Избора на мотор е строго индивидуално и ев зависимост от модела(дали е малък или разполага с по-голям вътрешен обем, както и дали е парен дизелов или електрически. Номиналното напрежение трябва да е 4-14V. Другият въпрос е с какви обороти трябва да е мотора, като се има в предвид(относително), какво е прадавателното отношение на предавката на модела. Целта на последното е модела да може да се движи плавно на ниски скорости, без да прекъсва и на 12V да се движи максимално близко до макс скорост на оригинала(прехвърлено мащабно разбира се!). Някои като мене отделят внимание и на това колко безшумен е мотора, както и дали е 3-5 или повече полюсен. Колкото са повече полюсите, толкова по-добре се държи мотора в ниските обороти. Има значение и дали ротора е леко засукан или не е, което пак спомага пак по-плавното движение на мотора. Наличието на маховик(месинговия цилиндър на вала на двигателя, подобрява плавността на движение при ниски скорости, както и дава възможност на модела да не спира при кратковременно спиране на захранването, което пък се получава при малки модели и относително влошено токосннемане. Резлултатът е плавно, ненакъсано движение без излишни шумове.
От изброеното самият аз стигам до извода че мотор за ЖП модели не е просто 1 ел. мотор, както някои си мислят

. Не че не можеш да сложиш което и да е "дърво" от първия магазин. Но резултатът е нужно да задоволява лично тебе най-напред, пък е и важно, ако пускаш модела някъде, хората покрай тебе да не те бъзикат, че си направил фуражомелка

Показаният от тебе е пиковски и би трябавло да ти свърши работа, ако имаш в предвид всичко гореизложено!