Автор Тема: BR 72 DRG, Westmodel 10099  (Прочетена 13631 пъти)

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
BR 72 DRG, Westmodel 10099
« -: 19 Януари 2012, 01:38:05 »
Ще ви запозная накратко с един модел  от т.нар. "месингови фирми", а именно серия 72 на фирмата Вестмодел. Моделите на тази фирма се предлагат в няколко варианта- напълно сглобени, сглобена само ходовата част, и изцяло "баузац". Моят беше от третия вариант. Всички плоски части в сета са изработени от месингова ламарина на фотоец, а другите части като котел, парни и питателни домове, водна и въздушна помпа са отлети. Колоосите са от Флайшман, а мотора Фаухабер с маховик. В сета са дадени два комплекта щанги- едните са ецвани, а другите отливани. Като цяло работата по сглобяването беше дълга и пипкава, като при ходовата част решителна помощ оказа Васко. Ето няколко снимки от етап пълно окомплектоване преди боядисване





И една снимка от етап боядисване на първа ръка

Очаквайте следващи снимки с окончателно боядисване, поставени табели, стъкла, щанги.

anubis

  • Trade Count: (5)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 327
  • Рейтинг: 28
  • HO
Re:BR 72 DRG, Westmodel 10099
« Отговор #1 -: 19 Януари 2012, 03:17:04 »
Ясе, страхотен модел, направо се влюбих  :give_heart: Адри да раздаде салфетките, ако обича   ;D ;D ;D   Отдавна те подозирах, че вече си в света на месинга (а там е мътна и кървава). Предполагам, че си го взел от бея?

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:BR 72 DRG, Westmodel 10099
« Отговор #2 -: 19 Януари 2012, 07:11:43 »
От ибей е. Купих го НЕ защото е месинг, а защото е серия 72! А сглобяването на такъв модел е наистина мътна и кървава работа- където може със спойки, където не може с каноколит. Ако имаше производство на тази серия от масовите фирми, никога нямаше да се хвана да го сглобявам. Но за съжаление за сега няма алтернатива!

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:BR 72 DRG, Westmodel 10099
« Отговор #3 -: 19 Януари 2012, 09:12:45 »
Ясене, не обясни, че това е пруски Т52, който от съображения за икономичност е конвертиран да работи с прегрята пара
(нови парни домове - 1 допълнителен, пясъчници, паропрегревател, водопогревател и т.н.).
В този вид са преработени само 2 локомотива, собственост на Eutin-Lübecker Eisenbahn, провинция Schleswig-Holstein (на границата с Дания).
Получават DRG номера 72 001 и 72 002, след като компанията е национализирана на 1 януари 1941г.

edit:
Всъщност освен тези два конвертирани локомотива е имало и други 2, които са произведени като локомотиви, работещи с прегрята пара през 1900г. - първите локомотиви с прегрята пара в Прусия,
но са национализирани в периода 1920-25г. В случая си мисля, че това си е баш ELE варианта.
« Последна редакция: 19 Януари 2012, 09:24:45 от widowmaker »

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:BR 72 DRG, Westmodel 10099
« Отговор #4 -: 19 Януари 2012, 11:04:51 »

Стана все пак някакъв локомотив от купчината ламарина. Като я видях направо се уплаших ... а кутиите бяха 2 ...
Не съм забравил, че и аз имам скромен принос, с това че ги играх в бея от името на Ясен, неподозирайки въобще колко работа ще им се отвори.
Ами да поздравим фабрика Waskopff & Jasensen за проявената упоритост, която буквално "от нищо направи нещо" - Евала, младежи, просто нямате равни!!!
Такива хобисти НЕМА!

   :hi: :hi:
« Последна редакция: 19 Януари 2012, 11:08:51 от CaLLlo »

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:BR 72 DRG, Westmodel 10099
« Отговор #5 -: 19 Януари 2012, 11:17:06 »
Мда, като се има предвид, че отливките на тая фирма не са никак читави, добра работа са свършили.

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:BR 72 DRG, Westmodel 10099
« Отговор #6 -: 19 Януари 2012, 15:55:56 »
Така беше наистина, :hi: Сашо игра в ибей, тъй като аз бях по това време в най-забутания  фиорд на северна Норвегия, където не само че няма интернет, но и мобилните телефони нямат обхват...


Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:BR 72 DRG, Westmodel 10099
« Отговор #7 -: 23 Януари 2012, 21:30:33 »
Малък напредък- табелите са поставени:


Ето как изглежда отвътре:

Предстои боядисване на щангите и поставяне на стъклата

niki

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:BR 72 DRG, Westmodel 10099
« Отговор #8 -: 24 Януари 2012, 21:39:32 »
 :good: :hi: :hi: Да използвам крилата фраза, - Дисциплинирана перфектност, няма значение колко части, колко време  и /псувни))) понеже Ясен сподели за проблемите/ е отнело, предполагам, и ти си доволен от резултата  на труда ти. :hi: :drinks:

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:BR 72 DRG, Westmodel 10099
« Отговор #9 -: 26 Януари 2012, 23:45:52 »
Още една крачка напредък:

anubis

  • Trade Count: (5)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 327
  • Рейтинг: 28
  • HO
Re:BR 72 DRG, Westmodel 10099
« Отговор #10 -: 27 Януари 2012, 00:32:37 »
Красота и изящество, Ясе  :hi: Какво ти е общото  впечатление от Westmodell?

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:BR 72 DRG, Westmodel 10099
« Отговор #11 -: 27 Януари 2012, 00:33:57 »

Henschel 10446 1911
2'B h2t

1911 - ELE 5''' - Eutin-Lübecker Eisenbahn
1941 - DRG
1942 - DRG 72 001''
1943 - verkauft - Firma Rheinmetall Borsig AG, Berlin-Marienfelde
1946 - WL 2580 Bw Berlin Anhalter Bahnhof
1947 - DR 72 001''
1955 - +

Яско, предвид горното, какви вагони му предвиждаш?
Излиза че с DRG табели е бил само година, две.
« Последна редакция: 27 Януари 2012, 10:18:32 от CaLLlo »

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:BR 72 DRG, Westmodel 10099
« Отговор #12 -: 27 Януари 2012, 09:21:54 »
Освен товарни (след 43-та), други май не е теглил (бил е маневрен).
В периода 1941-43г. е обслужвал същото трасе, както и преди национализацията
(просто са му набили DRG номерацията), а там е теглил пътнически влакове:

Die DRG hat beide Maschinen 1941 mit den Betriebsnummern 72 001 und 72 002 übernommen,
sie aber bereits 1942/43 als Werklokomotiven verkauft.
Die 72 002 ging an die Berliner Firma Goerz, die die Maschine auch ausgemustert hat.
Die 72 001 tauchte 1946 beim Bw Berlin Ahb mit der Nummer 2580 auf, sollte (nach Griebl/Schadow) in 71 007 umgezeichnet werden,
erhielt aber nach Klä-rung des Sachverhalts wieder ihre ehemalige Betriebsnummer 72 001.
Nach einer Aufarbeitung bei LEW Hennigsdorf stand die Lok noch einige Jahre im Dienst der DR und ist 1955 beim
Bw Berlin-Lichtenberg ausgemustert worden.
« Последна редакция: 27 Януари 2012, 09:30:59 от widowmaker »

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:BR 72 DRG, Westmodel 10099
« Отговор #13 -: 27 Януари 2012, 10:21:03 »
Ясене, напоследък и аз започвам да се заглеждам по железарските модели, че нещо конфекцията, почва да ме дразни и като цени и като изработка!
Моделчето е станало чудно! Поздравления за търпението! Забелязах обаче две неща:
1. Не е ли малко ниско предавателното отношение между мотора и първата степен на редуктора към колооста
2. Тия щанги по спирачната с-ма(дето са извън водещите колелета), действително ли са там където са, понеже ако и в действителност е така, то тая спирачна с-ма трябва да е ограничена и няма как калодките да стиснат ребордите. Или може би се касае само за визуален "дефект" от моя страна?
Нямаше да е лошо да щракаш отвреме на време проблемния монтаж. Поне такива като мене дето са тръгнали да се ориентират към такъв тип модели ще знаят какъв "дебел"  ги чака ;D и ще имат време да преценят дали да се впускат в такова приключение.

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:BR 72 DRG, Westmodel 10099
« Отговор #14 -: 27 Януари 2012, 11:00:24 »
Цитат на: lubomir link=topic=3559.msg71883#msg71883 date=1327652463
...
2. Тия щанги по спирачната с-ма(дето са извън водещите колелета), действително ли са там където са, понеже ако и в действителност е така, то тая спирачна с-ма трябва да е ограничена и няма как калодките да стиснат ребордите. Или може би се касае само за визуален "дефект" от моя страна?
....

И според мен има нещо дето не е баш както трябва, ето снимка на оригинала:



Ето как е при Т52:



« Последна редакция: 27 Януари 2012, 11:13:28 от widowmaker »