Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models
Помощ за ремонт на локомотив
pach:
Както казва и Гроздан - `кво куцо куче, `кви пет ле`а?
Тоест - "Какво куцо куче, какви пет лева?" - а това е перефраза сдобила се с
всенародно одобрение, когато трябва да се отбележи абсурда в дадено нещо.
Говорим за кардан с приблизителни размери 25 на 2,5 милилитра.
На цена заедно с приемните възли от 3,59 евро.
Тоест, не става въпрос за 359,00 евро и нито тишо,
нито Жоро някога са искали каквито и да е проценти за такъв резервен чарк.
Това просто е услуга.
...Но нали не се очаква те да платят и себестойността на въпросния чарк?
Първи абсурд.
Много ми е любопитно като как така се "балансира",
карданче в железопътен модел. На какво се измерва и как става промяната
в центровката на теглото участващо във въпросния баланс.
В железопътния моделизъм на баланс подлежат едиствено и само маховиците, при това - НЕ от всички фирми.
При моделистките конструкции, това също е според усмотрение и машинно/измервателните възможности
на всеки индивидуален моделист с прилична моделарска работилничка.
Втори абсурд.
С едно изречение и то на чист български език.
Какви врели некипели се говорят на човека по един елементарен въпрос! :blink: :wacko: :scratch_ones_head:
Присъединявам се към Гроздан в това отношение!
Тоест пак стигаме до ... "К`во куцо куче, к`ви пет ле`а???"
:fool: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Best Ripper:
За твое сведение, pach, понеже пак нещо не си наясно и пак пишеш тонове спам... Бих се много учудил, ако просто беше написал два ЯСНИ реда... Добрата матрица и правилното шприцване на кардана /зъбно колело, вал и т.н./ осигуряват необходимия баланс, който е вследствие на спазените правилни размери, липса на огъване и правилно разпределение на материала... Като облекчаващо нещата в случая играе използването на пластмаса /лек материал/... Ако го залепиш такъв дребен чарк, вероятно да спазиш всички изисквания е твърде ниска, затова е за предпочитане заводски чарк...
digitalman, провери си и зъбните предавки в какво състояние са. Да не се движат трудно, защото ако не се въртят леко, като нищо може да строшиш и новия кардан /или да изгориш мотор/.
digitalman:
ок, планирам утре да отида до малкия цум (по-удобно ми е като място), ще взема и локомотива и ще видим какво може да направим.
pach:
Ми аз го написах в два реда, но ти не схвана.
Но когато някой не иска д а схване - то е за винаги.
Пълниш не със спам, а с абсолютни глупости главите на хората тук.
Локомотивите на някой са пълни със залепени кардани, било то направо (по-лошото въстановяване),
било то и чрез допълнителна външна пластмасова тръбичка.
Няма нито един да се е счупил, пък за балансировка на чарк - за трети път го казвам - с размери
~ 25 х 2,5 мм и тегло <0,5 грама е пълна идиотщина да се говори. При това този чарк, се върти с доста под
максималните обороти н а двигателчето.
Тоест центробежните сили заради които се извършва баланс на големите части (1 : 1)
тук са пренебрижимо малки. Именно за това при производството на шприц матрицата за тези части,
се следи то да е симетрично (което е различно от балансирано) и с правилно разпределение на материала.
Но дори и тогава понякога се появяват тъй наречените от стендовиците - смукнатини.
Те стават при неправилно разпределение именно на материала.
Вероятно такава смукнатина е довела и до скъсването на карданчето.
Ако има затруднение при въртенето на зъбните предавки, локомотива би се движил по различен начин,
или направо спрял,след което следва нагряване на двигателчето и последствията не са един скъсан кардан.
Знаеш ли каква сила трябва на двигателчето, за да скъса кардан? :fool:
Повярвай мощността е много малка (ако не отвори си довечера локомотива...ама не от единицата)
и виж каква е мощността на едно обикновенно моделно двигателче.
И то е ясно, защото мощностте е функция не само на двигатерля, но и на зъбните предавки.
Даже си има едно 4златно" правило при изчисления по формулите на зъбни предавки в нашия вид моделизъм.
При всеки вид моделизъм с такива задвижвания формулите са почти еднакви, само че правилата са различни.
Ти така и не ми отговори с какво би балансирал нов моделен кардан?
На какъв инструмент или машина?
И с какво точно би премерил разбалансирането?
Как би го отстранил - тоест как се балансира моделен кардан?
Питам те не от мерак за спамене, а защото до сега съм направил около трийсет различни карданчета,
а дори на знаем мерните единици с които се мери дебалансировката!
Сподели твойте знания с колегите от форума в крайна сметка - стига си дуднал като черна радиостанция!!!
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
ПП.Дали искаш да мерим дебалансировката или нещо друго тук - това е въпроса всъщност!!!! :yahoo:
Adrian:
Колега , вероятно Toniemi ще ти помогне ...in Toniemi we trust
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия