Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Интересни снимки на български подвижен състав

<< < (354/356) > >>

pach:
Уффф, загубих половин час да издирвам тези снимки.
Ще си поволя да се самоцитирам, но мисля, че тук им е подходящото място
съгласно заглавието на темата:

*******************цитат от темата "Новини от жп транспорта в България"**************************
Смартрон(и) у нас (за сега):

кан Аспарух - БДЖ-80.035 с буква "а":




кан Тервел - БДЖ-80.036 с буква "б":






Съдейки по начина на редуване, може би третия локомотив ще е БДЖ-80.037 с буква "в" и име кан Кардам,
макар между Кардам и Тервел, да е управлявал България цели 28 години - е кан Твирем,  но той не е известен в
историята и на българите като цяло. Но не бих се учудил ако е кан Крум!
Третият смартрон вече е у нас!!!!
Както по-горе съм предположил - хан Кардам!!!











Още снимки без оная персона можете да видите тук:
https://www.vesti.bg/galerii/foto/noviiat-lokomotiv-na-bdzh-han-kardam-10624

И така "смартрон"-ите станаха вече шест!!!

BDZ-80 035 khan Asparuh


BDZ-80 036 khan Tervel


BDZ-80 037 khan Kardam


BDZ-80 038 khan Krum


BDZ-80 039 khan Omurtag


BDZ-80 040 khan Presian


Новопристигналите четири "Смартрон"-а на БДЖ, получиха имена и букви от глаголицата.
Добавени са им  и QR-кодове, които като се сканират, отварят страници посветени на съответния
владетел от българската история:

BDZ-80 041 knjaz Boris I


BDZ-80 042 tsar Simeon Veliki


BDZ-80 048 tsar Petur I


BDZ-80 049 tsar Samuil

Локомотивите вече поеха работа в редовния трафик на БДЖ-ПП.

**************край на цитата*********************

Снимката на БДЖ-80 049 - "цал Самуил" се е изгубила някъде обаче... :scratch_ones_head:



pach:
Хах, за жалост снимката е продадена отдавна в ebay!
Но пък има и други като мен, дето все прехвърлят ценните фотографии
и на други територии. Та все пак  ще я имаме, макар и не в оригинал:

BDZ 04.01-08 von 1963 Plovdiv

Ако я имахме в оригинал, щяхме да видим и по-добре надписите по борда.
Хубаво е да си я запишем, щото ще я изтрият скоро от бея...

pach:
Уффф...нека знаещите уточнят модела на вагона.
Фотографийте са на Велизар Сливов:
1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14



Заради скосяването на борда пред вратите, може би това е т.н. "щука"...???
Интересен вагон с последна рвизионна дата 31.07.2001, но все още запазен в сравнително добро състояние.
Дано някой от специалистите допълни с инфо тези снимки.
 &bgflag

IvanC:
Пацо,

Не е щука, а разновидност на ейлцугваген.

Ето това е щука:



При щуките е скосен и покривът, както се вижда на снимката. При ейлцуговете вратите са в ниши, докато покривът има минимално скосяване.

Класическите ейлцугвагени са с общ салон и двойни врати за 3-та класа (по-късно 2-ра) и с купета и единични врати за 2-ра и 1-ва класа (по-късно само 1-ва).

Иван

pach:
А тук, в нашенско на кои вагони са "викали" щуки, знае ли някой?
Скосяването при вратите ме е заблудило, но както казваш, обаче това е разновидност на ейлцугваген-ите (как звучи :blush2:  :haha:),
щото техните врати са в правоъгълни ниши. Любопитно е при нашия, че от вън стената е скосена, но отвътре не съм сигурен...
може би има някакви кабели в тези своеобразни ниши? Или носещи части от кошовата конструкция...
И въобще още нещо конкретно за този тип наш вагон знае ли се? Серия, производител, години производство и т.н.?
Жалко че няма да има повече книги (за близко бъдеще) на тема "вагони в БДЖ"!!!
 (така и не стигнахме до останалите...или товарните)
 :( bg&flag
9 или 10 купета... :scratch_ones_head: 108 места? егати....10 джама на борда+ 2 тоалетни...
За жалост на снимката са се смесили стария (в бяло от долу) и новия (в жълто отгоре)  му номер.
Поне жълтия го различавам така - (3?) Х0 52 20 20 035 - Х(4?)
Може би е стара "дряновка" - ВКАЖ ама ...съвсем се обърках... :(

Help  :search:

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия