Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling

Eдрите мащаби - от 1:19 до 1:48

<< < (2/9) > >>

Boris 2-12-4:
Привет!

Вече виждате, че съм коригирал заглавието на темата.Когато специалистите говорят, другите трябва да
се равняват по тях. С уточнението,което повтарям, правилно-грешно - това е ситуацията в международен план - така са придобили граждансвеност - както у нас например имената на много латиноамерикански
държави, са добили известност с грешното си произнасяне. В немско езичните и англо- саксонските езици,
нямат разлика между голям и едър, както между малък и дребен. Там са си синоними. Разликата се прави
чрез дълги обяснения и описателно :bad:
Ще добавя и хубавата дума одаЛистка, както си го знаем у нас, а трябва да е одаистка, просто в турския си е одая.Но като кажат , че сестра Ти...  :sarcastic:
Да не забрявяме, че голямата част от нас неправилно употребяват  и думата МАЩАБ вместо ТИПОРАЗМЕР :give_rose: :drinks: Пример типоразмерът е 0, а мащабът 1:45.
За I  и S ситуацията, не е така ясна. Защото 0 също е два пъти по-малка от 2, но си е едър ТИПОРАЗМЕР.
Тази серия имам намерение да продължа както следва:
2.Общи положения,митове,предрасъдъци,медът и жилото,капанчета...
3.Типоразмерът 0
4.Типоразмерът 1
5.Типоразмерът 2
6.Американски типоразмери и мащаби
7.Английски типоразмери и мащаби
8.Тин плейт- ламаринените модели
9.Разни 1
10.Разни 2
11.Пропуснато 1
и т.н......
 Борис

pach:

--- Цитат на: Boris 2-12-4 link=topic=3402.msg67205#msg67205 date=1321001356 ---...За I  и S ситуацията, не е така ясна. Защото 0 също е два пъти по-малка от 2, но си е едър ТИПОРАЗМЕР.
...
--- Край на цитат ---

Да така е , само дето "S" e на границата между "едринИте" и "дребнинИте".
... и като се добави, че е "последната" точна половинка (щото 1/128 няма),
струва ми се, че мястото му е ...предопределено (или пред определено  :scratch_ones_head: :sarcastic:)
 ;D ;D

liro4605:
Снощи моделиста Х или по скоро "трипъти Х" е забелязан да изневерява на мащаба 1:87 и да минава в мащаб 1:1

ivo:
Мирооооо ще направиш от всички хобисти, машинисти  :lol:  :haha:

Boris 2-12-4:
Привет! :drinks:

Днес продължаваме с ЕДРИТЕ МАЩАБИ  Част 2.1 - Общи положения, митове, предрасъдъци, кеф и капани

1. На Едрите мащаби им трябва мнооого място, най- малкото половин футболно игрище...
Зависи какво си решил да правиш- на един рафт от библиотека с дължина 300 см, и дълбочина 30-60см
могат да се правят маневри и чудесни диорами , сегменти и модули в 0, 1 или тесноленейки.
Много моделисти,( при възможност ще кача примерни развития на коловозите в горните ТИПОРАЗМЕРИ, просто тук, на гара Каспичан, нямам още пълното компютърно оборудване, ще си го донеса от Варна.)- правят съвсем
прилични и приемливи неща в така наречените детски стаи- 3 х 4,5 метра.  
Не искам да хвърлям никому прах в очите, знайно е, че НО е два пъти по-малка от 0, от там и е името, а и два пъти по-голяма дължина изисква ЧЕТИРИ ПЪТИ  по - голяма площ. :angry:
Обаче ,ако искаш да правиш нещо по-малко- второстепенна /Nebenbahnen/ или третостепенна железница /Kleinbahnen,Lokalbahnen, Tertiaerbahnen/ вече става очевидно по-лесно.В България си
нямаме третостепенни железници, но в Германия - 1884 в Бавария,а през 1892  и в Прусия, се
обнародват законите за третостепенните железници.В Бавария даже има специално конструирани машини носещи допълнителната буква L /lokal - местен/.Номерът на серията локомотиви е - BR 98.
Има такива сладури - от Прусия, Бавария,Пфалц,Саксония,Олденбург,както и от DRG Епоха 2.
Ами къде останаха индустриалните железници?!? Тук им е мястото. :give_heart:
И скромността е на мода,говоря ако искаш да караш в посочените по-горе пространства.
Вместо големите локомотиви с прикачени тендери - тендерни , вместо четириосни - двуосни вагони,
Малките дизелчета, кьофчетата, :give_rose: са само за тази цел , ами НЕВЕРОЯТНО готините електрически маневрени локомотиви(Е 60 :give_rose:)

Въобще и да не се опитваме да сръвняваме ТЕСНОЛИНЕЙКА В 0 и ВТОРОСТЕРЕННА ЖЕЛЕЗНИЦА В НО.
везните се накланят в полза на тесноленийката-  необходимото място :sorry: :sorry: е по-малко....

Амъ тези съ, тавани и мазета, с градини - че там можем да пуснем и с истинска пара :yahoo:
Хайде, че ми потекоха лигите, а трябва да съм сериооозенъъъ :bad:

2.ЕДРИТЕ МАЩАБИ СА СКЪПИ - да аме не/ по Петко Бочаров/ Следва буквален превод от MIBA REPORT 20
Von Halbnull zu Null- Die REPA -Bahn III- Rolf Ertmer - Известен немски жп моделист, уви покойник от няколко години, един от пионерите на реалистичното възпроизвеждане на реалността , още от 60-те години. Станал известен с НО макети, и последното му творение, повече от 20 години преди да умре е
неговият макет в 0 - "Ако бях изпълнил помещението вместо с О с макет в НО - ,то тогава трябваше
да имам ЧЕТИРИ ПЪТИ ПОВЕЧЕ  релси, ШЕСТ ПЪТИ повече, локомотиви, ОСЕМ ПЪТИ ПОВЕЧЕ вагони...
При НО и по-малките апетитът идва с яденето(по-голямото място на разположение). Ето там един допълнителен коловоз,, а там още една малка гаричка,а  ето и място за ОЩЕ един товарен влак с ОЩЕ
15 вогона, е да само цистерни... Едрият мащаб със своето изискване за по-голямо площ автоматично
изисква ОГРАНИЧЕНИЕ...

И НАКРАЯ НО ИЗЛИЗА ПО- СКЪПА :diablo: :sarcastic:

Към това ще добавя само, че текста е писан 1988 година, а от тогава много вода изтече, НО, и по-малките поскъпнаха неимоверно, а в 0, и 2 има все по-евтини модели.( за цените по специално когато
разглеждам отделните мащаби).

3.Какви са хората, занимаващи се с ЕДРИТЕ МАЩАБИ. Колекционери( събирачи - в тази дума няма
нищо обидно), карачи .и правачи.
Събирачите - има такива , които си имат застраховка за моделите, специален климат за колекцииге,
и др. подобни, и по-обикновени, които си ги държат във витрина неблиндирана.
Карачите са ,най-често индувидуалисти, не си падат, по разминаващи се със 250км/ч влакове, а са на
пулта или с дистанционното и правят дълги маневри или си карат единични влакове с по-няколко вагона...Тук няма бързане, стрес ,усещането е друго(за усещането отделна точка)Откачат и закачат , често на ръка...с истински купли, с пружиниращи буфери...
Правачи - е не всеки е въоръжен до зъби професионалист или изучил фина механика и шлосерство.
Или си е гений по рождение като Васко Михайлов :give_heart: или Стойко Алексиев :give_heart:
Но да борави с поялник, пила и  фина резачка, в ЕДРИТЕ мащаби си е ЗНАЧИЙИТЕЛНООООО по-лесно.
Това тук вече, не е тайна заключена със седем печата :diablo:
Съвсем постижимо е :give_heart: :drinks: :angel:
И нитовете вече можеш сам да си ги слагаш, продават се, виждат се с просто око :good:
Край на част 2.1.
Следва част 2.2.
  

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия