Това са така неречените "спомагателни мащаби" в този вид моделизъм.
От Роко официално са приели за някой пътнически четириосни вагони,
съотношението 1 : 93,5 докато при влаковите композиции то вече е и 1 : 100,
но в сравнение с 1 :87 разликата е пренебрежима, когато става въп рос за стартови сетове.
И все пак понякога много си зависи от модела, особено ако някоя фирма го прави в "точния" мащаб.
Тогава разликата се забелязва ако двата модела се сложат един до друг или при по-специалние
вариатн - от "набитото" моделистко око.
Но това не прави спомагателните мащаби неофициални, защото те са допуснати и приети от Европейската федерация.
Много от фирмите също официално обявават техните сътоношения.
Пресен пример - последния(№11) каталог на Аухаген - там от 240 страници,
цели 60 са отделени на раздел в мащаб 1/100, както си е и записан.
Другата му "популярно" наименование на това съотношение е Н0/ТТ.
Освен стартови сетове, съществуват още и обикновенни сетове, както и "профи"-сетове.
Всяка фирма ги нарича различно, но вече Ви е ясно, че става въпрос за тройна градация,
като Вие сте се спряли на най-ниското ниво. Изводите сами стават. А избора?
Ами ако смятате да продължавате със "зарибяването" може и да
прескочите стартовия сет - вие имате вече такъв макар и аналогов.
И аз препоръчвам сета от фирма Роко - дигиталното е по-приятно и най-разспространено из нашите земи...
тоест най-много моделисти работим с него и всеки може да Ви помогне, а релсите като за начало стават,
а после е ясно че ще бъдат подменени, качеството и вида на Тиллиг са бедпорно по-добрия избор.
В крайна сметка, след време от целия сет може да остане у Вас само
дигиталното управление, а другото да отиде по "надлежен ред".
