено от най-новата им фабрика.
А българите си коментират как китайците си нямат мангали...та останалите (вече спрени да работят)
 пет фабрики все още са цели и неограбени, при това заключени с обикновенни ключове и без охрана.
 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
На другия ден разбират допълнителна информация:
- първата фабрика в началота на тази улица е спряна преди 3,5 години.
- и че на китайците им е по-изгодно за сега, да купуват рециклирани поточни линии, от вън.
Да им добавят по-нови машини и да ги експлоатират до 1 година максимум. През това време строят новата фабрика отсреща,
и когато дойде момента за основен (или капитален ремонт) просто пресичат улицата и ...включват новите поточни линии.
А "старата" фабрика я заключват...

 :blink: :blink: :blink: :blink:

...ама то така...като си нямат мангали зда крадат за скрап...кой ще им разглобява старите фабрики?
 :scratch_ones_head: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
« Последна редакция: 10 Октомври 2011, 11:16:43 от pach »

Loco-motion

  • Гост
  • Trade Count: (0)
За Китай
« Отговор #10 -: 10 Октомври 2011, 12:30:46 »
Всъщност технологичното нивo в Китай отдавна не е такова, каквото си го представя средно-статистическият българин. Току-що ми дадоха да пиша статия за ултра модерна химическа фабрика край Нанджин, собственост на съвместна компания между BASF и Sinopec YPC.

В общи линии политиката на Китай е "Искате екологично-чисти производства в Китай? Много добре, постройте ни ги. Ние нямаме нищо против."

Gervasii

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1733
  • Рейтинг: 40
  • НО DRG IIb епоха София
За Китай
« Отговор #11 -: 10 Октомври 2011, 17:19:11 »
Цитат на: Loco-motion link=topic=1196.msg65921#msg65921 date=1318239046
Всъщност технологичното нивo в Китай отдавна не е такова, каквото си го представя средно-статистическият българин. Току-що ми дадоха да пиша статия за ултра модерна химическа фабрика край Нанджин, собственост на съвместна компания между BASF и Sinopec YPC.

В общи линии политиката на Китай е "Искате екологично-чисти производства в Китай? Много добре, постройте ни ги. Ние нямаме нищо против."
Ееей как успяваш до Китай да отидеш, статия да напишеш и във форума да постваш от България?! :hi:

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
За Китай
« Отговор #12 -: 10 Октомври 2011, 18:18:15 »
Цитат на: Loco-motion link=topic=1196.msg65921#msg65921 date=1318239046
Всъщност технологичното нивo в Китай отдавна не е такова, каквото си го представя средно-статистическият българин. Току-що ми дадоха да пиша статия за ултра модерна химическа фабрика край Нанджин, собственост на съвместна компания между BASF и Sinopec YPC.

В общи линии политиката на Китай е "Искате екологично-чисти производства в Китай? Много добре, постройте ни ги. Ние нямаме нищо против."

Много интересно, а всъщност ходил ли си в Китай? Въобще.

Loco-motion

  • Гост
  • Trade Count: (0)
За Китай
« Отговор #13 -: 10 Октомври 2011, 18:57:45 »
Не съм ходил в Китай, но шефката ми е. Мои приятели инженери също. Това, което те са ми казвали е, че китайската продукция първо качество заминава за САЩ, второ качество заминава за други азиатски пазари, трето качество остава в Китай и четвърто качество заминава за Европа. Не съм специалист по производствени процеси, но през нашия отдел минават много статии на ден и това позволява да се създаде обща представа. От тази обща представа се оформя следната картина - единствената индустрия, която върви стабилно в Европа е тази на производството на електричество от възобновяеми източници - соларни и ветрогенераторни паркове, защото там са заделени огромни субсидии. Имаше временен скок в автомобилната индустрия на Германия, но още докато БМВ, Даймлер и Порше регистрират рекордни продажби в историята си за по-малко от седмица всички се изредиха да дават изказвания "криза идва през януари, вземаме строги мерки, криза през януари, по-страшна от предишната" Цели компании от строителния сектор по възможност се ориентират изцяло към Бразилия, Русия, Индия, а такива като Билфингер-Бергер се преструктурират в консултанти, защото ако разчитат на Европейския пазар. Бразилия се готви за скок, толкова много компании строят заводи там, а след като вдигнаха вносните мита за автомобили Фолксваген, Фиат, Рено, Континентал започнаха залпово заводи около Сау Пауло. Сийменс бяха много притеснени след като прекратиха джойнт венчъра си с Атомстройекспорт, защото само за следващите две години имат поръчки за 12+ млрд. евро. Вчера Шкода е започнала производството на наследника на Октавия в Пуна, Индия и очаква само в него да произведе милиони. И докато другите икономики от BRICS все още развиват производства съвместно с европейски компании, а те са затруднени и тези процеси са забавени, то при Китай нещата са коренно различни. Постоянно се откриват нови производства, броят на частните автомобили се удвоява на всеки две години, китайски корабни компании поемат не само транспорта от Китай до Европа. Китайска компания пое основния трафик на контейнери в Балтийско море! Все повече производства на китайците са собствени разработки, а не лицензни/ безлицензни. Всяка европейска компания, търсеща растеж определя като първа грижа изграждането на представителство в Китай. Пресен пример отпреди месеци. Най-големият финландски производител на лагери с повече от 18 000 служители купи нищо и никаква шведска фирма със 170 работника, защото от пет представителства в чужбина три са в Шанхай, Хонг Конг и Сингапур. За това дали китайците държат на качеството ще приведа в заключение пресен пример. RWE Energie е дало поръчка за най-големите и модерни кораби за монтаж на офшорни ветро-генераторни паркове и първият ще е на вода през средата на 2012г. Това са чудовищни кораби, които се стабилират изцяло във въздуха, балансирайки на четири пилона, в състояние са на един курс да монтират пет огромни вегрогенератора с височина на витлата над 200 метра, и могат да вдигнат с кран товар до 1 000 тона. Преди години всякакви по-сложни и специфични кораби се строяха в Нидерландия или Норвегия. А тези се строят в Китай. И никой не се е засилил да вкарва шефа на борда на директорите в лудница. Та затова, да, Китай е много по-напред от общонриетото у нас мнение.
« Последна редакция: 10 Октомври 2011, 19:24:24 от Loco-motion »

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2446
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
За Китай
« Отговор #14 -: 10 Октомври 2011, 19:40:24 »
Цитат на: Loco-motion link=topic=1196.msg65939#msg65939 date=1318262265
.....което те са ми казвали е, че китайската продукция първо качество заминава за САЩ, второ качество заминава за други азиатски пазари, трето качество остава в Китай и четвърто качество заминава за Европа......


Пък тези стоки, които излизат изобщо извън параметрите за качество, тоест са брак - за българия (не е правовписна грешка - таз държавица ще я пиша с главна буква тогава, когато си заслужи това  :fie:).