Автор Тема: Поддръжка и профилактика на локомотиви.  (Прочетена 15131 пъти)

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Поддръжка и профилактика на локомотиви.
« Отговор #30 -: 22 Ноември 2010, 06:39:58 »
Избора на мотор е строго индивидуално и ев зависимост от модела(дали е малък или разполага с по-голям вътрешен обем, както и дали е парен дизелов или електрически. Номиналното напрежение трябва да е 4-14V. Другият въпрос е с какви обороти трябва да е мотора, като се има в предвид(относително), какво е прадавателното отношение на предавката на модела. Целта на последното е модела да може да се движи плавно на ниски скорости, без да прекъсва и  на 12V да се движи максимално близко до макс скорост на оригинала(прехвърлено мащабно разбира се!). Някои като мене отделят внимание и на това колко безшумен е мотора, както и дали е 3-5 или повече полюсен. Колкото са повече полюсите, толкова по-добре се държи мотора в ниските обороти. Има значение и дали ротора е леко засукан или не е, което пак спомага пак по-плавното движение на мотора. Наличието на маховик(месинговия цилиндър на вала на двигателя, подобрява плавността на движение при ниски скорости, както и дава възможност на модела да не спира при кратковременно спиране на захранването, което пък се получава при малки модели и относително влошено токосннемане. Резлултатът е плавно, ненакъсано движение без излишни шумове.
От изброеното самият аз стигам до извода че мотор за ЖП модели не е просто  1 ел. мотор, както някои си мислят ;D. Не че не можеш да сложиш което и да е "дърво" от първия магазин. Но резултатът е нужно да задоволява лично тебе най-напред, пък е и важно, ако пускаш модела някъде, хората покрай тебе да не те бъзикат, че си направил фуражомелка ;D
Показаният от тебе е пиковски и би трябавло да ти свърши работа, ако имаш в предвид всичко гореизложено!

staff123

  • Trade Count: (1)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 473
  • Рейтинг: 2
    • LinkedIn
Re:Поддръжка и профилактика на локомотиви.
« Отговор #31 -: 22 Ноември 2010, 12:12:28 »
Ясно.
Проблемът, който ме притеснява е това дали новия мотор ще влезне в коша, предназначен за тази цел.
Идеята ми беше ако някой вече е правил такава интервенция да сподели как я е направил.
Все пак голямо благодаря за разясненията.

 :hi: :hi: :hi: :drinks:

WOLFMX

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Поддръжка и профилактика на локомотиви.
« Отговор #32 -: 30 Декември 2011, 00:57:38 »
Здравейте,бихте ли ми казали каква отвертка ще ми послужи за да раглобя моят Сименс освен от железария? Дали една отвертка за релси би ми свършила работа?

WOLFMX

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Поддръжка и профилактика на локомотиви.
« Отговор #33 -: 13 Януари 2012, 20:37:31 »
Днес открих топлата вода май.  ;D Останових,че ако почиствам с тампон за лице е по-лесно и нямам онези главоболия с оставащо масло по колелата.  :) Извинявам се за двойния пост,но не намирам опция за изтриване предишното мнение.
« Последна редакция: 13 Януари 2012, 20:39:34 от WOLFMX »