Здравей и добре дошъл. Релсите, които са в сета са съвсем прилични за целта си: редене не фигури на земята или масата, като впоследствие се разглобяват и прибират. За такава употреба дори бих казал че са доста удобни. Стрелките на тази система не са особено хубави оттам и нагативното отношение. За стационарен макет, наистина са лош вариант, но това не бива да те притеснява, винаги можеш да ги ползваш за тестове или да ги изоставиш.
За макет единствените релси с готова призма, които съм виждал и си заслужат според мен са тези на Флайшман. След адекватно състаряване и пластмасовата призма може да изглежда прилично, а си спестяваш доста трудоемкото баластиране. От релсите без готова призма вече избора е доста по-голям: Тилиг, Пико, Пеко, поне за мен са в челото при избор на релсова система. Везните се накланят от различни фактори като цена, функционални качества, налични радиуси, цялостна геометрия на релсовата система, външен вид.
Относно схемата на макета не си дал размерите, с които разполагаш. Приемам че имаш своите доводи да избереш Г-образен макет. Казваш че раполагаш с цял таван, така че ако имаш достатъчно място може би си заслужава да обмислиш и други варианти: П-образен, обикалящ около стаята и така нататък. За конкретната схема, която си пуснал на пръв поглед виждам два "проблема": ужасяващо къси коловози на пътническата гара, едвам се събират локомотив и един четириосен вагон, и другото е диагонала от английската стрелка към тунела горе вдясно, там ако не използваш мерклинска система или модул за обръщателно ухо се получава късо съединение, тъй като обръщаш поляритета на релсите.
Моя съвет е разгледай много схеми на макети от различен тип, в интернет има много. Прецени какво най-много ти харесва в истинските железници и след това помисли какво и колко от него можеш и искаш да пресъздадеш на своят макет.