Пускам снимка на изгледа на последния ми макет. След близо седмица умуване и никакви промени мисля че това ще бъде последната версия която ще направя. Сложих доста голям гараж за локомотивите за да ми са винаги под ръка качени на релси. Също и глухи коловози за запасните композиции с една проста идея, да мога да сменям бързо и лесно композиции и локомотиви само с бутоните от таблото без да пипам с ръка.

Масата която е лява на снимката е направена и реално точно така както е на снимката и ми хареса - доста повъртях на нея влакчетата. Също съм наредил и къщичките. Това в ляво ще ми е града. В дясно ще е селото, а в дъното ще е свръзката между града и селото която свръзка освен ж.п. ще бъде и с път с коли и камиони и два прелеза за целта. В ъгъла в дясно над тунелите ще има нещо като балкан със сечище и мина за въглища, като дървата от това сечище и въглищата от мината ще се свалят с камиони в селото, от там с товарен влак ще отиват в града да осигуряват топливото на гражданите.
С този проект си осигурих работа и запълване на свободното време за поне 5 години напред така като гледам.
Тази вечер отдаден на "велики" размисли започнах и един проект за гаражите на локомотивите разбира се с автоматично сменяне на локомотив от и за гаража му. Това нещо не знам как се казва на Български затова му казвам врътка за локомотиви

, макар че не е точно врътка . Ще бъдат две сгради /депа/ с коловози за по десетина петнайсет локомотива в тях. Изборът на такава врътка изобщо не е богат но гугала ми даде няколко картинки от които се спрях на една и по нея начертах моя си с леки промени свързани със здравината и монтажа максимално ниско към масата. Реших локомотивите да се местят линейно напречно на нормалното им движение докато дойдат пред избраното депо и се гарират в него, вместо с въртене защото при въртенето се събират по малко на брой в дадено място. Тоест икономия на място и повече на брои локомотиви в това място.
Ето снимка на оригинала на това нещо даден ми любезно от гугала:

И няколко снимки и на моя прототип който начертах тази вечер и който ще си изрежа на лазера основно от 3мм шперплат, или пластмаса.



Гумите му ще бъдат бронзови ролки правени на струг. Задвижването ще е закрепено под масата и няма да се вижда, може да бъде по три начина:
1.Ръчен с врътка, 2 макари и корда
2.Електро-механичен със стъпков мотор за точното спиране пред дадена релса
3.Електро-механичен със сервомотор и енкодер за следене на линейното движение.