Автор Тема: Интересни снимки на български подвижен състав  (Прочетена 541675 пъти)

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
БДЖ е доставяла от въпросната фабрика 10 броя АВ4, 50 броя С3 и 14 броя 2-осни фургона. Всички доставки са направени през 1912 година.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Интересното е, че вагоните май са били с дървена обшивка, защото шведите едва след голямата им катастрофа през 1918 г,
 когато изгарят доста пътници, започват да произвеждат метални кошове - за това в техните статистики ги водят "нитовани" и "заварени".
 Само че металното производство е въведено едва през 1921 г. (поне при тях)
така че нашите вагони произведени десетилетие по-рано, има вероятност да са били дървени.
Ако това е така, едва ли някъде е оцелял такъв вагон...освен ако не е било направено нещо по-специално (за експонат например).

На снимката от Иво, се виждат (от дясно на ляво) врата, малък прозорец, шест големи прозореца (един е за дима) и един който май е малък (симетрично на дясната страна - най-вероятно за тоалетната).
За съжаление снимката е "хванала" вагона само до там...обаче съдейки по триъгълния "обтегач" под тези купета и наличието на талига в ляво,
смятам че вагона не е комбиниран І / ІІ класа (АВ) а ми си е чиста І-ва класа. Там в ляво е и именно ясно написано "1".
Тоест ако се вгледа човек под №14 014 има и само една буква, която наподобява "А"!!!

Също така почти през целия кош има характерната за І-ва класа жълта линия (ливрея) под покрива! ;)
« Последна редакция: 19 Юни 2012, 15:42:23 от pach »

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Снимката е от 60-те години, когато тези вагони са цяла 1-ва класа. Но при доставката през 1912 са били 1/2 класа.
Любопитен факт е, че до 1940 година БДЖ притежава от четириосните пътн. вагони САМО от сериите АВ4 и С4! През 1941 за първи път получаваме АВС4, а през 1955 за първи път ВС4!
След 1956, когато е премахната 3-та класа, прешаблонирането на класите се извършва по следната система:

СТАРА КЛАСА                     НОВА КЛАСА
    АВ                                         А
АВС и ВС                                 АВ
   С                                            В

Така БДЖ продължава вече само с две класи.
« Последна редакция: 19 Юни 2012, 16:21:23 от Сaprycorn »

Loco-motion

  • Гост
  • Trade Count: (0)
pach, не съм казал, че това е непременно същият тип вагон, както на снимката. Но пуснах статия точно за AB4. Щом се различават, значи нашият не е от този тип. Ето още един тип вагони на Машинна и вагонна фабрика Арльов. Този пък се различава по гладкия си покрив:

http://www.nbvj.se/fordon/personvagnar/sj2001.php

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Мдааа, ровим се под едни и същи места.
Интересно ти какво ще намериш под различните имена ...щото при мен се побърка компа от ровене.
Фабриката я изписват по три различни начина ...Arlöf, Arlöv и дори Arlofs=

Характерното за нашия вагон е дължината му (Ясен) която е "едва" 17,60 метра.
Този горе е 21 метра - с повече прозорци и купета. Търсих и при датчаните - те също имат внос от тази фабрика...
Дори при 3D-майсторите, но намирам само подобни на нашия ...и то без чертежи.
Интересно е преди рекострукцията как са били вътре - безкупейни с редове седалки от двете страни 1+3 или по друг начин?



ПП.Покрива може да е такъв след нашата реконструкция... :scratch_ones_head:
« Последна редакция: 19 Юни 2012, 16:31:09 от pach »

ivo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2006
  • Рейтинг: 558
  • HO - II-III, София
Български парни машини ...

BDZ 03.09 Gorna 1964 Photo


BDZ Loco 613 76 Septemvri 1964


BDZ Class 16 Turnovo 1964

Loco-motion

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Ами не намерих кой знае какво. Намерих този архив на шведски форум:
http://www.jvmv2.se/forum/index.php?mode=thread&id=19900
където дори е имало снимка на вагона, който ни трябва:
Цитат
Export Bulgarien 1912
[image]
Boggi 1912
[image]
За съжаление снимките вече не са там. Пратих му и-мейл. Сега остава само да чакаме и да стискаме палци.

А относно наименованието на града:
Arlöv е населеното място (преди град, днес квартал на Малмьо)
Arlöfs значи арльовски/ арльовска

А за самата фирма - Арльовската фабрика за механика и вагони просъществува до 1918г. като отделно предприятие. Тогава се влива в създадената през 1907г. във Линкшьопинг Акционерно дружество шведски металургични фабрики, заедно със Вагонна и машинна фабрика Фалун (от гр. Фалун), която май се е била специализирала предимно в производството на парни локомотиви.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Цитат на: Loco-motion link=topic=3529.msg79486#msg79486 date=1340114316
Ами не намерих кой знае какво. Намерих този архив на шведски форум:
http://www.jvmv2.se/forum/index.php?mode=thread&id=19900
където дори е имало снимка на вагона, който ни трябва:
Цитат
Export Bulgarien 1912
[image]
Boggi 1912
[image]
За съжаление снимките вече не са там. Пратих му и-мейл. Сега остава само да чакаме и да стискаме палци.

А относно наименованието на града:
Arlöv е населеното място (преди град, днес квартал на Малмьо)
Arlöfs значи арльовски/ арльовска

А за самата фирма - Арльовската фабрика за механика и вагони просъществува до 1918г. като отделно предприятие. Тогава се влива в създадената през 1907г. във Линкшьопинг Акционерно дружество шведски металургични фабрики, заедно със Вагонна и машинна фабрика Фалун (от гр. Фалун), която май се е била специализирала предимно в производството на парни локомотиви.

 :ok: :hi: Ще чакаме с нетърпение. Ако ти отговори, помоли го да събере всичко което имапо въпроса!  ;)

Loco-motion

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Получих отговор. За съжаление шведът ми писа, че постнатите снимки са били на табели на вагоните и ми прикрепи една такава, която е купил от българин през ибей:



Помолих го да разпита из техните форуми, така че този път информацията може да се забави (ако въобще дойде такава, за което стискам палци).

П.С. Погледнете моля ви запитването в "Попитай по-опитния и знаещия". Поех ангажимент пред германеца да му помогна с каквото мога.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Свържи се тук или в локфорума с Марио Евстатиев или турбото. Двамата имат достъп до въпросния вагон.

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)




Днес струвами се нещата са доста по зле от 62г.Само разпадащата се 14та серия напомня с нещо за 60те.



Тук на празното място имаше канал с контактна мрежа където се преглеждаха електровозите.Същият бе премахнат при ремонта на гарата някъде края на 80те.Двете 41ви които се виждат от по горната снимка стоят точно на него.По това им време в депото мрежа не е имало.

ivo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2006
  • Рейтинг: 558
  • HO - II-III, София
Български парни машини ...





За съжаление за тези информация нямам :) ако може нека някой да помага ....   :good:

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
35.35 е на Пловдив с някакъв пътнически влак, а 27.15 изглежда като депо София.

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)

Нещо по-съвременно което не се вижда всеки ден.

Loco-motion

  • Гост
  • Trade Count: (0)

Снимка на бивш български подвижен състав.