Автор Тема: Интересни снимки на български подвижен състав  (Прочетена 541749 пъти)

tritehiksa83

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Няма значение ,че вече са пускани нямам възможност да следя векидневно какво се пуска,намерил съм ги харесал съм ги и съм ги пуснал.

ivo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2006
  • Рейтинг: 558
  • HO - II-III, София
BDZ 27.07 София 1964


BDZ 608.76 Velingrad 1964






BDZ 16.13 Търново 1964

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Гледйки тези и други снимки, оставам с впечатлението, че пътя и прилежащата инфраструктура са били в почти пефектно състояние преди, по време и след втората световна война, за разлика от мърлявщината и треволясниците в които са се превърнали настоящите жп линии на България!

Rado

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 151
  • Рейтинг: 89
Локомотив 07.10 без буфери, с автосцепка и върху талиги 1520 mm. Депо Королево - западна Украйна, февруари 1972г.

Талигите са без тягови двигатели и служат само за придвижването на локомотивите от завода във Ворошиловград (днес Луганск, в най-източната част на Украйна) до Королево (на Украино-румънската граница). На вагона закачен отзад са талигите 1435 mm, с тяговитe двигатели. В Королево тези талиги се монтират на локомотива и се извършват множество проби по линии с нормално междурелсие (в пограничните райони на бившия Съветски съюз има около 250 km линии с междурелсие 1435 mm). Накрая локомотивът тръгва за където е произведен - в случая за България.

Loco-motion

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Много интересна информация. Благодаря ти, Rado! :good:

ivo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2006
  • Рейтинг: 558
  • HO - II-III, София
Български парни машини ...

1/0963, БДЖ - 02.02


1/0962, БДЖ - 02.02


1/0965, БДЖ - 14.44
« Последна редакция: 15 Юни 2012, 17:18:39 от ivo »

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Чудни снимки, благодаря за тях! Покрай тази серия - няма ли някоя 41-ва ?

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)

Уникални снимки майна  :hi: :hi: :hi:
Виждат се 2х41 на някогашният канал за преглед.Днес там няма и коловоз,но КМ още стои.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Още по-интересно е пътническия вагон (? Яско !?) който е между 41-ците и парния!!! :blink: :scratch_ones_head:

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Цитат на: pach link=topic=3529.msg79395#msg79395 date=1340000110
Още по-интересно е пътническия вагон (? Яско !?) който е между 41-ците и парния!!! :blink: :scratch_ones_head:
Номерът го виждам като 14 014?
Справката показва, че е доставен от Арльоф (Швеция) през 1912 като АВ4 със стар номер 283. Доставката е 10 вагона с 9 места 1-ва класа и 40 места 2-ра класа, газово осветление и разстояние между буферите 17 600 мм.
Към края на 60-те години са бракувани и не получават новите номера по UIC.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
То номера и аз го виждах...но ето, че знам кой да попитам! :hi:
Не знаех, че сме имали внос и от Швеция - направо ме хвърли в "дебрите"
на мрежата - може поне чертежче да намеря на север...
 :yes: ;D ;D ;D :hi:
(как се пише точно фирмата на латиница?)

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Добре де, като са шведски, дали пък не са ги ползвали и там и тогава дали пък някой не ги прави като модели?

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Waggonfabrik. Arlöf

Loco-motion

  • Гост
  • Trade Count: (0)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Цитат на: Loco-motion link=topic=3529.msg79470#msg79470 date=1340098299
http://www.jarnvag.net/index.php/vagnguide/utgangna-personvagnar/ab4

Приличат си, но не са тези:
ПРоизодител:Tillverkare: Kockums, AB Svenska (а търсим Waggonfabrik. Arlöf)
Година на производство: 1930-1941 (а ние сме ги "карали" след 1912-та)
Брой произведени: 32 (нитовани)+7 (заварени) .... (само нашите са били около 10...)
Бракувани през: 1980 и експонат от 2003г. (не знам някъде да имаме оцелял от нашите)

Освен че са твърде нови (къде е 1912, къде 1930) дори по покрива се различават.
Търсенето продължава...

За сега малко история на фирмата:
Цитат

Arlöf Aktiebolaget Arlöfs Mekaniska Verkstad Waggonfabrik, Arlöf, Швеция Назад към Начало форум




В края на 1890 е основана от шведът Лудвиг Rossel - компания Louis Rossel Mekaniska Verkstad AB, която е произвеждала вагони и трамваи.
В началото бе фабриката в Малмьо, но вече през 1898 г. се премества в Arlof в Skåne.
Освен оборудване за железопътния експериментира Луи Rossel и в дизайна на вагоните,
както и през 1902 г. показва една от фабричните проекти в голяма изложба в Копенхаген
. Дали тези опити са били инструмент към несъстоятелност на завода същата година не е известна,
 но все пак успя да възстанови на компанията под името Aktiebolaget Arlöfs Mekaniska Verkstad & Waggonfabrik.
 През следващите години компанията се специализира в производството на оборудване в железопътния транспорт.
 По-специално, вагони и автобуси. И една малка серия на парни вагони, построени в годините около 1910
на брой ..... (неизвестен) за шведски частните железници. Също така, един вагон пара е изнесен за  Дания,
разбира се Langeland през 1911 г. придоби LB M 1 , никога не е била успешна, и затова вече има заделени през 1914.
 Част от основните части на парното на вагоните са били проектирани и произведени от френската фирма Purrey в Бордо,
за вагони на различни видове фирми, специализирана в началото на 19-ти век, с производство на около 1300 нови превозни средства на. годината, в годините до 1918.
Също така броят на датските частни железници вагони за доставка на завода в Arlof.
 Например Тистед-Fjerritslev Rail ( TFJ ), който през 1908 г. взеха доставка на няколко вагона и Silkeborg - Kjellerup - Rødkærsbro
железопътен транспорт ( SKRJ ), който през 1913 г. изнесе поредица от затворени вагони, от шведската фабрика.
 Някои от Arlof вагони са запазени до днес. Това се отнася за Nordsjællands ветерани пътнически влак OKMJ C 9 от 1911,
 който беше построен, за да Kerteminde разбира се. Също така датски Железопътна клуб ОМВ Б 5
, която през 1911 г. са били доставени на Bogense разбира се, се запазва Lolland.

 Освен Дания, Белгия и един от нейните основни чуждестранни пазари за продажба , обаче, е Aktiebolaget Arlöfs Mekaniska Verkstad & Waggonfabrik през 1918 г. е купена от шведската компания AB Svenska Järnvägsverkstäderna (основан 1907) в Линкьопинг.
 Придобиването не означава, че фабриката в Arlov, депозиран, като до 1965 г. произвежданите вагони в град Scanian, (LC)
« Последна редакция: 19 Юни 2012, 13:01:52 от pach »