Автор Тема: Портали,подпорни стени,мостове,кантони....  (Прочетена 53744 пъти)

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2035
  • Рейтинг: 1421
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: Портали,подпорни стени,мостове,кантони....
« Отговор #60 -: 14 Април 2013, 21:41:06 »


Зидария от времето на ВС война.Отляво на тунела.Малко е затрупана от наноси,но... е здрава! :)


liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Портали,подпорни стени,мостове,кантони....
« Отговор #61 -: 14 Април 2013, 23:32:34 »
Хубаво е,че темата продължава.
 :hi: към тези който я развиват.

Rado

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 151
  • Рейтинг: 89
Re: Портали,подпорни стени,мостове,кантони....
« Отговор #62 -: 23 Април 2013, 00:14:45 »
Портали,подпорни стени,мостове,кантони....и прелези!
Ето на този интересен прелез до спирка Арковна се натъкнах днес (вчера):

До скоро беше само с бариерите, които се спускат ръчно от прелезопазача. Явно скоро са монтирани автоматични, но вероятно още са в тестов период, та днес работеха и двата чифта бариери.

Rado

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 151
  • Рейтинг: 89
Re: Портали,подпорни стени,мостове,кантони....
« Отговор #63 -: 14 Октомври 2014, 23:17:54 »
Имах едни стари снимки на жп мост по линията Левски - Свищов. Отдавна се канех да го посетя, за да видя какво се е променило за 50 години. И в резултат на това, в края на август направихме една неделна опознавателна разходка с децата.
Тръгваме от Левски към вече бившата спирка Червена и първо достигаме мястото, където линията пресича река Осъм. Мостът е още от построяването на линята през 1908г. По-късно отсрани е добавена една "велоалея".







Тук мога да добавя една не-толкова стара снимка от 1996г., когато влакът за Свищов все още беше в състав 07, фургон и 4-5 зелени безкупейни вагона.



Докато крачим към следващия мост ще добавя, че река Осъм след Ловеч протича основно през равнина. С течение на хилядолетия реката е образувала стотици меандри. Някои от тях са толкова "завъртяни", че приличат на цифрата 8 - оттам идва и името на реката.
Меандрите са красиви природни форми, но силно затрудняват оттичането на реката при пълноводие. В резултат на това по долното течение на Осъм всяка пролет са ставали огромни наводнения.
През 50-те години тогавашната власт решава да бъдат коригирани коритата на много реки у нас. Такава е съдбата и на река Осъм. Между 1958 и 1968 година са коригирани близо 100 km от долното й течение. Освен изправяне и дигиране, на много места коритото на реката е измествано (най-често по-встрани от населените места).
Мястото където жп линията пресича реката обаче остава непроменено. Затова и мостът от горните снимки се използва и до днес.

Достигаме следващият мост - този заради който тръгнахме. Така наречения "Малък мост":




При построяването му под него е протичала малката река Ломя, десен приток на Осъм. По-късно нейното корито също е коригирано, но мястото, където линията пресича реката също остава непроменено. През 90-те години Ломя претърпява още една корекция - вливането й в Осъм става 2 km по нагоре (преди моста от първите снимки), в резултат на което под "Малкия мост" остава да преминава само черен път.

Следващите няколко снимки показват какво се е случвало почти всяка пролет, преди да бъдат коригирани коритата на двете реки. Снимките са на "Малкия мост", а апокалиптичното море е в резултат на разливането на двете реки върху стотици декари обработваеми земи и гори. Вероятно са правени през 1964г., когато може би в този участък реките още не са били коригирани. Понеже и снимките и негативите са еднакво лоши, слагам и двете.

1964. Виждат се стълбовете със жиците свързващи Левски и гара Морава:






2014. Стълбовете отдавна ги няма:




1964:






2014:




Още три снимки на моста, в случай, че някой реши да го прави на макет  :) . Последната е с Дезирото, сменило големите състави от 80-те и 90-те години







Същото Дезиро, вече качено на свлачището между бившите спирки Перла и Кукла



Още една от "морето" през 1964:




Същото място през 2014:




И понеже стана въпрос за жп мостовете на река Осъм, нямаше как да не отидем да видим и какво е останало от стария мост на 2-ра линия между Левски и спирка Градище. За съжаление само каменните основи, защото не ги приемат за скрап:




Мостът е нарязан още през 90-те. На заден план е новият, построен при удвояването на 2-ра.

Тук също успях да снимам едно "малко" влакче   ;)


pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Портали,подпорни стени,мостове,кантони....
« Отговор #64 -: 15 Октомври 2014, 08:35:26 »
Великолепно - много добро помагало за моделисти на българска инфраструктура.
ПРи това с развитието (регреса) през годините. Направо си направих папка "ЖП мостове на р. Осъм 1908-2014".
Благодаря!!!
 :hi:

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Портали,подпорни стени,мостове,кантони....
« Отговор #65 -: 30 Октомври 2014, 15:20:20 »
https://www.youtube.com/watch?v=-1bFOPsiEkQ едно дърто английско мостче.. въртящо се...

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2035
  • Рейтинг: 1421
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Портали,подпорни стени,мостове,кантони....
« Отговор #68 -: 06 Март 2015, 09:22:02 »
Интересна страница Грег.  :hi:
Една от причините за днешното състояние на проекта е може би най-добре описана тук.

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Портали,подпорни стени,мостове,кантони....
« Отговор #69 -: 15 Октомври 2015, 14:59:30 »
Париж , линия на 160 г




Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1538
  • Рейтинг: 384
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Портали,подпорни стени,мостове,кантони....
« Отговор #70 -: 24 Октомври 2015, 22:44:58 »
Търся си снимки на тунели с излизащи от тях влакове (локомотиви). За предпочитане от България, но може и чужбински. Странно, но не успявам да си намеря повечко такива в Google-то, та всяка помощ ще ми е от полза. Ето няколкото, които намерих досега:












Величко

  • Trade Count: (17)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 421
  • Рейтинг: 200
  • Само ЦСКА !
Re: Портали,подпорни стени,мостове,кантони....
« Отговор #71 -: 24 Октомври 2015, 23:04:54 »

Това случайно го видях вчера, може да ти свърши работа...

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Портали,подпорни стени,мостове,кантони....
« Отговор #72 -: 25 Октомври 2015, 21:09:00 »
С първата снимка от портала на Копривщица и 46 ми късаш сърцето!Има много такива снимки по швейцарско,че и лични.Сподели какво точно те вълнува и ще ги издиря да ги пратя.

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1538
  • Рейтинг: 384
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Портали,подпорни стени,мостове,кантони....
« Отговор #73 -: 25 Октомври 2015, 22:15:11 »
Ами интересно ми е да видя как профила на локомотива се вписва в профила на портала. Както и отстоянията на портала от габарита на влака. И понеже има различни модели локомотиви и различни по форма и височина портали, търся повече на брой подобни снимки. Доколкото се вижда, височината зависи от това дали линията е еликтрифицирана или не, но е интересно да се види и как стари тунели с по-ниски портали са били пригодени за преминаване на ел. локомотиви в по-нови времена.
« Последна редакция: 25 Октомври 2015, 22:18:26 от Mixy »

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Портали,подпорни стени,мостове,кантони....
« Отговор #74 -: 25 Октомври 2015, 22:52:11 »
Ще разкажа една история по повод писаното от Микси.

Годините са някъде назад.Парни и дизели минавали без проблем.Дошла електрификацията,дошла ама не били за нея трасетата.В един тунел сложили знаци да се сваля пантографа,ама сложили и намаление25.

Утре ако има интерес ще доразкажа  &bgflag