Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Имам нужда от помощ при макетирането | Need help with layouts

Проблем с куплунг на Сименс Таурус

<< < (3/4) > >>

tritehiksa83:
На кой производител са локомотивите?

София 70:
Пико , но проблема  е в ТТ .

TheJackal:
Жорка, проблема не е в Пико или Тилиг, проблема е в куплунга, а и не толкова в него. Като си смениш релсите и използваш само от новите и няма снадки (нова  - стара / различна височина глава релса), на които да скачат локомотивите и вагоните проблема ще ти се реши. Куплунзите на Роко - не стават за фремо каране. Най - читави са новите на Тилиг. Тези дългите, които сте пуснали по - горе на снимката са за елцугвагените (има ги вътре в прикачните им) също и за по - тежките вагони било то 2 или 4 осни - откритите за насипни товари и Schwenkdachwagen.  :hi:
 Аз лично ползвам от тези:


Същите са и на "КЮН", с една малка разлика имат по една пъпка, която почти не разрешава да се разкачат вагоните. Разгледай ги: http://www.kuehn-modell.de/files/instruction_74900_10_2009A.pdf   :hi:

P.S. Г-н Борис Д. Чакъров може да разкаже повече от неговите опити за куплонзите, проблема може и да е описан в неговия блог: http://rocklokomotive.blogspot.com/      :hi:

pach:
"Дяволът" не е чак толкова черен....бил той, във фремо, макет или просто  холната маса...
Проблема в 99% е не е автосцепките, ами в това, че тук не се
спазват изисванията и стандартите за т.н. "прогонване" на въпросните автосцепки.
Прави се задължително с новозакупен подвижен състав като за целта трябва да има в наличност
един простичко изработен шаблон. Най-простичкия е трупче подобно на отбивачка
със  съответната релса пред него. Така всъщност се правят всички налични автосцепки да работят
идеално и имат не само нужната еднаквост, но и "оправено" техническо състояние.
Размерите и стандарта може да се извади от NEM, макар и в NMRA да има подобен.
Както и от всеки що годе голям клуб по железопътен моделизъм в Европа (например в ТТ - "Zababov").
На трупчето има монтирана неподвижно автосцепка от нужния модел (роко, пико, тилиг, кюн),
 но на определeн размер от  глава релса и в иделно работно състояние. Всичко е неподвижно за да
гарантираното запазване във времето на параметрите му. Така всяка автосцепка от наличния подвижен състав
 се проверява и напасва спрямо това "трупче" и ...готовоооо. Няма разкачване и т.н. по "вина" на автосцепките.
По-лесният и мързелив начин да се избегне тази "къртовска" работа по уеднаквяване на автосцепките е
те да се елеминират и на тяхно място да се включат такива пластини за каквито ти си попитал.
Хубавото  на шахтовите сцепки, е че могат да се демонтират и монтират каквито искаш, без да преустройваш конструкцията им.
А въпросната "греда" от снимките се ползва както е казал Стефан, най-често фабрично комплектовани
старото производство на ТИЛИГ  - по-спецално айлцугвагоните, но доста моделисти си комплектоват
неразкачваеми композиции (не правят маневри на "парче" а "търкалят" само цели влакове)
от няколко вагона, с такива "греди" между тях. Единствено условие вагоните да имат "шахта"
 за такива сцепки (по стандрат са). В шахтата се слага или стандартна автосцепка, или въпросната "греда".
 Има и трети вариант - поне един от тук слага автосцепките на флайшман от мащаб N.
Те са по-финни за ТТ, но ако не бътдат прогонени и напасвани - и те се разкачват. (унгарците тогава викат "Супер Марио"  ;) ;D)   
А ти знаеш един чеТТник с който говориш по телефона често, та той  си купи специално от ибей цял "наръч" такива "греди".
Знаеш, че той кара цели влакове на макета си. Да но да съм ти бил полезен приятелю!
 ;D ;D ;D

София 70:
Идеята ми е да свържа двата Тауруса с тази шина-куплунг.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия