Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling

Българските експреси през годините.

<< < (11/24) > >>

Petko Ivanov:
Чайката и Сл.бряг бяха със синьо-бели вагони. За Янтрата не мога точно да си спомня, но мисля, че беше с червено-бели вагони

mitko0888:
На това място любезни хора от други сродни форуми са събрали разписанията на влаковете от 1989 година насам. (Има и пътеводителя за 1925.) В началото на всеки пътеводител има "списък на експресните и бързите влакове". Там ще видиш знак за вагон-ресторант или бюфет (бар), ако има такива. Също така ще видиш дали е имало спални или кушет вагони за интересуващия те влак.

За цветовете - в момента не знам. Добре е някой да даде информация в кои години как са били боядисвани пътническите влакове. Някои експреси бяха изключение - напр. Белият кон, Синият Дунав и т.н.

pach:

--- Цитат на: pavel75 link=topic=268.msg87564#msg87564 date=1363208551 ---Ако не се лъжа Янтрата се водеше "комсомолски влак" и този надпис го имаше на табелите на вагоните с маршрута.

--- Край на цитат ---

Именно. :good: :hi:

Снимката ясно от къде е с автор - В.Тодоров.

IKAR:
По времето на 47-а серия, или до 1988-а г., Чайката, Слънчев Бряг, Златни Пясъци и Синия Дунав бяха с тъмно-синьо-светло-сини вагони, с крила. Дианата беше червено-бяла - точно като сегашната схема, но червеното беше доста по-светло от сегашното. Тракията беше - тъмночервено-мръснобяла, отново с крила, същата схема на оцветяване като при сините вагони, а Янтрата - оранжево-бяла, като при нея местата за сядане в купе бяха по 6, не по 8 - нейните са последните произведени вагони 47-а серия въобще. Всички имаха ресторант, винаги син, фургон и вагон със специализирани озвучителни купета за радио-говорителката. Янтрата имаше и преустроен кино-вагон.

Синият Дунав и Янтрата бяха Комсомолски Влакове, обслужвани задължително от млад персонал на възраст май до 30 години.

През 1988-а всички състави са заменени с чисто нови червено-бели вагони 74-та серия, модернизиран в Дряново червен първокласен вагон и нови червено-бели вагон-ресторанти от ГДР. 47-а серия остават само "озвучителните" вагони и кино-вагона, боядисани в червено-бяло. Единственото изключение остава Тракията, която през 1990-та е заменена с чисто нови вагони, последната доставка от ГДР Y-B70, тъмночервено-мръсно-бели, без крила, второкласни и смесени-първа-втора класа вагони. Така се получава, понеже серия 74 няма парно отопление и съответно не може да влиза в съставите на влакове, теглени от дизелови локомотиви. След трансформирането на Тракията в обикновен бърз влак, тези вагони ги пръсват навсякъде, в това число и по международните влакове.

Белият кон го знаете - беше с осем специално доставени от ГДР бели първокласни вагони 19-40, две доставки - 1985 и 1989 г., без ресторант и фургон.

Имаше по едно време и експрес Добруджа - София-Кардам, който беше със стари зелени вагони 47-а серия, червено-бял озвучителен вагон, син бюфет и модернизиран в дряново червено-бял първа класа.

През 1994-та г. Тракията става бърз влак, а Синия Дунав - Интер Сити, сега е бърз, а Тракия няма.

pavel75:
Разбрах от Миро, че вече и Белият кон го няма.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия