Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling

Българските експреси през годините.

<< < (13/24) > >>

zazo:

--- Цитат на: IKAR link=topic=3378.msg87572#msg87572 date=1363253403 ---...
Единственото изключение остава Тракията, която през 1990-та е заменена с чисто нови вагони, последната доставка от ГДР Y-B70, тъмночервено-мръсно-бели, без крила, второкласни и смесени-първа-втора класа вагони.
...

--- Край на цитат ---


--- Цитат на: IKAR link=topic=3378.msg87572#msg87572 date=1363253403 ---...
Белият кон го знаете - беше с осем специално доставени от ГДР бели първокласни вагони 19-40, две доставки - 1985 и 1989 г., без ресторант и фургон.
...

--- Край на цитат ---

IKAR, без да искам да се заяждам или да те обиждам го караш по спомени и информацията ти е подвеждаща за хората, които евентуално биха проявили интерес към историята на вагоните в БДЖ от този период. Последната доставка на нови вагони Y/B-70 от ГДР е през 1982 г. 20 бр. Bm и 50 бр. Am. От тези 50 са и вагоните за Белия кон. Характерното за вагоните от тази доставка е че са с височина 4,05 м. Такива вагони са доставяни само за БДЖ и МАВ, навсякъде другаде са доставяни вагони със стандартната височина от 4,23 м. По-късно (след 1994 г.) също са доставяни подобни вагони, но вече 2-ра ръка от DB. Нека проверяваме информацията, която пускаме иначе става манджа с грозде, в и без това тоталната каша. Инак с удоволствие прочетох за разцветките.


liro4605:
"Експрес Пловдив" е пребоядисван в Бг ,като за целта е имало и конкурс за разцветката.Спечелил я е художника на депо Пловдив тогава Ненчо.....Това го знам от колеги.  :hi:

fpk1999:

--- Цитат на: IKAR link=topic=3378.msg87572#msg87572 date=1363253403 ---Всички имаха ресторант, винаги син, фургон и вагон със специализирани озвучителни купета за радио-говорителката. Янтрата имаше и преустроен кино-вагон.

Синият Дунав и Янтрата бяха Комсомолски Влакове, обслужвани задължително от млад персонал на възраст май до 30 години.

През 1988-а всички състави са заменени с чисто нови червено-бели вагони 74-та серия, модернизиран в Дряново червен първокласен вагон и нови червено-бели вагон-ресторанти от ГДР.


--- Край на цитат ---

Благодаря ви много за многото отговори и богатата информация! :hi: Само ако може уточнение за вагоните за хранене на експресите: Возили са вагон-ресторант като този от Оптима експрес или бюфет серия 47?

IKAR:

--- Цитат на: zazo link=topic=3378.msg87581#msg87581 date=1363262691 ---
--- Цитат на: IKAR link=topic=3378.msg87572#msg87572 date=1363253403 ---...
Единственото изключение остава Тракията, която през 1990-та е заменена с чисто нови вагони, последната доставка от ГДР Y-B70, тъмночервено-мръсно-бели, без крила, второкласни и смесени-първа-втора класа вагони.
...

--- Край на цитат ---


--- Цитат на: IKAR link=topic=3378.msg87572#msg87572 date=1363253403 ---...
Белият кон го знаете - беше с осем специално доставени от ГДР бели първокласни вагони 19-40, две доставки - 1985 и 1989 г., без ресторант и фургон.
...

--- Край на цитат ---

IKAR, без да искам да се заяждам или да те обиждам го караш по спомени и информацията ти е подвеждаща за хората, които евентуално биха проявили интерес към историята на вагоните в БДЖ от този период. Последната доставка на нови вагони Y/B-70 от ГДР е през 1982 г. 20 бр. Bm и 50 бр. Am. От тези 50 са и вагоните за Белия кон. Характерното за вагоните от тази доставка е че са с височина 4,05 м. Такива вагони са доставяни само за БДЖ и МАВ, навсякъде другаде са доставяни вагони със стандартната височина от 4,23 м. По-късно (след 1994 г.) също са доставяни подобни вагони, но вече 2-ра ръка от DB. Нека проверяваме информацията, която пускаме иначе става манджа с грозде, в и без това тоталната каша. Инак с удоволствие прочетох за разцветките.




--- Край на цитат ---

Това за доставката през 1982-ра е така. С тази разлика, че в Унгария, в завода в Дунакеши, са произвеждани на място от същия тип вагони по лиценз и чертежи от ГДР - и първокласни, и първа-втора, и само второкласни. Но за вагоните с цветовете на Тракията, само че без крила, доставени през 1990-та г. съм абсолютно сигурен. Това, че не излизат по книгите и в архивите не значи, че не ги е имало. Лично многократно съм пътувал с тях, след разпокъсването на Тракията, но със сигурност преди 1994-та, още докато бяха с оригиналната си боя - после наистина не може да им се хване края, защото ги пребоядисаха в червено-бяло. Още миришеха на новичко - просто си личеше, че не са втора ръка. За височината не мога да кажа, но се сещам за няколко характерни особености - 10 купета за втора и 9 за смесените първа и втора класа. Не особено удобни седалки, както във втора, така и в първа класа, особено що се отнася до облегалките за главите - личеше си, че бяха икономисвали дунапрен и кожа или плат. Също липса на лампи в коридора. Гледах специално фирмената табелка срещу кенефите - пишеше "Bulgarien 1990" или "1991". Hesteller "Web Wagonbau Bautzen". Не мога да си спомня бяха ли скосени в двата края. Втората употреба след 1994 г. вече са и по-дълги - 11 купета с по 6 места, доста по-удобни.

fpk1999:
Натъкнах се на нещо в блога на Борис Чакъров.В състава на влаковете: ЕВ 203,ЕВ 202,ЕВ 205,ЕВ 206,ЕВ 207,ЕВ 204 има вагон,цитирам-"1BD"Това не е фургон,нито поща.Инвалиден ли е,какъв е???

 :wacko: :blink: :wacko:

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия