Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Интересни снимки на български подвижен състав
pach:
Уффф, загубих половин час да издирвам тези снимки.
Ще си поволя да се самоцитирам, но мисля, че тук им е подходящото място
съгласно заглавието на темата:
*******************цитат от темата "Новини от жп транспорта в България"**************************
Смартрон(и) у нас (за сега):
кан Аспарух - БДЖ-80.035 с буква "а":
кан Тервел - БДЖ-80.036 с буква "б":
Съдейки по начина на редуване, може би третия локомотив ще е БДЖ-80.037 с буква "в" и име кан Кардам,
макар между Кардам и Тервел, да е управлявал България цели 28 години - е кан Твирем, но той не е известен в
историята и на българите като цяло. Но не бих се учудил ако е кан Крум!
Третият смартрон вече е у нас!!!!
Както по-горе съм предположил - хан Кардам!!!
Още снимки без оная персона можете да видите тук:
https://www.vesti.bg/galerii/foto/noviiat-lokomotiv-na-bdzh-han-kardam-10624
И така "смартрон"-ите станаха вече шест!!!
BDZ-80 035 khan Asparuh
BDZ-80 036 khan Tervel
BDZ-80 037 khan Kardam
BDZ-80 038 khan Krum
BDZ-80 039 khan Omurtag
BDZ-80 040 khan Presian
Новопристигналите четири "Смартрон"-а на БДЖ, получиха имена и букви от глаголицата.
Добавени са им и QR-кодове, които като се сканират, отварят страници посветени на съответния
владетел от българската история:
BDZ-80 041 knjaz Boris I
BDZ-80 042 tsar Simeon Veliki
BDZ-80 048 tsar Petur I
BDZ-80 049 tsar Samuil
Локомотивите вече поеха работа в редовния трафик на БДЖ-ПП.
**************край на цитата*********************
Снимката на БДЖ-80 049 - "цал Самуил" се е изгубила някъде обаче... :scratch_ones_head:
pach:
Хах, за жалост снимката е продадена отдавна в ebay!
Но пък има и други като мен, дето все прехвърлят ценните фотографии
и на други територии. Та все пак ще я имаме, макар и не в оригинал:
BDZ 04.01-08 von 1963 Plovdiv
Ако я имахме в оригинал, щяхме да видим и по-добре надписите по борда.
Хубаво е да си я запишем, щото ще я изтрият скоро от бея...
pach:
Уффф...нека знаещите уточнят модела на вагона.
Фотографийте са на Велизар Сливов:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Заради скосяването на борда пред вратите, може би това е т.н. "щука"...???
Интересен вагон с последна рвизионна дата 31.07.2001, но все още запазен в сравнително добро състояние.
Дано някой от специалистите допълни с инфо тези снимки.
&bgflag
IvanC:
Пацо,
Не е щука, а разновидност на ейлцугваген.
Ето това е щука:
При щуките е скосен и покривът, както се вижда на снимката. При ейлцуговете вратите са в ниши, докато покривът има минимално скосяване.
Класическите ейлцугвагени са с общ салон и двойни врати за 3-та класа (по-късно 2-ра) и с купета и единични врати за 2-ра и 1-ва класа (по-късно само 1-ва).
Иван
pach:
А тук, в нашенско на кои вагони са "викали" щуки, знае ли някой?
Скосяването при вратите ме е заблудило, но както казваш, обаче това е разновидност на ейлцугваген-ите (как звучи :blush2: :haha:),
щото техните врати са в правоъгълни ниши. Любопитно е при нашия, че от вън стената е скосена, но отвътре не съм сигурен...
може би има някакви кабели в тези своеобразни ниши? Или носещи части от кошовата конструкция...
И въобще още нещо конкретно за този тип наш вагон знае ли се? Серия, производител, години производство и т.н.?
Жалко че няма да има повече книги (за близко бъдеще) на тема "вагони в БДЖ"!!!
(така и не стигнахме до останалите...или товарните)
:( bg&flag
9 или 10 купета... :scratch_ones_head: 108 места? егати....10 джама на борда+ 2 тоалетни...
За жалост на снимката са се смесили стария (в бяло от долу) и новия (в жълто отгоре) му номер.
Поне жълтия го различавам така - (3?) Х0 52 20 20 035 - Х(4?)
Може би е стара "дряновка" - ВКАЖ ама ...съвсем се обърках... :(
Help :search:
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия