Автор Тема: Интересни снимки на български подвижен състав  (Прочетена 663861 пъти)

vesko76

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 111
  • Рейтинг: 48
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #780 -: 11 Октомври 2015, 19:51:57 »
Моста по 28- ма линия ли се намира?Прилича на моста до спирка Ботево.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #781 -: 12 Октомври 2015, 09:40:52 »
Цитат на: CaLLlo link=topic=3529.msg101235#msg101235 date=1444418905

Ново име за мен, смея да твърдя, че знам всички фотографи, сегашни и от едно време ...

явно тоя е от малкото успешно внедрени тъдява ...

Поздрави!

Саше, и за мен това име е ново...ама ние сме прости и тъпи....или поне аз!!! :blush2:
Чукнах в мрежата и не само изкочиха твърде много снимки на този човек, но се оказа и постоянно
цитиран в книги и списания (със съответните снимки). И тъй като е снимал не само в България,
мрежата е пълна с негови материали на тема железници, от тези дето ни интересуват.

Ама нали, както казах - съм тъп и прост, все още не мога да намеря персоналната му галерия от снимки
(ако има такава), но там ще има много и в частност за БГ и БДЖ.
Има и трета опция - подобно на Зазо както се свърза с Джерълд Робинсън и започна тази тема,
да намерим начин да се свържем с него (Frank Stenvall) и персонално да го помолим да "види" какво има за БГ и БДЖ от ония години.
Има един сайт - "Stenvalls" но не съм сигурен, че ще ни свърши работа...
Сигурен съм, че щом е минал през България поне един път - ще прояви отзивчивост и разбиране!!!

Петко твойта снимка от гара Казанлък, също е уникална  - има три вида хладилни вагони от ІІ/ІІІ епоха
ползвани от БДЖ, за които моделистите наистина имаме изключително малко снимки  и сведения.
Благодаря за тази снимка! :clapping: :hi:
« Последна редакция: 12 Октомври 2015, 09:50:22 от pach »

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #782 -: 12 Октомври 2015, 11:16:11 »

Слаб фотограф, прави почти само челни снимки или първа четвърт, както снимат повечето аматьори и японски туристи, просто още един Клаус Детлеф Холцборн - много снимане, малко дето става - има-няма 20%, ако не и по-малко.

Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 353
  • Рейтинг: 110
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #783 -: 12 Октомври 2015, 18:37:52 »
Цитат на: pach link=topic=3529.msg101279#msg101279 date=1444632052

Петко твойта снимка от гара Казанлък, също е уникална  - има три вида хладилни вагони от ІІ/ІІІ епоха
ползвани от БДЖ, за които моделистите наистина имаме изключително малко снимки  и сведения.
Благодаря за тази снимка! :clapping: :hi:
Снимката не е моя, а е публикувана в този форум по-рано. Сетих се за нея, като видях интереса ви към хладилните вагони, теглени от 46.12. Радвам се, че съм ви бил полезен.

Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 353
  • Рейтинг: 110
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #784 -: 12 Октомври 2015, 19:06:00 »

Десният локомотив на тази снимка е от серията 26. Левият е от серията 25, но не мога да определя дали е 25.02 или 25.03-04 тъй като те много си приличат. Отново имаме уникална снимка на много рядко снимани локомотиви, за което огромно благодаря  :hi:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #785 -: 13 Октомври 2015, 08:08:13 »
Цитат на: Petko Ivanov link=topic=3529.msg101307#msg101307 date=1444664272
Снимката не е моя, а е публикувана в този форум по-рано. Сетих се за нея, като видях интереса ви към хладилните вагони, теглени от 46.12. Радвам се, че съм ви бил полезен.

Имах предвид, че ти си я публикувал тук...но и в това съм се объркал. Наближава времето да направим един каталог изглежда! ;)

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #786 -: 13 Октомври 2015, 10:04:44 »
Стига с тея локомотиви бе ! На снимките понякога се виждат много по-интересни неща. В последната коментирана за сефте се вижда мост подпрян отдолу по този начин (ако въобще това е подпиране)  :blink: Укрепването на дерето с каменните ивици при основите също е интересно да се види как е правено. Понякога инженерните решения ме впечатляват повече отколкото подвижия състав в кадрото.
« Последна редакция: 13 Октомври 2015, 10:09:11 от gzo »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #787 -: 13 Октомври 2015, 10:14:59 »
Цитат на: gzo link=topic=3529.msg101327#msg101327 date=1444719884
Стига с тея локомотиви бе ! На снимките понякога се виждат много по-интересни неща. В последната коментирана за сефте се вижда мост подпрян отдолу по този начин (ако въобще това е подпиране)  :blink: Укрепването на дерето при основите също е интересно да се види как е правено.

Обикновено при построяване на нов мост трябва да се провери дали е направен както трябва. Натоварва се - в случая с два пълни локомотива. С това скеле се мери колко провисва средата на гредата с този товар, т.е. проверява се дали мостът е построен според изчисленията, с които е проектиран. За времето на снимката това е било единствения начин за доказване на правилността на проекта и качеството на материалите и строителството.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #788 -: 13 Октомври 2015, 10:43:18 »
Цитат на: vesko76 link=topic=3529.msg101273#msg101273 date=1444582317
Моста по 28- ма линия ли се намира?Прилича на моста до спирка Ботево.

С твоя жокер е лесно да се намери:


Old Boris

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 361
  • Рейтинг: 165
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #789 -: 13 Октомври 2015, 12:32:10 »
През първата половина на 20-ти век е имало традиция сред инженерите, проектирали и строили стоманените ж.п. мостове, авторите да застават под моста, когато се правела проверката за стабилност и здравина с натоварване с най-тежките парни локомотиви. Т.е. гарантирали "с главата си" :hi:

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 538
  • Рейтинг: 166
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #790 -: 13 Октомври 2015, 13:41:54 »
Потвърждавам казаното от адаша Old Boris!

Дядо ми, и той Борис,  Борис Стефанов Везнев, беше строителен инженер ,завършил в Чехия, тогава в рамките на Австо-Унгария. Та и той е строил и проектирал  между другото и такива мостове.
Във втори или трети клас ме заведе у свои приятели далеч от София с преспиване. Показа ми два моста, единият беше много къс и ми разказа между другото как е стоял под него  заедно с един негов колега. Нямам спомени нито къде е било, нито как изглеждаше точно моста...Това се случи 1963/64/65?!?

vesko76

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 111
  • Рейтинг: 48
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #791 -: 13 Октомври 2015, 15:47:17 »

С твоя жокер е лесно да се намери:


[/quote]Според думите на възрастен жител на село Ботево ''колкото е висок моста толкова са вкопани основите в земята''

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #792 -: 13 Октомври 2015, 15:49:30 »
 ;D ;D ;D
Цитат на: Old Boris link=topic=3529.msg101333#msg101333 date=1444728730
През първата половина на 20-ти век е имало традиция сред инженерите, проектирали и строили стоманените ж.п. мостове, авторите да застават под моста, когато се правела проверката за стабилност и здравина с натоварване с най-тежките парни локомотиви. Т.е. гарантирали "с главата си" :hi:
Цитат на: Boris 2-12-4 link=topic=3529.msg101334#msg101334 date=1444732914
Потвърждавам казаното от адаша Old Boris!

Дядо ми, и той Борис,  Борис Стефанов Везнев, беше строителен инженер ,завършил в Чехия, тогава в рамките на Австо-Унгария. Та и той е строил и проектирал  между другото и такива мостове.
Във втори или трети клас ме заведе у свои приятели далеч от София с преспиване. Показа ми два моста, единият беше много къс и ми разказа между другото как е стоял под него  заедно с един негов колега. Нямам спомени нито къде е било, нито как изглеждаше точно моста...Това се случи 1963/64/65?!?

Почти за всеки мост има подобни разкази (ако са вярни) и легенди (недоказани истории)...
Ето една подобна за мостът при Змейово:
Цитат
...Легендата разказва, че на този ден, преди век, инженер Марчело, за да докаже по най-безспорен начин здравината на строежа, преди преминаването на първия влак накарал цялото си семейство да застане, заедно с него, под един от сводовете. Грохотът на приближаващия локомотив, усилен многократно от планинското ехо, уплашил госпожа Марчело и тя панически напуснала мястото си под виадукта. Реакцията на съпруга й била по италиански емоционална – разгневен, той извадил револвера си и стрелял по клетата жена...

Останалото - начало и край на тази история можете да почетете тук:
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,3418.msg88417.html#msg88417
« Последна редакция: 13 Октомври 2015, 15:51:27 от pach »

Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 353
  • Рейтинг: 110
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #793 -: 13 Октомври 2015, 17:05:36 »
Цитат на: vesko76 link=topic=3529.msg101273#msg101273 date=1444582317
Моста по 28- ма линия ли се намира?Прилича на моста до спирка Ботево.
Коя година е открита 28 линия? Вероятно тогава е правена и снимката.

Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 353
  • Рейтинг: 110
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #794 -: 13 Октомври 2015, 17:09:23 »
Цитат на: gzo link=topic=3529.msg101327#msg101327 date=1444719884
Стига с тея локомотиви бе ! На снимките понякога се виждат много по-интересни неща. В последната коментирана за сефте се вижда мост подпрян отдолу по този начин (ако въобще това е подпиране)  :blink: Укрепването на дерето с каменните ивици при основите също е интересно да се види как е правено. Понякога инженерните решения ме впечатляват повече отколкото подвижия състав в кадрото.
Всеки гледа според интересите си. Мен ме интересуват локомотивите, други строителството, трети вагоните и т.н.