Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Основни похвати в макетирането | Basic steps in creating a layout

Контактна мрежа

<< < (36/37) > >>

МАШИНИСТ:
Благодаря.колегите са се постарали и то много.ще пробвам и ще споделя мнение.хубавите неща искат мерак и борба и стават бавно.за горното си прав.натиск,грамаж и т.н..цялата галимация е далеч от реалността и компромисите са много.ще пробвам.ако не стане , остава "дизелова" и "парна" тяга,от 60-те години на миналия век и на това ще му се заиграя и радвам.все пак тогава е най-силното развитие и обновяване на железниците от най-новата ни история , и са изпитвани много машини на нашите екстремни условия и не особено качествен железен път.а в БЪЛГАРИЯ конгломерата от подвижен състав е богат.има поле за творчество и развитие.
ВЕСЕЛА НОВА ГОДИНА !

София 70:
Ако ти се занимава - разгледай снимки на моя макет . ККМ - то е самоделка . Мога да ти дам съвет от къде какво да си вземеш и да пробваш .

pach:
И Митко, и Джопето по-горе са описали възможно почти всички
препятствия и евентуалните начини за преодоляването им.
Но всъщност най-важното са го пропуснали, защото то е по "дефолт" ...тоест по подразбиране.
На света няма макет който да ползва истински контактната мрежа в днешно време!!! Не говоря за макети от преди 50 год.
когато моделите са били доста по-груби...Съответно и пантографите им са били мааалко по-издръжливи на износване от експлоатация именно по тази причина - изработени от дебели материали.
При съвременната ювелирна изработка на пантографите, те твърде бързо се износват от истинска употреба. Все още има фирми производителки които дори ги включват в електрическата система на модерния локомотив, както и че се продават като резервна част, но 99℅ от моделисттите просто не ги ползват. Тези които строят контактна мрежа по макетите си
всъщност се задоволяват с нейната ювелирна, но бутафорна аранжировка, като просто правят повдигането на пантографите
да се ограничава на около 1 мм от същински контакт и истинско плъзгане по проводника...Особено при възможностите за управление по DCC!!!
Разбира се всяко правило си има изключение...А ти решаваш като точно да представлява твоята контактна мрежа.
ВЕСЕЛ ПРАЗНИК И ОТ МЕН!!!

jopeto:
Мрежата, също така може да се ползва за постоянно захранване на осветление на вагони при аналогово захранване, както е направил нашият приятел Eurostar. Вагоните светят равномерно и в движение и при спрял валак. Недостатък е проводника между вагоните, иначе се избягва монтажа на кондензатори и пластини по колелата на вагоните, които увеличват триенето и затрудняват лекият им ход.

j.k.kolev:
Между другото дори и във Вундерленд, движението на влаковете е със свалени пантографи. Лично аз, не виждам причина човек да си усложнява живота толкова много.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия