Автор Тема: Интересни снимки на влакове в HO  (Прочетена 15433 пъти)

ivo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2010
  • Рейтинг: 558
  • HO - II-III, София
Интересни снимки на влакове в HO
« -: 29 Октомври 2011, 19:32:42 »





mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Интересни снимки на влакове в HO
« Отговор #1 -: 29 Октомври 2011, 20:46:59 »
И оригиналът 18508:

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Интересни снимки на влакове в HO
« Отговор #2 -: 31 Октомври 2011, 09:53:35 »

Maffei 5558 1924
2'C1' h4v

1924 - 3709 bay S 3/6
1925 - DRG 18 508
1945 - DB 18 508
1962 - +
1972 - privat Schweiz

Боядисан е син специално за изложението в Seddin 1924,
дори и на черно-бялата снимка горе е син.

Това е последният S 3/6  с баварски номер,
следващите са излизали направо с DRG-номера - 18 509 ...

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Интересни снимки на влакове в HO
« Отговор #3 -: 31 Октомври 2011, 18:03:41 »
А по кое време са прекроявали якичката на комина?
« Последна редакция: 31 Октомври 2011, 18:57:00 от mitko0888 »

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Интересни снимки на влакове в HO
« Отговор #4 -: 01 Ноември 2011, 21:22:19 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=3384.msg66760#msg66760 date=1320077021
А по кое време са прекроявали якичката на комина?


Правилният въпрос е: - "Защо моделът не отговаря на оригинала по отношение на ... "

Отговор: Не знам, питай Fleischmann!

Верно е, че повечето машини са с точно такъв комин, като на модела, но точно тоя не е ...
Има и друго, разновидностите на локомотива "bay S 3/6" за годите в които е произвеждан 1908-1930 са много, самата фирма производител към дата 1950 г. ги подрежда в 15 групи и ги означава с малки букви - "a-o", без "j" и една начална група без буква. Та едва ли за тия 22 години която и да е фирма няма да изпробва новите си идеи и хрумвания и в резултат, всяка партида излиза с някакви малки разлики, някои - с по-големи.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Интересни снимки на влакове в HO
« Отговор #5 -: 09 Декември 2011, 09:58:43 »
Едно интересно моделче на много специален локомотив:
« Последна редакция: 09 Декември 2011, 22:50:32 от mitko0888 »

anubis

  • Trade Count: (5)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 327
  • Рейтинг: 28
  • HO
Re:Интересни снимки на влакове в HO
« Отговор #6 -: 10 Декември 2011, 03:20:10 »
Tози не беше ли посредством задвижване чрез сгъстен въздух. Правен е на модел от  Мерклин в АС и Трикс в DC.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Интересни снимки на влакове в HO
« Отговор #7 -: 11 Декември 2011, 09:52:25 »
Намерих си и по-хубавата снимка:



Както и оригиналът:



от другат страна е по-различен:



Локомотивът е дизелов, 1000 конски сили, задвижването е пневматично - двигателят задвижва компресор, 7 атм, след това дозагряване до 350 градуса на сгъстения въздух с топлообменник от ауспуха, и накрая горещият въздух се подава в класическа "парна" машина - 700 мм диаметър и пак толкова ход на буталото. Твърди се, че им е било по-евтино отколкото да се направи с електрическа предавка. А за хидравлика през тези години май е било рано през 1924 - 1929 (за 100  PS).

За кратко е бил V3201, след това е прекръстен на V120 001.

Има някои неща в интернет: http://www.douglas-self.com/MUSEUM/LOCOLOCO/diesair/diesair.htm
« Последна редакция: 11 Декември 2011, 10:00:00 от mitko0888 »

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4818
  • Рейтинг: 648
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re:Интересни снимки на влакове в HO
« Отговор #8 -: 11 Декември 2011, 10:05:48 »
Колата не е ли на 78 серия!?
И втори въпрос-какво е предназначението на челните страници?Сякаш са от друг материал!
« Последна редакция: 11 Декември 2011, 10:13:23 от toniemi »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Интересни снимки на влакове в HO
« Отговор #9 -: 11 Декември 2011, 11:09:18 »
Прилича на 78, даже и по книгите пише че била от Т18.

Само че диаметърът на свободните колооси на 78 е 1000 мм и са с по 10 спици, на дизела ми се вижда по-малък, и спиците са само 7. В модела на Trix май са от 78.
Ходът на буталото е 700 мм при дизела, а при Т18 (78) е 630 - и машината, и водещите колооси не се връзват. Диаметърът им се различава с 50мм.

Базата на големите колела е 2100 при 78, на дизела е 2700 мм. Общата база също се различава доста.

На двете чела има радиатори с по един голям вентилатор (перка) от вътре.
« Последна редакция: 11 Декември 2011, 11:16:05 от mitko0888 »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Интересни снимки на влакове в HO
« Отговор #10 -: 11 Декември 2011, 11:23:50 »
Между другото това е един от първите в света дизелови локомотиви. Официално за първи дизел се посочва руски локомотив - Ю001, който е правен в Германия, в Esslingen. Той е дизел-електрически. Двигателят му е същият, 1000 к.с., от немска подводница. Електро оборудването е швейцарско. Имало е доста проблеми с него и за това V32 е избран с дизел-пневматично задвижване.  
« Последна редакция: 11 Декември 2011, 11:54:25 от mitko0888 »

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Интересни снимки на влакове в HO
« Отговор #11 -: 11 Декември 2011, 12:12:09 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=3384.msg68639#msg68639 date=1323594558
Прилича на 78, даже и по книгите пише че била от Т18.

Само че диаметърът на свободните колооси на 78 е 1000 мм и са с по 10 спици, на дизела ми се вижда по-малък, и спиците са само 7. В модела на Trix май са от 78.
Ходът на буталото е 700 мм при дизела, а при Т18 (78) е 630 - и машината, и водещите колооси не се връзват. Диаметърът им се различава с 50мм.

Базата на големите колела е 2100 при 78, на дизела е 2700 мм. Общата база също се различава доста.

На двете чела има радиатори с по един голям вентилатор (перка) от вътре.
Аз също имам спомен, че е от Т18, но сравнявайки двата локомотива, имаше много голяма разлика в диаметъра на двигателните колела - 1650мм за 78-ма и 1250мм за дизела (ако добре съм запомнил)

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Интересни снимки на влакове в HO
« Отговор #12 -: 11 Декември 2011, 12:48:01 »
Дизелът го дават с 1600 мм. Но всички други размери са доста различни. А защо го пишат че е на шаси от Т18 - не знам.

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Интересни снимки на влакове в HO
« Отговор #13 -: 11 Декември 2011, 13:18:04 »

Esslingen 4140 1929 (Esslingen+MAN)

1929 - DRG V3201
1930 - DRG V120 001
1936 - +

Трябва да е бил доста успешен експеримент,
щом са произвели само един,
а и него са го нарязали толкова скоро!

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Интересни снимки на влакове в HO
« Отговор #14 -: 11 Декември 2011, 14:10:08 »
И другите дизели от онова време не са били много успешни. Дизел хидравличният V16/V140 е живял няколко години. "Руският" дизел-електрически се е сдобил с тендер за охлаждане почти веднага след производството. Американците са имали "успешен" модел но само с 300 к.с.
Успешен модел е V80, но чак след войната.
Но на външен вид и като моделче V3201 си е хубав. Мърдат се щанги, сигурно има и звук "пуф-паф"
« Последна редакция: 11 Декември 2011, 17:59:42 от mitko0888 »