Автор Тема: Интересни снимки на български подвижен състав  (Прочетена 743173 пъти)

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #975 -: 27 Февруари 2016, 16:27:36 »
Брей, че и с ВиК вече  :prankster:

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2730
  • Рейтинг: 239
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #976 -: 27 Февруари 2016, 20:21:45 »
Че те още 42-ра серия при доставката са имали мивки и бойлери. 44-та серия при доставката са разполагали с мивки, бойлери, хладилник, котлон.... в момена още има останки по някои машини.

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #977 -: 28 Февруари 2016, 16:42:41 »


Варна България оръдие на вагон + "неизвестен" локомотив - 1СВ 1916 г.   

http://www.ebay.de/itm/331780928374





Варна България оръдие батарея височина 306 - без "неизвестния" локомотив - 1СВ 1916 г.

http://www.ebay.de/itm/231848871534

финал - днес 21:46 + 21:43

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1355
  • Рейтинг: 211
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #978 -: 28 Февруари 2016, 17:14:58 »
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=3529.msg103669#msg103669 date=1456597305
Че те още 42-ра серия при доставката са имали мивки и бойлери. 44-та серия при доставката са разполагали с мивки, бойлери, хладилник, котлон.... в момена още има останки по някои машини.

    По точно,по останките от машини има други останки от хладилници, бойлери и котлони.

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #979 -: 28 Февруари 2016, 17:29:41 »

Това е от снощи:




                                    BDZ 11.01 in Belgrad 1964

http://www.ebay.de/itm/371556094299

Само дето не може да е Белград, а Драгоман - вече известна снимка за нас,
още от първия пост на тая тема, задният локомотив е 01.20, има я и цветна:

http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,3529.msg70392.html#msg70392
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,3529.msg93276.html#msg93276
http://www.bgrail.eu/forum/viewtopic.php?t=170&p=12903
http://forum.gtsofia.info/index.php?PHPSESSID=42641c9a80641be5959146d4f05e8e20&topic=502.msg100017149#msg100017149

Rado

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 151
  • Рейтинг: 89
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #980 -: 28 Февруари 2016, 22:23:27 »
Във връзка с двете снимки от Варна, които пусна Сашо, копирам част от една дискусия от преди няколко месеца в другия форум:

Цитат на: Rado
Г-н Деянов,

Във Вашата книга "Тракцията в БДЖ 1866 - 1946" на страница 139 от електронното издание пише "...Според този закон редица малки клонове се обявяват за индустриални и предават на предприятията, а някои чисто военни се закриват и демонтират. Най-големите от последните са: Петрич - Златарево (600 mm) и гара Варна - крепостта "Траката". За същия клон (към крепост "Траката") споменавате и в книгата "Железопътната мрежа в България 1866 - 1975" в главата за 1920г.
Бихте ли пояснили къде е била тази крепост и откъде е преминавала жп линията към нея?

Цитат на: Варужан Апелян
По време на Балканската война местността Траката (намира се близо до резиденцията) е известна с намиращата се там българска артилерия.

Цитат на: Димитър Деянов

Варужан е прав. В местността "Траката" е била разположена една голяма част от бреговата артилерия, защитаваща варненския залив. Тази артилерия се отличава с голямо калибрени далекобойни оръдия, чиито боеприпаси само за един изстрел, се отличават с голяма маса - от порядъка на 100 - 150 и повече килограма. За превозът на боеприпаси и всичко необходимо към този укрепен район, е построена споменатата ж п линия. Не съм открил технически данни за нея: дължина, трасе, междурелсие, подвижен състав, превозна способност и пр. Тя дори не е построена от ж п войски, а от тиловото поделение на варненския гарнизон. Само е назована в закона от 1920 г. и е между железниците, които не се предават за експлоатация на БДЖ, а се закриват и демонтират.
Можем единствено да предполагаме, като се има предвид релефа и застроената част в града  преди 100 години, че от гара Варна е преодолявала направо нагорнището към сегашната територия на морската градина и директно през нея е продължавала към района на "Траката".

Цитат на: Димитър Деянов

Последният път, когато посетих Военноморския музей (2010 г.), бях просто настроен на морска вълна и не се досетих дори да попитам уредниците там, за някакви ж п реликви, например, дали няма запазени в музея някакви документи, карта или поне снимка(и) от тази железница.
Ако някой от варненските участници в форума има интерес и отиде там, може да попита. Или в градския исторически музей. Иначе не зная къде може да се намери нещо по този въпрос. Доста папки по ж п теми в ЦДА (Цент.държ.архив) съм прегледал, но не съм попадал на информация за железницата до "Траката".
[/i]

Как мислите, възможно ли е снимките да са от това място?

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #981 -: 29 Февруари 2016, 00:21:47 »

Съвсем. А т.н. "неизвестен" локомотив е за нормално междурелсие и с отличителни белези на БДЖ.


Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 355
  • Рейтинг: 110
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #983 -: 29 Февруари 2016, 20:52:05 »
Цитат на: CaLLlo link=topic=3529.msg103685#msg103685 date=1456698107
Съвсем. А т.н. "неизвестен" (Image removed from quote.) локомотив е за нормално междурелсие и с отличителни белези на БДЖ.
Този "неизвестен" локомотив не е ли 47 от третата доставка 47.09-47.18?

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK

БИНГОО ... Ами разбира се, исках друг да го каже, няма кой друг локомотив да е, само тоя е точно такъв.

От предишната доставка (чистия bay D II), няма прозорец до вратата, а иначе баките отдолу са извити

точно по същия начин.

Подсерията 47.09-18 или тогавашната 1010-1020 я наричат "модифициран bay D II",
като видимите разлики са само няколко:

 - леко удължени напред баки - идват малко след средата на парния дом,
   докато при 47.04-08 (чистия bay D II) баките свършват преди парния дом
 - прозорец до вратата, чистия bay D II няма
 - 9 от всички 11 са производство Henschel

Локомотивите БДЖ 1010-1020 са много интересни за мен и поради факта,
че почти няма снимки от тях. Ето тук една от Пач:

    &bgflag

а аз обещавам скоро да покажа много добра снимка, която не сте виждали.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2438
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
От тази серия има една снимка с малк остранен номер: (нямам никакви спомени от къде я свалих ... може и от тук да е)



Този с оръдието дали не е от последните два: 1019 или 1020?

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK

Първата половина от групата е поръчвана от БДЖ, а останалите от частници. По-късно БДЖ е купило на старо и тях, а дотогава номерата им са съвпадали с фабричните, без последните 2 на Мафай. Какъв е тоя малък номер, нямам идея, най-вероятно е временен номер от периода на частниците.

Не смея да твърдя кой точно е локът с оръдието, гледах разпределението на машините по депа, данните там са доста изчерпателни, но всички те са за по-късните периоди. Ако намерим данни кои машини тогава са били зачислени във Варна, ще затворим кръга до 2-3 локомотива, не че е чак толкова важно.

Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 355
  • Рейтинг: 110
Снимката на 47.11 е страхотна! Благодарности  :hi:

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
 

                             BDZ 46.18 Sofia - Zaharna Fabrika 1961

46.18: 1'F2' h3t Schwartzkopff 1943 / + Vorspann 10.15 : 1'E h2 Schwartzkopff 1935

http://www.ebay.de/itm/311559979751

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1540
  • Рейтинг: 386
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Каква хубава баластрова призма - образец!