Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models

Цветови схеми на подвижен състав.

<< < (3/7) > >>

pach:
Красен е прав...но моят компютър поради спецификата на работата ми с него
 е съответно с калибриран монитор и видеоплатка. :yes: :spiteful:


Проблема е, че например:

--- Цитат на: widowmaker link=topic=587.msg69128#msg69128 date=1324456686 ---Най вярно става като се намери точното описание на цвета.
За пруското зелено примерно е RAL6003+6008, ползвано е за вагоните и в DRG до 1938г.
...
--- Край на цитат ---
...пак не е достатъчно точно, защото не е указано пропорциите на смесване.
Но пък в крайна сметка това:

--- Цитат на: widowmaker link=topic=587.msg69128#msg69128 date=1324456686 ---...
Farbgebung:
Aufbau: Dunkelgrün (TGL 2233)
Dach: Grau (TGL 2006), später auch Hellgrau (TGL 1808)
Fahrwerk: Schwarz (TGL 0002)

http://www.lokschuppen-zinnowitz.de/reko/sitz.html
http://www.bahndienstwagen-online.de/bahn/BDW/BDW/bdwfarbe.html
и пак според тях в ГДР зелените вагони са били боядисани с TGL2233 (RAL6020)
--- Край на цитат ---
дава достатъчно точна насока за истинността на цвета след смесване.
Останалото е ...проби-грешки-проби-грешки и накрая след окончателно боядисване
да се получи ефекта "Уауууууу!!!"
 (което може да е въцклицание на възхита или...пОтрес!!! :haha: :haha: :haha:)

Adrian:


Ванка , Ванкааа ... скива ли к'во те чака , братле  :lol:   зеленото сиво ли е или синьо  :haha: ??

Така че , кефи се , докато можеш , щото после е мъкаааа  :this:

KRAKOMOBILA:
Пламене, твоя може да е калибриран - но този на който е обработвано изображението може да не е - и ето ти пак разминаване. Най-реално е на живо.

pach:

--- Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=587.msg69133#msg69133 date=1324459556 ---Пламене, твоя може да е калибриран - но този на който е обработвано изображението може да не е - и ето ти пак разминаване. Най-реално е на живо.

--- Край на цитат ---

Красенчо, за да дадат немците (например) точни номера по RAL,
те винаги гарантират за точността им и това не зависи от калибровката на техния монитор.
За разлика от нас, те сравняват не на монитора си, а на място и след многобройни проверки в архиви и т.н.
Публикуват точните данни. А много често се позовават на заповеди от архивите им.
Но за всичко това си има и няколко условия, които не са валидни за съжаление при нас българите:

1. Не са им ограбени архивите от хората имали достъп до тях.
2. Не са им унищожени или разграбени старите машини (подвижен състав) и могат да се направят сравнителни тестове включително и по пластовете наслоени с времето върху съхранените експонати.
3. Не се правят на велики и споделят наученото както и източниците си.
... и т.н.

За съжаление това отчасти знам да го прави единствено един човек (включително люпене на пластове боя и откриване на надписи под нея) който много уважавам, но той не е железопътен, а е стендов моделист (Valkobg  :hi:).
Та така.

ПП. май се отклонихме от темата, та нека някой от многобройните ни модератори ако прецени, да премести излишното в съответната тема (може би тази на Любомир, макар двете коментирани снимки тук да са на немски вагони!) :hi:

KRAKOMOBILA:
За RAL-овете ясно - ако ти е калибриран телевизора няма проблеми. Имах впредвид за изображенията пускани в нета (сиреч и във форума).

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия