Автор Тема: Макетът на Rizar.  (Прочетена 60736 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12288
  • Рейтинг: 1318
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Макетът на Rizar.
« Отговор #150 -: 15 Май 2013, 10:29:47 »
Цитат на: pavel75 link=topic=3579.msg89145#msg89145 date=1368597294
То виж гарата, че двата овала не са точно овали. Гарата няма главен коловоз и се преминава от единият в другия овал. Трябва в гарата да стане тази изолация

Именно!!! И за целта е най-подходящ втори коловоз (който е единствената връзка между двата овала).
Ако на приятелчето с този макет не му е ясно точно за какво говорим, следобед ще скицирам една електросхемичка,
във възможно най простичкия вариант, за да стане по-ясно за какво говорим тук!?
 ;) ;D

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Макетът на Rizar.
« Отговор #151 -: 15 Май 2013, 13:53:48 »
Никакъв проблем няма, ако има два трафа на отделни вериги /двете вериги трябва да са изолирани и от двете си страни с двойно прекъснати линии или изолиращи щифтове/. Има обаче две условия - напрежението в двата кръга трябва да е еднопосочно и напрежението да е равно или почти равно. Ако не са изпълнени, има две последствия:
1. При първия случай - става късо съединения през локомотива, което може да доведе до изгаряне на мотор и/или декодер.
2. При втория случай - в момента на прехода през локомотива /светещ вагон/ се прехвърля по-високото напрежение и всички локомотиви в по-бавната част "хукват" на подскоци, докато премине въпросния "дразнител".
 На практика следенето става най-добре с волтметри със средна нула, но лошото е, че вече много трудно се намират /с обхват примерно +/- 20 волта/. Тогава няма никакъв проблем да се прехвърли локомотив между двата отделно захранени участъка.
Посоченото по-горе  се отнася за аналогово управление. За цифрово е безсмислено - там всеки локомотив /с декодер!/ може да се движи независимо и всичко може да е на едно захранване.

Rizar

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Макетът на Rizar.
« Отговор #152 -: 15 Май 2013, 13:56:57 »
Здравейте! Днес от телефона опитах да публикувам мнението, но нещо ме отхвърляше...
Та захранвам макета само от 4- ти коловоз с Пико Диги 1... Преминаването от единия овал в другия става чрез 2- ри коловоз... Знам, не съм го направил много добре, но така се получиха нещата тогава, пък и на мен не ми пречи, че е така. Както каза zazo в предишните си постове в тази тема- това няма да ми е последният макет... все още се уча. pach наясно съм за какво става дума. Вчера като ходих до макета пък и на схемата гледах и никъде не видях да се срещат релсите, както се получава при обръщателното ухо. Карал съм ги влаковете, карам ги и сега и досега нямам проблеми. Та сега въпроса ми е последно има ли някакъв проблем в схемата или няма?  :)
Благодаря!  :hi:

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1812
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re: Макетът на Rizar.
« Отговор #153 -: 15 Май 2013, 14:02:05 »
Щом си с един траф няма проблеми. Карай спокойно. Проблем щеше да има ако ползваш два трафа.
Това, че през втори коловоз става преминаването между овалите няма проблеми. Доколкото знам гарите по 4-та линия в балкана са точно така - нямат главен коловоз.

Rizar

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Макетът на Rizar.
« Отговор #154 -: 15 Май 2013, 14:11:22 »
Благодаря!  :hi: Значи сега ще си карам пак спокойно влаковете.  ;D Попринцип макета бях решил да е планински с поне един тунел, после измених малко идеята заради депото, след това поради скъсяването на макета и ето така се получиха нещата както са сега.  :)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12288
  • Рейтинг: 1318
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Макетът на Rizar.
« Отговор #155 -: 15 Май 2013, 16:15:00 »
 Rizar нямаш абсолютно никакъв проблем щом си с DIGI-1. Това доколкото знам е цифрово управление, тоест един вид пак си с един траф, но няма никакво значение за твойте овали, вагони  и локомотивите.  Пускането тук на лафове за "един или два трафа" ме заблуди, че си на аналогово захранване, Този израз се ползва обикновено за него (DC), а не цифрово, с каквото си ти.
ПРавилно си проследил релсите и нямаш никакъв проблем нито с DC,
нито с DCC - защото именно както си казал по-горя - нямаш никъде ухо.

Колкото до аналоговото захранване но с два трафа (2 х FZ-1 например)начина за каране е доста по-елементарен,
от този който обяснява батко ти Венци. Схемата е къде по-лесна и със сигурност предотвратява изброените от него
по-горе проблеми. Благодарение на такава елементарна схема, особено за твойта релсова фигура, се кара наистина без
проблеми и при това максимално ...реалистично, без волтметри,
че и може без никаква автоматика ако реши оператора -  просто има едно задължително спиране
 във втори коловоз и...това е.
Но това не е предмет на твоя макет, щом си на цифрово управление (DCC).

 ;D ;D ;D

Rizar

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Макетът на Rizar.
« Отговор #156 -: 17 Май 2013, 19:16:00 »
Само загатвам как става.  ;)

София 70

  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 621
  • Рейтинг: 165
  • София ,ТТ DR & DB ІV ер.
Re: Макетът на Rizar.
« Отговор #157 -: 17 Май 2013, 19:27:07 »
Хм , много хубаво става , но , знкът пак е грешен - стрелката трябва да сочи на дясно.

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1812
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re: Макетът на Rizar.
« Отговор #158 -: 17 Май 2013, 21:06:05 »
Цитат на: София 70 link=topic=3579.msg89207#msg89207 date=1368808027
Хм , много хубаво става , но , знкът пак е грешен - стрелката трябва да сочи на дясно.

Защо на дясно? Спирането на колонките става от двете страни в зависимост от къде ти е мястото за зареждане. По принцип в бензиностанциите е еднопосочно движение и не е проблем от коя страна на колонките ще минеш.
Според мен този знак не да се смени, а въобще да се махне.

Rizar

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Макетът на Rizar.
« Отговор #159 -: 17 Май 2013, 21:10:12 »
Аааааааааа за синия ли става въпрос... Знаете ли че сега забелязвам че съм обърнал тази час на бензиностанцията на обратно. Вижте че жълтата лента на навеса е към бензиностанцията а не към пътят. И сега ако я обърна знака става правилен. Утре ще обърна съоражението с колонките и ще видите, че грешка няма. ;)
Сега гледам други снимки и май си е така знака навътре... така е и на картинката на кутията (ако не се лъжа), ако смятате, че е неправилен ще го махна или оправя както трябва да е. :) 
« Последна редакция: 17 Май 2013, 21:25:30 от Rizar »

София 70

  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 621
  • Рейтинг: 165
  • София ,ТТ DR & DB ІV ер.
Re: Макетът на Rizar.
« Отговор #160 -: 17 Май 2013, 22:38:17 »
OХ ,млади приятелю , за пореден път ме засрами :not_i:
От 1995 съм шофьор , но на макета нещо не осъзнах , че дефакто и на макета трябва да  е еднопосочно движението в бензиностанцията .
Както и да е - току що ми реши един проблем с тази подсказка :yes:
Та можеш да не се срамуваш а да снимаш :good:
п.с.
Да , ама не . Ако идващия срещу движението иска да зареди трябва да направи обратен на входа и още един път обратен на изхода . За това на макета бензиностанцията трябва да е двупосочна и ето от там идва и този знак.
А жълта лента на навеса би трябвало и от двете страни да има на твоята бензиностанция .
« Последна редакция: 17 Май 2013, 22:44:43 от София 70 »

urko

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Макетът на Rizar.
« Отговор #161 -: 17 Май 2013, 23:02:03 »
двупосочни бензиностанции в нас няма и админа е прав

София 70

  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 621
  • Рейтинг: 165
  • София ,ТТ DR & DB ІV ер.
Re: Макетът на Rizar.
« Отговор #162 -: 17 Май 2013, 23:35:45 »
Но нищо не пречи на макета да има / който му харесва де /.

Rizar

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Макетът на Rizar.
« Отговор #163 -: 18 Май 2013, 07:22:47 »
Цитат
А жълта лента на навеса би трябвало и от двете страни да има на твоята бензиностанция .
Да да, аз се заблудих нещо.  София 70 ти ли ми беше искал преди време размерите на бензиностанцията? Сега се сещам, че май с теб се бяхме разбрали да ти ги дам...  :scratch_ones_head:  :)

Rizar

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Макетът на Rizar.
« Отговор #164 -: 18 Май 2013, 15:26:34 »
Здравейте!  :hi:
Днес работих при депото и направих още една планина (то не е точно планина а възвишение  ;D) Снимки:

Пак е излязло шишето.  :haha:


И поглед от депото:

Това е засега.  ;)