Автор Тема: Хоби панаирът във Виена 26-30ти октомври 2011  (Прочетена 4829 пъти)

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Първо Честита Нова Година на всички, много здраве, щастие и успехи в хобито и не само.

Както споменах по-рано, през октомври посетих голямото хоби изложение във Виена. Поради липса на време, споделям впечатленията си едва сега. Има и много снимки, след като бъдат качени на някакъв сървър, понеже във форума отдавна не става, ще имате възможност да ги видите.

Да започнем от самолета на Австрийските авиолинии. Цената за пътуване с него, ако билетът се вземе два-три месеца по-рано, е дори по-ниска от тази при нискобюджетната авиокомпания на бившия шампион по формула - 1 Ники Лауда. Пътуването мина добре, но въпросният самолет беше доста поразтропан и пораздрънкан, което не може да не ми направи впечатление, при положение, че вече имам зад гърба си няколко полета.
Няма да говоря за перфектно организирания и доста евтин, ако си вземеш карта за всички линии, градски транспорт на Виена, иначе с еднократни билетчета си е доста скъпичко. Контрола не видях, но ако те хванат, глобата е 70 евро. Но друго ми направи впечатление. Повечето австрийци, в това число и по-заможните, доста интензивно ползват градския транспорт, дори в най-големите студове-случихме доста студено време, си извеждат децата на разходка с него, в това число и бебета с колички, облечени добре разбира се. Всеки ден минавах покрай една доста голяма детска площадка, която при 2-3 градуса беше фрашкана с деца. Няма като тука все с колата......Автопарк за по 200 бона е доста рядко срещано явление, за разлика от при нас.
Следва продължение.....

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Хоби панаирът във Виена 26-30ти октомври 2011
« Отговор #1 -: 04 Януари 2012, 12:07:04 »
А за много години и на теб!

Цитат на: IKAR link=topic=3508.msg69935#msg69935 date=1325669811
...
Пътуването мина добре, но въпросният самолет беше доста поразтропан и пораздрънкан,
което не може да не ми направи впечатление, при положение, че вече имам зад гърба си няколко полета.
...

Това със самолета нещо не го разбрах...
Аз имам пролетени над 200000км за последните 2 години, като поне 1/3 от тях са с aвстрийските aвиолинии.
Самолетите са им съвсем наред, няма нито раздрънкани, нито разтропани...
:scratch_ones_head:

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re:Хоби панаирът във Виена 26-30ти октомври 2011
« Отговор #2 -: 04 Януари 2012, 12:26:19 »
Не знам - може би сравнявам с Боинга на Турските авиолинии, на който въобще не му чух двигателите. Докато австрийският Еърбъс хем подрусваше, хем малко неприятно ми бръмчеше точно до главата..

Сега за самото изложение. Представете си няколко огромни халета с обща площ горе-долу колкото тази на Пловдивския панаир. Бях взел билети предварително по интернет заради малката отстъпка, и след като ги представихме, получихме картончета за минаване през турникетите и баджове.
Първата огромна зала беше посветена изцяло на представянето на различни клубове по ж.п. моделизъм. Имаше австрийски, немски, унгарски, сръбски. Някои от тях бяха с много нисък членски внос. Всички бяха донесли модули, направени по Фремо стандартите, които бяха навързани до огромна дължина, заемайки под формата на лабиринт цялата зала. Имаше възможност също всеки да вземе едно от многото управляващи устройства и да кара влакове, разбира се под наблюдението на клубен организатор. Доста се бяха постарали и клубовете в едрите мащаби - нула и единица.
Та след като се наситихме на клубната зала, преминахме в следващата, също огромна, където бяха представителствата на фирмите-производители. Присъстваха почти всички, като се почне от Пико, Роко, Флайшман, Мерклин, Лилипут, Ленц и т.н., и се стигне до Вайнерт, Лемако, Фулгурекс, Кис, КМ 1 и т.н. Бяха показани и първите нови модели за 2012-та. Даже Фулгурекс бяха турили едно табло с надпис "Thank you for your confidence". Почему, неизвестно.
В интерес на истината, отидох там с доста голяма сума мангизи, но в крайна сметка нищо не си харесах. Общото ми впечатление е, че всички, поголовно, са си малко или много окепазили продукцията. Доста обикалях по щандовете на Флайшман, Роко, Лилипут, Брава, гледах, гледах....просто отстъплението си личи. Жена ми особено и хареса компактното представително макетче на Брава, има и негова снимка, по-късно ще я видите. Но.....харесах си едни четириосни вагони Хехт ли им казват, не знам точно, които Мишо Табаков много отдавна ги представяше и казваше, че просто няма за какво да се хванеш. Да, ама не.....Така нескопосано бяха сглобени, че вътре интериорният блок беше направо преместен толкова осезаемо, че стените между купетата попадаха в средата на прозорците и практически ги "разделяха" на две....Иначе, както вероятно и навсякъде, най-голяма площ заемаше представителството на Мерклин.

Доста се подвоумих и върху една електричка втора епоха на Лилипут, но като знам какви са отзивите тук във форума от тази фирма, се въздържах.
Относно т.нар. месингови фирми, може би ще се обидите, но мисля, че тяхното превъзнасяне е прекалено. Нагледах се на криви дръжки, парапети, пясъчни тръби и т.н. Единствено силно впечатление ми направи една, която досега не я бях и чувал - Ferro Train www.ferro-train.com. Тя предлага много хубави месингови парни локомотиви и вагони за планински зъбчати железници, релси, а дори и стартови сетове на що-годе сносни цени, ако можем да говорим за такива в това хоби. Между другото тази фирма има и издателство, което е издало книгата на Деянов за локомотивите на БДЖ на немски още през 1990-та...Все още не е изчерпана...

При едрите мащаби обърнах специално внимание на Кис и КМ 1, чиито щандове бяха един до друг. Но колекционерите с лупи ще бъдат разочаровани - при тези модели детайлите просто не изпъкват така, както при по-дребните мащаби. Няма разни "мечти" като кошчета за боклук, дръжки, надписи в салона и т.н.  Поговорихме си с представителя на КМ-1, който обясни нещо, което отдавна си го знаем - че тези модели не са за витрината, а за каране и то по възможност на много голяма площ, като това може да става и на открито. Затова и на оформлението на интериора не се обръща прекалено голямо внимание. Както се изрази човекът, наличието на прекалено голям брой отделно монтирани външни и вътрешни детайли би довело до много бързо "раздрънкване", в следствие на вибрациите от движението. Това не е модел на камион или автобус, който да ти седи на витрината и да го съзерцаваш. Лично се убедих в теглото на един парен локомотив, който има късмета да дерайлира. Което не беше нещо неочаквано, понеже поради липса на място бяха наслагали мерклински стрелки с трамвайджийски радиуси. Та същият господин помоли мен и още един човек да му помогнем при повдигането на машината и повторното и наместване върху релсите. За сам човек е трудно - локомотивът, заедно с тендера, тежеше поне 15 кила....

Третата зала беше тази на търговците. Наред с новите модели, масово се предлагаха и такива, които отдавна са спрени от производство и някои колеги тук се избиват да ги търсят по и-бей и къде ли не още. В което има резон, понеже се оказва, че са по-читави от най-новата продукция. Имаше например огромни количества от Blauer Blitz на Пико, ама май австрийските моделисти много-много не го харесват. Като цяло правеше впечатление, че много се гледа, но малко се купува, явно хората подбират...Имаше и огромен щанд с американски и канадски модели, в това число и в едър мащаб, по нищо не отстъпващи на европейските по детайлност, само че доста по-евтини - поне на половина на немските и австрийските. Ама и аз не харесвам американски сандъци...

Имаше и много книги - на щанда на Айзенбан Кюриер дълго гледах коментираната тук книга за МБВ-тата на ГДР, но в крайна сметка не си я взех. Не ми хареса с тия черно-бели снимки и кошмарен дизайн, както всичко на това издателство. Между другото Феро Трейн имат една книжка относно австрийските пътнически вагони за периода 1832-1982, но да ги питаш и тях защо всичко вътре е черно-бяло, има само една цветна снимка на корицата...

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1538
  • Рейтинг: 384
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re:Хоби панаирът във Виена 26-30ти октомври 2011
« Отговор #3 -: 04 Януари 2012, 13:40:14 »
Цитат на: IKAR link=topic=3508.msg69938#msg69938 date=1325672779
Не знам - може би сравнявам с Боинга на Турските авиолинии, на който въобще не му чух двигателите. Докато австрийският Еърбъс хем подрусваше, хем малко неприятно ми бръмчеше точно до главата..

"Подрусването" е въпрос на турбуленции и метеорологични условия. Шумът от двигателите зависи както от самите двигатели, така и от мястото ти в самолета и наличната система за активно обезшумяване. А "дрънченето" зависи най-вече от това, какво има в багажа на пътниците.  ;D  ;D  ;D

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Хоби панаирът във Виена 26-30ти октомври 2011
« Отговор #4 -: 04 Януари 2012, 16:21:51 »
Честита нова година!
Хубаво е че си станал мукаят да отидеш! Аз втора година слушам рекламите многократно всеки ден по Ö3, обаче така и не ми остава време да отида точно за това изложение. Като ходя на там все е по друго време на годината. ОБАЧЕ това ще ми е последния пропуск. Тая година живот и здраве, тъй като и без това може да е за последно (нали света ще свършва на 21.12.2012г :) ), задължително ще съм там, ако се съберем поне няколко човека мисля че има и какво друго да видим дори и само във Виена пак свързано със железниците. Нюрнберг тъй или иначе няма да отида, поне виенското да видя, пък след това света да свършва :).

ivo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2006
  • Рейтинг: 558
  • HO - II-III, София
Re:Хоби панаирът във Виена 26-30ти октомври 2011
« Отговор #5 -: 04 Януари 2012, 16:33:54 »
Някой има ли снимки от там :) 

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Re:Хоби панаирът във Виена 26-30ти октомври 2011
« Отговор #6 -: 05 Януари 2012, 10:39:49 »
Аз дори рових в сайта на "панаира" , който е хоствал събитието ама ниц... имало е 171 участника

Само няколко прес съобщения
http://www.modell-bau.at/presse/pressetext.html?id=1037
http://www.modell-bau.at/presse/pressetext.html?id=1030

Хубавото е че е обявена датат ана следващото изложение- 25ти до 28 Октомври 2012 .. Аз викам да букваме билетите :)

И като говорим за Виена.. да си представим тамошните сбирки (всеки четвъртък) :scenic: даси поръчаме...

Виенски Шницел тип Слонско ухо.. :)

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re:Хоби панаирът във Виена 26-30ти октомври 2011
« Отговор #7 -: 05 Януари 2012, 10:52:03 »
Емо, ти да не си гладувал по Коледа и Нова година бре?!  :spiteful:

IKAR, чакаме с нетърпение снимките...  :drinks:

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6711
  • Рейтинг: 1087
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re:Хоби панаирът във Виена 26-30ти октомври 2011
« Отговор #8 -: 05 Януари 2012, 12:20:21 »
яко дрифт

нашият нов колега RC спец. би се кефил много :

скръъъъц!
« Последна редакция: 05 Януари 2012, 12:28:54 от Adrian »

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re:Хоби панаирът във Виена 26-30ти октомври 2011
« Отговор #9 -: 05 Януари 2012, 13:20:40 »
Цитат на: lubomir link=topic=3508.msg69955#msg69955 date=1325686911
Честита нова година!
Хубаво е че си станал мукаят да отидеш! Аз втора година слушам рекламите многократно всеки ден по Ö3, обаче така и не ми остава време да отида точно за това изложение. Като ходя на там все е по друго време на годината. ОБАЧЕ това ще ми е последния пропуск. Тая година живот и здраве, тъй като и без това може да е за последно (нали света ще свършва на 21.12.2012г :) ), задължително ще съм там, ако се съберем поне няколко човека мисля че има и какво друго да видим дори и само във Виена пак свързано със железниците. Нюрнберг тъй или иначе няма да отида, поне виенското да видя, пък след това света да свършва :).

Аз нали преди да реша поразпитах тук и там, и в крайна сметка се оказа, че в Нюрнберг не си струва да се ходи. Първо той не е хоби изложение, а панаир на играчките. По-малко от 20% от него е заета от нашето хоби. С интерактивни часовници, раници, роботи и т.н. други хора се занимават. Второ първите дни пускат само търговци, а едва накрая всички. Трето, не можеш да си купиш нищо, там е само за гледане, както беше Пловдивският панаир едно време, дето до обяд по тротоарите още от моста  на Марица стояха милиционери и искаха командировъчни заповеди, та лично аз трябваше да помоля шофьора на тролея да ми спре възможно по-близо до входа, за да успея някак си да вляза, та после да пуснат и родителите ми, че нали детето е вътре....Четвърто практически всички "титани" бяха във Виена. И пето, точно в Германия има няколко годишни хоби изложения - в Мюнхен, Карлсруе, Дортмунд и Кьолн. Като това, последното, е само за ж.п. моделизъм. Лошото е, че всичките са в много кофти време - ноември, декември, с изключение на Интермоделбау Дортмунд, което е през втората половина на Април. И всички са без никакви проблеми с влизането, плюс това може да се пазари от тях.

Сега да минем към влаковете едно към едно. На следващия ден отидохме до Линц и се върнахме обратно. Качихвме се и до Катедралата със зъбчатата железница, която за разлика от едно време, е интегрирана към градския транспорт и се обслужва със специално произведени за целта трамваи. Но основната цел беше да се повозим, и двамата за първи път, с влак-стрела ИЦЕ. Има снимки и от там. Разстояние от 250 километра се взе за около час и 15 минути, като само по информационните табла се виждаше, че скоростта понякога надвишава 200 километра..... Влакът беше естествено немски, за Франкфурт на Майн. Връщането беше с Рейл Джет от Цюрих.  И цялото това удоволствие струваше по 9 евро на човек в едната посока, но за целта бях взел предварително билети по интернет. За сравнение автодрусът София-Сливен, горе долу същите километри, е 20 лева....Иначе от гарата цената става 32 евро на човек в посока. В Австрия няма междуградски автобус в българския смиъсл на това понятие. Има само градски автобуси от гарите до селата, където няма влак.

Да кажа и за СитиЕърпортТрейн - навръщане отидохме до летището с него, но мисля, че не си струва, особено при цена от 10 евро на човек.
« Последна редакция: 05 Януари 2012, 13:25:59 от IKAR »

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6711
  • Рейтинг: 1087
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re:Хоби панаирът във Виена 26-30ти октомври 2011
« Отговор #10 -: 05 Януари 2012, 13:34:50 »


Давай снимки , че се изнервих тотално  :spiteful:

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Хоби панаирът във Виена 26-30ти октомври 2011
« Отговор #11 -: 05 Януари 2012, 15:06:57 »
Хубавото на Виенския панаир е, че е събрано всичко от моделизма - авио, корабо, авто, жп, танкове и военно оборудване, трактори, багери и т.н. и т.н. Въобще като гледам клиповете истински рай - поне за мене :)
Относно жп моделизма, гледам повечето от модулите се направени без особенно припадане по геометриите и точностите, но важното е все пак да може моделите да се движат без да изкачат непрекъснато от релсите.
Мдааа, другия път няма да го пропусна.

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re:Хоби панаирът във Виена 26-30ти октомври 2011
« Отговор #12 -: 05 Януари 2012, 15:44:04 »
Ето:
http://www.foto.bg/showgallery.php?ppuser=7603&cat=500


Локомотивът в Мащаб 1, в дясно, който направи белата, та едвам го вдигнахме и наместихме.



Макетът на Брава. За съжаление Дани е прав, че тази фирма вече не струва.

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Хоби панаирът във Виена 26-30ти октомври 2011
« Отговор #13 -: 05 Януари 2012, 16:49:26 »
Цитат на: IKAR link=topic=3508.msg70032#msg70032 date=1325771044
...
Макетът на Брава. За съжаление Дани е прав, че тази фирма вече не струва.
Ц, Дани не е прав - BRAWA струва много, ама страшно много, като пари ;D. Друг въпрос е какво получаваш срещу тая камара труд, която трябва да положиш, за да отделиш въпросните пари...