... машините от тази серия са били пъстри и между другото много повече от останалите. Има разлики дори между различните машини в самата серия. Въобще и другите ни предвоенни локомотиви са били разноцветни и добре поддържани, както и всички други локомотиви в Европа по това време....
В Европа по това време (~1931) доста от администрациите вече се спират на дву или трицветни схеми за ливреи.
А това за "шарените" локомотиви от БДЖ-10... имаш цветни снимки от серията по време на
закупуването и експлотацията и ...или просто така ти се иска да е било ?
Мисля, че по това време в някои от серийте ни са се ползвали червено, зелено и черно като основни цветове,
с допълнение на бяло и жълто, но не и такава шарения (описана сборно по-горе) като крилата отвън с един цвят,
а отвътре пък чак червени!!!
Другите ливреи са били наложени в по-късни времена или едновременно ,
с основни цветове - черно и червено, и спомагателно жълто, бяло и месинг.
Нека някой, който може, да си поиграе с фотошопа и да представи в цвят, описания по този начин локомотив.
Да видим как би изглеждал? Пък после може и за естетика и промишлен дизайн да си поговорим.
Дори при "естетическия" социализъм, локомотивите (парните) не са правени толкова шарени, макар да са
се стремяли да ползват цветовете от флага ни - бяло, зелено, червено. Но пак е имало черно като основен цвят!
Иначе си прав - преминаването към два основни цвята - черно и червено, е убило красотата на локомотивите,
но пък се е наложило по чисто практични цели - при другите администрации именно заради подръжката им,
а за радост на нашата администрация, също по практически причини - заради мързел и немарливост от машинистите!
Даже инж.Деянов го е описал, не без доза възмущение, за пловдивското депо в ония години от началото на социализма.