Автор Тема: На този ден,този месец,тази година.Календар на жп събитията.  (Прочетена 22793 пъти)

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 535
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Привет!!!

Предлагам да бъде направен КАЛЕНДАР НА  ЖП СЪБИТИЯТА.
Без да бързаме и се изсилваме.
Аргументи:
1.Малко си знаем, говоря поне за себе си, за различни събития, открития и нововъведения през годините
по темите жп транспорт, жп моделизъм и свързаните  с тях ,( кое е свързано е може би дискусионно) примерно на тази .......... дата е въведена в България спирачната система Устингхауз (Westinghouse).
На ...... преминава за последен път пътнически влак.От тогава има само товарни влакове.
Роден е Мечко Лисичков Вълков.....(За сега не е въдворен в Царската жп зоологическа градина.)
2.Представете си ,че ще пътувате за първи път по ........ линия, до .......... гара.
Поглеждате в календара и научавате кога е била открита, кога са монтирани електрически съоръжения
на гарата.Кога е бил първият телеграф. Как през ........  смели железничари са предовратили избухване на  цистерни....

И сте вече там, питате това- онова и казвате нещо за железничарите герои.
Насреща човекът се усмихва и казва.Да много мило от Ваша страна.Това е бил дядо ми.
Той е събирал историята на нашата гара. Заповядайте в къщи ...
И изведнъж в пред Теб  се показват стари записки и архиви водени 45 години.
Снимки, спомени, чертежи...
И си събираш дружинката и правите тази гара в.......... мащаб, в ......... изпълнения за всяка епоха по
една...... с всичките му там подробности, гишета, тУалетни, седалки......
Мамма миа......  :yahoo: :yahoo: :yahoo:
И домакинът Ти, се кефи , че получава признание, щото жена му иска да поразчисти и тамааан да изхвърли тези вехтории :yes: :yes: :yes:
3.Хора като нас, са запазвали през годините историята ни...
И правят, без да търсят непременно слава, издания.
У Чешко, Германско и Маджарско редовно се издават алманаси, брошури и други подобни.
Ако знаем за тези годишнини, можем да имаме достъп до колеги и до тези издания.
Регионални историци са постигнали страшни успехи, нооооооооооооооо много често не вдигат шум. :angel: :angel: :angel:
Така например не знаем  за наличието на издания в малък тираж, които си стоят в МЕСТНАТА БИБЛИОТЕКА. ИЛИ ЧИТАЛИЩЕ, ами и тях като ги закрият...
Говоря и от собствет опит. Имам доста брошури и книжлета, които не са описани в официалните регистри на излезли публикации.А там що неща има. Няколко живота няма да Ти стигнат.
Пример: снимка ОТВИСОКО КЪМ ГАРАТА. Колко от нас знаят как изглеждат вагоните отгоре?!? :( :( :(
Пример: във Варна са се произвеждали вагони.Наши българсси. Имало е цяла документация не само
за произведените вагони, но и снимки за всеки вид и ЦЯЛОСТНОТО ОБОРУДВАНЕ НА ЦЕХОВЕТЕ...
Това,заедно със завода, преди години го купи супербогаташ. После подарил библиотеката .....
Търсим следи......
4.В България преди 9-ти ,когато е откривана нова жп линия е издавана специална малка книжка със снимки и тесктов материал, технически данни.Издавани са книги и за отделни отсечки... :) :) :)

Пак в тази България, през двадесетте години е имало заповед всички дивизии от армията да имат книга - история.Книгите са чудесни....
5.Къде да търсим тези неща:
5.1. По радиото казват: На тази дата........
5.2.В старите български издания като
5.2.1.Железопътен сборник
5.2.2.Архив на пристанищата и железниците
5.2.3.БИАД - изданието на Българското Инжинерно-архитектно дружество. Много снимки братлета ;D
:lol: :)Това списание излиза години наред...
5.2.4.Отделните Окръжни на БДЖ излизали като книжка до късните петдесет....
5.2.5.Старите соц профсъюзни местни издания.Грозни са, мирише на нафталин и Сталин, но има понякога, страшни попаденияяя...
5.2.6.Списанията от преди 9-ти "Летец","Авиация и газова защита"," Морски преглед","Морски сговор"...
списанието на електричарите- забравих му точното заглавие... :bad:
6.Специалните издания във вид на справочници и енциклопедии.Като
френската енциклопедия, "Кои кои е в железниците".Претърпяла много издания и всеки път актуализирана. Френски не знам, за да кажа заглавието.Знам го от колега от МОРОП.
немските издания: "Die Eisenbahn der Gegenwart".- Железниците на настоящето.Излизат през епоха 1 и 2а.
Немското издание-"Lexikon der Erfinder unf Erfindungen - Eisenbahn" - Енциклопедия на откривателите и откритията в железниците.Страшна е :clapping: :bb2: :good:

7. Започвам с предложенията.
На днешната дата 2.1. Преди сто години  т.е. 1912 са въведени в експлоатация първите телефони в гарите София, Пловдив, Плевен!  Ха честито!!!

Въпроси към администраторите и не само към тях?!?
Да имаме ли два отделни календара?!? Един за България. Един за Германско и другите любими администрации?!?И кои ще са те?!?

Не е зле и това да стане тема лепка?!?

ОБИЯСНИНИЕИЕИЕ :lol: :haha:
Това, че напоследък пиша по-често във форума, не значи, че искам да го окупирам.Просто сега имам
поооовечко време свободно и МУЗА... :angel: :diablo: Два метра и' е бедрото и след това започва кракът и'......
« Последна редакция: 02 Януари 2012, 11:34:50 от Boris 2-12-4 »

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
С малко закъснение:

На 12 януари, 42-ра ЖП линия Габрово - Царева Ливада навърши 100 години от официалното откриване на линията от цар Фердинанд през далечната 1912 година и потеглянето на първият специален влак, който превозва официалните гости от Царева Ливада до Габрово. За това събитие нямаше организирано никакво мероприятие, нямаше дори и една изложба на снимки в чакалнята на Габрово. Голям спор бе с началника на гарата, дали официалното откриване е било на 12-ти или на 29-ти януари. В крайна сметка излезе, че официалното откриване е
било на 12-ти, а пускането на пътническите влакове е било на 29-ти.

Източник- Железопътен вестник
Година 2, Бр. 3(6)
16.01.2012 г. - 22.01.2012 г

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
На този ден през 1963 година в локомотивно депо София тържествено е приет първият магистрален дизелов локомотив Дх1-01 (от 1965 година серия 04). Същата вечер локомотивът обслужва бързият влак за Русе.
 Серия 04 е доставена на два пъти- 30 броя през 1963-та и 20 броя през 1965-та, с което серията е завършена. Може да се каже, че "Четворките" са най-елегантните локомотиви сред дизеловата тракция на БДЖ!

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Цитат на: Сaprycorn link=topic=3501.msg74594#msg74594 date=1331200725
На този ден през 1963 година в локомотивно депо София тържествено е приет първият магистрален дизелов локомотив Дх1-01 (от 1965 година серия 04). Същата вечер локомотивът обслужва бързият влак за Русе.
 Серия 04 е доставена на два пъти- 30 броя през 1963-та и 20 броя през 1965-та, с което серията е завършена. Може да се каже, че "Четворките" са най-елегантните локомотиви сред дизеловата тракция на БДЖ!

Изпревари ме :good:

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6711
  • Рейтинг: 1087
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
и мен  :im_so_happy: сигурно не е спал няколко дена за да ни прецака така  :angry:

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
С малко закъснение:
На 10 май 1952 година ВЗ Андрей Жданов предава на БДЖ ПЪРВИЯТ СПАЛЕН ВАГОН, произведен в България! До края на същата година са произведени общо 8 броя, с което производството на спални вагони приключва. Снимки на вагон 515 (третият от осемте) на гара Кесарево април 1994 година



bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1016
  • Рейтинг: 265
    • bgrail.info
Това със сигурност не е сегашната спирка Кесарево.

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5558
  • Рейтинг: 637
  • Красотата е в детайла!
Това е старата гара Кесарево, по старото трасе, преди удвояването, сега вече несъществуваща. До преди няколко години като минавах оттам на отиване към Варна, все още се виждаха изоставени вагони (железният път отдавна е демонтиран) и гаровата сграда все още беше запазена (до колкото съм чувал от БДЖ са я ползвали (ползват я) за почивна станция).
Сега вече не зная как е положението!

Марио Евстатиев - БЛФ

  • Гост
  • Trade Count: (0)
На тази дата през 2010 г. в производствената база на "София Мел" АД се провежда първата проба - пневматични изпитания на локомотив V10В "ПАВЕЛ" по време на извършван от колектив на Сдружение "Български Локомотивен Форум", секция "Тягов подвижен състав" възстановителен ремонт. Пробите преминават успешно, за което се съставя протокол съгласно действащата нормативна уредба за ремонт на дизелови локомотиви.

Видео от пробата: http://www.youtube.com/watch?v=BskOlutPQak

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Днес се навършват точно 20 години от катастрофата в Казичене на 17.08.1992.Около 22:30 товарен влак с пиян машинист при маневра се врязва в връщащия се от Бургас ЕВ Слънчев бряг.Загиват 8 души.Късмет,че се сетих.Нито една медия не не се сети за най-тежкия ЖП инцидент в България.

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1814
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Цитат на: fpk1999 link=topic=3501.msg80940#msg80940 date=1345215442
Днес се навършват точно 20 години от катастрофата в Казичене на 17.08.1992.Около 22:30 товарен влак с пиян машинист при маневра се врязва в връщащия се от Бургас ЕВ Слънчев бряг.Загиват 8 души.Късмет,че се сетих.Нито една медия не не се сети за най-тежкия ЖП инцидент в България.
Вярно, че е трагедия, но не е най-тежкият индицент в България този в Казичене.

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Днес се навършват 50 години от откриването на първата електрифицирана железопътна линия в България-Пловдив-София.Два поста на Лиро4605 със снимки: Надявам се,че няма нищо против да ги пусна тук.

http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,1752.msg80263.html#msg80263
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,1752.msg80264.html#msg80264

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5558
  • Рейтинг: 637
  • Красотата е в детайла!
С малко закъснение от Железопътния форум:

Цитат на: ПЖИ43в
Преди 50 години - на 27 април 1963 г. е пуснат официално първия бърз влак с електровоз  в България :!:

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5558
  • Рейтинг: 637
  • Красотата е в детайла!
И още една макар и по-стара дата:

Цитат на: Димитър Деянов
Това е първата серия електрически локомотиви в цялата история на БДЖ. Произведени са в заводите SKODA - Plzen през 1961 и 1962 г. Първоначално, на 13 април 1962 г. пристигат през моста на Дунав в Русе  6 локомтива  -  (Е 41-01 до   Е 41-06), а един ден по-късно вече са докарани в новото депо за електрически локомотиви в Подуяне. След обичайните приемателни проби с тях, се пристъпва към пробно обслужване на някои влакове по вече електрифицираната  ж п линия  София - Пловдив. Електрификацията на линията се открива официално на 27 април 1963 г. и по-нататък преминава изцяло на електрическа тракция.
     Доставката на локомотивите серия Е 41 приключва с набавянето на 41 единици. Към края на 1963 г. част от тях са изпратени в Локомотивно депо Г. Оряховица, където от април 1964 г. поемат работата по втория електрифициран участък у нас  Г. Оряховица - Русе.
     Заради показани редица недостатъци още в началото на експлоатацията им, цялата серия  Е 41 (от 1965 г. вече без буквата "Е"- серия  41), е модернизирана през периода 1964 - 1967 г. с последователно връщане в завода-производител. Не са изпращани обратно само локомотивите  41-21  и  41-38, които след няколко последователни опожарявания са бракувани през 1965 г. При модернизацията в SKODA, по споразумение с БДЖ, последните два локомотива  41-40  и  41-41 заемат техните места и се връщат с експлоатационни номера  41-21 и  41-38.
     След второто им пристигане от Чехословакия, всички локомотиви серия  41 са зачислени в Електролокомотивно депо Подуяне и продължават да обслужват пътнически и товарни влакове по тракционните рамена  София - Пловдив   и София - Карлово, а след 1974 г. и по цялата 3-та линия.
      До  1985 г. серията загубва още 9 локомотива, два от които са бракувани след катастрофи и 7 - след опожаряване (41-о1, 41-о3, 41-о7, 41-14, 41-22, 41-23, 41-25, 41-36 и 41-38). От тях са върнати в експлоатация, с юбилейни номера:  41-22 като 41-100  през 1982 г., 41-о3  като  41-60 през 1983 г. и  41-36  като  41-40 през 1984 г.
      През периода 1983 - 1990 г. се предприема втора модернизация на общо 12 + 3 (с юбилейните номера, които също се смятат за модернизирани) = 15 локомотива. От 1 януари 1988 г. модернизираните локомотиви получават в порения си номер модификационна цифра 1.
      Към края на 1992 г., т.е. приблизително 30 години след доставката на локомотивите серия 41, са извадени от експлоатацията и бракувани общо 26 машини, а до края на 1994 г. - още 14. С заповед номер 200/1993 г. за музейна машина от серията беше определена  41 008.4, като локомотив с най-запазен първоначален вид, но е унищожен през  1995 г. Остана локомотив  41 103. 3 (бивш  41-60 и първоначално  41-03), макар и с много изменен външен вид. През 1998 г. обаче и той е бракуван, а след това унищожен.
      Последно, със заповед номер  1155/2001 г., за музеен е определен  41 009.2, който се намира в депо Подуяне на коловоз между други повредени машини, с изпразнен кош, леко провиснала рама и в извънредно тежко състояние.