Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Изчезнали ж.п. линии и малко известни съществуващи клонове
fpk1999:
--- Цитат на: gzo link=topic=3586.msg74910#msg74910 date=1331732356 ---Учуден съм че тази серия локове са били в експлоатация и през 2000 г. Мислех, че са бракувани по-рано !?
(Image removed from quote.)
--- Край на цитат ---
Тези локомотиви са били в експлоатация до около 1999/2000г
В друг форум четох че локомотивът серия 04 на снимката е бракуван чак след края на пътническите превози по линията през 2002г.Дали е вярно?!
bdz43r:
Не е вярно, не е бракуван.
anubis:
Чувал съм за съществувала някога теснолинейка по поречието на Ерма река в Трънско, продължаваща в сръбско (но по времето когато е строена това е била българска територия). Някой има ли повече информация? А що се отнася до дековилката Долен Чифлик -Дюлино имало е и пътнически вагон, прикачван към товарните, издавани са и билети...
Rado:
Когато човек пътува с влак от София към Варна например, минавайки през Шумен вероятно би му направило впечатление, че след Дивдядово линията прави един голям завой почти в обратна посока. След гара Шумен пак прави един почти обратен завой и продължава отново на изток. Трасето наподобява латинската буква S.
Поради тази причина, а и за да се избегне транзитното преминаване на товарните влакове през гарата, някъде през седемдесетте или осемдесетте години на миналия век се построява обходна линия с дължина около 6 km, която заобикаля града - главно от югоизток. Освен това, в същия югоизточен край на града се построява един "триъгълник". Чрез двете съоръжения на практика става възможно транзитното преминаване във всички възможни направления: Г.Оряховица - Каспичан; Г.Оряховица - Комунари и Комунари - Каспичан. За да добиете по-добра представа за това, за което говоря, вижте как е изглеждало всичко през 1984-та година (снимката съм завъртял на 90 градуса, за да се вижда цялата, т.е. вдясно е север):
А ето как изглеждат нещата днес:
Някъде в средната част на обходната линия:
Така изглежда обходът при шосейния надлез, близо до стрелката в направление Каспичан:
Стрелка на триъгълника (направление Г.Оряховица - Комунари) при изхода за Комунари:
Стрелочен пост на същото място:
Още няколо изгледа от този триъгълник:
Незнам колко интензивно се е използвало всичко това до 1989г. Очевидно, по едни или други причини, днес количеството на влакове и товари е намаляло в пъти. Но да се разрушава нещо, в което са хвърлени толкова средства, труд и т.н., което все пак не пречи на никого и би могло да се използва, макар и рядко, поне за мен не е оправдано.
Вариант за транзитно преминаване има и от другата страна на планината - при гара Карнобат (направление Комунари - Бургас). Ето как днес изглежда и там:
Тук линията все още не е демонтирана, но вероятно стрелките в двата края са премахнати (дали е така, най-добре ще каже liro4605).
И тъй като темата е и за малко известните клонове - скоро научих за съществуването на около 8 километров клон от гара Смядово до бившия химически завод край града, с още едно отклонение до военното поделение. След всичко което видях, очаквах и той да е унищожен, но освен че не е, очевидно дори се използва:
KRAKOMOBILA:
--- Цитат на: anubis link=topic=3586.msg74958#msg74958 date=1331862558 ---Чувал съм за съществувала някога теснолинейка по поречието на Ерма река в Трънско, продължаваща в сръбско (но по времето когато е строена това е била българска територия). Някой има ли повече информация? А що се отнася до дековилката Долен Чифлик -Дюлино имало е и пътнически вагон, прикачван към товарните, издавани са и билети...
--- Край на цитат ---
Да съществувала е тази теснолинейка. Към момента по част от трасето и около Погановския манастир в Сърбия е изграден автомобилен път - и мантинелите на места са именно релси от бившата теснолинейка.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия