Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Портали,подпорни стени,мостове,кантони....
liro4605:
Колеги правят опити за въвеждане на лирата в железниците,но казват,че не е препоръчително.
bdz43r:
--- Цитат на: vesko76 link=topic=3418.msg101556#msg101556 date=1445813585 ---При това намаление имало ли е случай влак да остане в тунела :diablo:
--- Край на цитат ---
Проблемът с този тунел беше, че контактната мрежа е твърде ниско и ако се наложи пантографът да се свали вътре, запалилата се дъга няма да изгасне и освен, че свалянето ще е безполезно, ще прогори проводника. Затова вероятно идеята беше пантографът да се сваля преди тунела, така че вътре в него веригата вече да е прекъсната. Иначе не беше проблем при нужда да се мине и бе сваляне.
За щастие проблемът там вече е решен, но пък по софийско си имаме един тунел преди Дупница, където ако се премине с вдигнат пантограф и локомотива се заклати повече, закачва в свода и се чупи, а в по-леките случаи само запалва дъга и заземява.
liro4605:
Май имаме в предвид различни тунели :scratch_ones_head:
Годината е някъде към 90та може и по рано,тунела е в междугарието Люляково-Дъскотна.Преминаването с вдигнат пантограф през тунела невъзможно. Поради динамичните колебания каретката се удря в свода на тунела.Поради намалената скорост пък влака спира и застава неподвижно(ни напред ни назад)Вдигането на пантографа води пак до заземяване.Начинът да се премине е с нарушаване на правилата като не се спазва намалението от 25км/ч.Интересно е понякога как се изпращали пак ел.локомотив,който с нищо не е можел да помогне.Варианта при спиране е бил вдигане на пантографа с последвало заземяване на подстанцията,понеже има удар и се повдига макар и леко контактната мрежа.Докато е изключено напрежението пантографа се вдига пак и с идването на напрежението се действа бързо да се потегли и се сваля пантографа до излизане от тунела.След време тунела е вкопан и сега е по-висок и се минава безпрепятствено.Интересно е като се стигне до дъното на подковата и пак е недостатъчна височината.Питах едни отдели занимаващи се с технологията и ми отговориха,че минималната височина на баластовата призма е 15см.
Best Ripper:
Мостът при Гара Ботево, Добричко. Част от ЖП инфраструктурата на линията Девня - Добрич (59.4 км.), изградена от КД "Герго Попов и сие" и открита на 01.12.1910 г. По време на първата анексия на Южна Добруджа от Румъния (1913 - 1916 г.) тогавашната българо - румънска граница е преминавала на метри от моста, който е останал на румънска територия. Дължина - 80 м., височина 10 м., мостът е имал стратегическо значение за планираните операции на ІІІ Българска армия за освобождаването на Южна Добруджа. С оглед стратегическото значение на моста командващият войските на Варненския укрепен пункт ген.-лейт. Т. Кантарджиев нарежда на командира на 3/15 гранична рота поручик Стоев да превземе моста, за да го предпази от разрушаване. Поручик Стоев усилва граничния пост с 22 граничари. На 31 август 1916 г., към 13.00 ч., командирът на поста младши подофицер Злати Добрев изпълнява заповедта на своя началник и с подчинените граничари заемат позиции от двете страни на моста. Същия ден румънски части предприемат опити за възвръщане контрола върху моста. Българските граничари, подкрепени от части на Конната дивизия и от Варненския укрепен пункт, отблъскват румънските атаки с цената на двама убити. Обезкуражени от провала си към 16.00 ч. румънските войски се оттеглят от полесражението, оставяйки 14 убити и 1 пленен.
&bgflag &bgflag &bgflag
vesko76:
Мостът при Гара Ботево по 28-ма линия се намира на км 51.750.Км 59.4 се намира в района на бившата гара (сега спирка) Дончево.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия