Автор Тема: Контактна мрежа  (Прочетена 84757 пъти)

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re:Контактна мрежа
« Отговор #45 -: 30 Април 2011, 20:29:28 »
Няма конкретно правило кога да се ползват бетонни или решетести стълбове.
Бетонните се по-евтини и по-удобни за укрепване в земята.
Решетестите са по-устойчиви на големи хоризонтални натоварвания и са по-удобни за монтаж на изкуствени конструкции (мостове).
Често решетестите се ползват за стълбовете в краищата на анкерните участъци (стълбовете с тежести) или при земна основа, която изисква по-сериозен фундамент.
Стълбовете от релси се употребяват най-често в деповски коловози или като временно решение в междугарови участъци. Освен на Хумата, такива съм виждал само на още 1-2 места.

nilfe

  • Trade Count: (75)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 955
  • Рейтинг: 15
  • H0 Епоха 1, 2, K.P.E.V. DRG - ВАРНА
Re:Контактна мрежа
« Отговор #46 -: 30 Април 2011, 21:19:45 »
Колега, няма такъв лаф "решетести" стълбове няма. Стълбовете не са направени от решетката на кухненски гевгир. Казва се ферми. Стълбовете направени от ферми са най-здрави и гъвкави и се ползват на места където има големи линеини и еластични деформации. Учудва ме как от мухата слон направихте в тази тема. Защо бетонните стълбове са конусни, ами много просто конуса е по-здрава конструкция от цилиндъра. На места където конуса е по-ясно изразен в конструкцията на стълба, значи е необходима по-голяма якост на контактната мрежа поради много външни фактори. Там където стълбовете са с по-малък конус, значи тези странични фактори не влияят на конструкцията и по този начин се пести материал. Хората са инженери и могат да смятат. Не случайно са направени пирамидите във форма на пирамида. Времето го е доказало. :yes:

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re:Контактна мрежа
« Отговор #47 -: 30 Април 2011, 21:39:40 »
Железорешетъчен стълб се води. Коничността на железобетонните стълбове е най-вече според възприетите в съответната администрация норми.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Контактна мрежа
« Отговор #48 -: 02 Май 2011, 08:55:10 »
Цитат на: nilfe link=topic=349.msg58696#msg58696 date=1304187585
... Не случайно са направени пирамидите във форма на пирамида. Времето го е доказало. :yes:

 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Контактна мрежа
« Отговор #49 -: 02 Май 2011, 19:41:17 »
http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=8513942
Това оцветяване на стълбовете би седяло доста свежо на макет.Реалната височина на бялото е около 150 см , след което следва завършваща черна линия.При железорешетъчните пък, фундаментът е оцветен в бяло,а около 30 см от основата на стълба е черно.

София 70

  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 621
  • Рейтинг: 165
  • София ,ТТ DR & DB ІV ер.
Re:Контактна мрежа
« Отговор #50 -: 02 Май 2011, 21:15:13 »
Аз измайсторих няколко стълба , но ми се струва , че първо не са като реалните и второ доста сложни .По тях ще има изолатори , но след месец.
http://bojidar33.snimka.bg/hobby/bttb.558027.23303257
« Последна редакция: 05 Май 2011, 00:52:55 от София 70 »

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Контактна мрежа
« Отговор #51 -: 03 Юни 2011, 16:38:14 »
Както знаете и е коментирано в криви броя на стълбовете е по-голям за да може да се направи зиг-заг.Ако все пак са недостатъчни или е невъзможно да се редят на по-гъсто се прилага и този метод.Между двата стълба се опъва въже към което се прихваща обтяжка.
Прилагам и 3те снимки за по-голяма яснота


http://bgphoto.net/photos/37794/o634427151689843750.jpg

http://bgphoto.net/photos/37794/o634427151779062500.jpg


liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Контактна мрежа
« Отговор #52 -: 08 Юни 2011, 09:50:49 »
Преминаване на КМ през изкуствени съоръжения на пътя

Мост на река Въча в близост до спирка Кадиево





Мост на река Искър при гара Искър

Тук може да се види нещо  :haha: интересно.Опъващото въже минава през отвор (бутнати няколко тухли в дясно) на кулата. :scratch_ones_head: Интересно инженерно решение ;D





http://bgphoto.net/photos/37794/o634431225288125000.jpg
Още една снимка във връзка с предни дискусий
« Последна редакция: 08 Юни 2011, 09:55:28 от liro4605 »

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Re:Контактна мрежа
« Отговор #53 -: 08 Юни 2011, 09:56:21 »
Това с кулата е трепач! За да не бутат кулата и за по-лесно: "Давай да пробиваме дупки и да си си свършим нашето, пък другите да се оправят..."  :stop:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Контактна мрежа
« Отговор #54 -: 08 Юни 2011, 10:27:17 »
Тъпанари!!! :angry:
Тия не са наред нещо ... това не е издържано по никакви критерии като
 инженерно решение, безопастност, нормативи (тук са нарушени поне три наредби) и още и още.
Въобще това нещо как е минало проверка и дали въобще има съответния приемателен документ,
че е годно за експлоатация?????!!!!
Лелееее, винаги си мисля, че простотията е до тук ...
и винаги тя (простотията) успява да ме изненада с ...по предни позиции  :sarcastic: :sarcastic: :sarcastic:
(до къде ли ще стигне???)
 :diablo: :diablo: :diablo:

topalov

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Контактна мрежа
« Отговор #55 -: 09 Юни 2011, 01:09:14 »
Цитат
По-безкрайна от Вселената е човешката глупост!

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Re:Контактна мрежа
« Отговор #56 -: 09 Юни 2011, 15:57:00 »
Но пък в кулата какъв хубав простор за гащи са им устроили.. :)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Контактна мрежа
« Отговор #57 -: 09 Юни 2011, 16:21:59 »
Мдааа ...а при дъжд ще светят като енергоспестяващи крушки.
Бих казал, че и тревата около кулата расте сякаш я сеят с "GrasMaster"-а... :sarcastic: :sarcastic: :sarcastic:
(знам че е изолираното, ама вижте какви са отстоянията при такива високоволтови захранвания!)

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re:Контактна мрежа
« Отговор #58 -: 10 Юни 2011, 21:48:13 »
Обаче пък е рИализЪм...  :spiteful:

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Контактна мрежа
« Отговор #59 -: 11 Юни 2011, 11:04:43 »
Ще представя в снимки места ,където контактната мрежа е "по-нестандартна".
http://bgphoto.net/photos/37794/o634433848164843750.jpg

http://bgphoto.net/photos/37794/o634433848215000000.jpg
Още малко от кулата с "простора"

http://bgphoto.net/photos/37794/o634433848237968750.jpg
КМ портален тип на закрита гара Гита

Такъв вид конзоли другаде не съм виждал
http://bgphoto.net/photos/37794/o634433848612968750.jpg

http://bgphoto.net/photos/37794/o634433848648593750.jpg
http://bgphoto.net/photos/37794/o634433848666093750.jpg
Прехода към ветрилообразен тип
http://bgphoto.net/photos/37794/o634433848702187500.jpg
http://bgphoto.net/photos/37794/o634433848720156250.jpg
КМ с два контактни проводника започваща преди тунел и свършваща след него
http://bgphoto.net/photos/37794/o634433848773437500.jpg

Изхода на тунела.Носещото въже е анкерирано в портала на тунела.Поставена е предпазна "шина" с два изолатора която да попречи на контактния проводник (в случая два) под натиска на пантографа да опре в свода на тунела

По същия начин се анкерира носещото въже при по ниски надлези

При нужда се монтират същите "шини" против заземяване

КМ на железопътен мост

Стълбовете са поставени на фундаментите на моста

http://bgphoto.net/photos/37794/o634433848970156250.jpg
Когато моста е от този тип КМ се захваща за него и стълбове не се слагат

http://bgphoto.net/photos/37794/o634433849017031250.jpg