Темата е интересна и ще споделя някои лични впечатления от моделите на Мärklin. Те са сравнително малко познати у нас, което е напълно обяснимо. Не бих искал да правя сравнения между тях и тези на други производители, защото всеки си има своите предимства и недостатъци, както неведнъж е коментирано.
Krasi - Красимир Динков от София.
Първият си мерклински вагон купих съвсем случайно през 2006 г. от Швейцария. Дотогава имах само Пико и не съм си правил планове да сменям марката. От две години насам, обаче, вече купувам почти само Мärklin.
Ще спомена накратко какво ми харесва при тях.
Най-напред релсите т.нар. C-Gleis - много са стабилни и лесно се сглобяват и разглобяват. Благодарение на подложката им могат да се правят идеално прави участъци с голяма дължина. Локомотивите се движат равномерно по цялото трасе, независимо към коя релса е включено захранването. Контактната мрежа и ел.стълбове също са добре измислени - всеки стълб има подложка с формата на скоба, чрез която се прикрепва към релсата. Подобни приспособления имат и различните сигнали.
Няколко са дигиталните управления, които се предлагат. Най-модерното и с най-много възможности е централната станция (Central Station) - на пазара от 2008 г. Има я в три версии - последната от 2011 г. За съжаление цената и е прекалено висока към 800 евро (по- старите версии могат да се намерят при късмет и за 500-600 евро) и според мен инвестицията си струва само за големи макети. За по-малките върши работа и мобилната станция (Моbile Station), която е много удобна и е на съвсем приемлива цена - около 100 евро.
Няколко думи за локомотивите. Срещал съм мнения (включително и в чужди форуми), че не са особено детайлни. Не мога да кажа дали е така или не, защото не познавам добре оригиналите. Хубавото при Мärklin е, че повечето локомотиви са с метални корпуси и са доста тежки, което ги прави по-мощни и стабилни

. А и незнам някой да е виждал истински локомотив от пластмаса!?
