Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Имам нужда от помощ при макетирането | Need help with layouts

Радиус на релси

(1/5) > >>

mill:
Отварям тази тема с цел да се разясни различните локомотиви по какви релси /радиус/могат да се движат.
От долната страна на всяка релса/траверсите/ има означение : R-1,2,3,4,9 /piko/ R 10 /roco/
Примерно релса крива на Пико - фабр.номер 55213 Bogen R3 е с радиус 484 мм.Локомотива на снимката при движение в  завой релсите по които се движи трябва да са с 600 мм радиус.Значи ако се опитате да  го подкарате по трасе с R3 ще има проблеми ;).
Нека тук по-опитните да споделят мненията си и препоръките си,та някой който не му е ясно да може да се осведоми за да не остане неприятно изнендан ,че лъскавото локомотивче или парна машина дерайлира  и да му е тъжно,че е потрошил не малко пари.
P*S Ako модераторите сметнат,че темата има нужда от корекция ...нека я поправят.

TheJackal:
Здравейте!
Интересна тема отваря muncho. ;) Истината е някъде там! Според "НЕМ" е приет стандарт който унифицира всички размери "НО", "ТТ" и "N". Tова зависи от височината на релсите: в "НО" е 2.5мм и широчина 1.3мм, за "ТТ" и "N" е: восочина 2.0мм и широчина 1.0мм. Другия фактор от който зависи е бандажа на колоосите:
   а) ширина на бандажа;
   б) търкаляща се повърхност;
   в) ширина на реборда;
   г) височина на реборда.

P.S. Лично аз до сега не съм имал проблеми и като си харесъм нещо купувам без много да се замисля. ;D

XRISTO:
Ами то това не е ли изчислено от производителите?Нима произвеждат релси по които не могат да се движат локове с по 4 неподвижни колооси?Ако е така,то значи да се пазим от парните,защото дизелите и електрическите са на талиги и едва ли важи същият проблем и за тях.  :-\

pach:
По принцип е решено от производителите , според нормите на стандарта.Когато има повече от три колооси (най-вече при парните) , производителя прави крайните колооси или без ребордни или имат допълнително изместване по дължината на оста . Проблема с новите машини е,че производителите вече ги правят да се вписват в големите радиуси , още повече , че и в макетите и в модулите все повече се ползват по-големите радиуси . А те са от "новото" поколение релси (и тово е част от световния заговор ;D ;D). Да не забравяме ,че вече масово се ползват и "флекс" релсите , които всеки си огъва "по свой образ и подобие".Преди не се държеше много на детайлноста и имаше много така наречени "спомагателни" мащаби които позволяваха забежки от основния мащаб , но сега конкуренцията налага да се произвежда максимално близо до прототипа , като се забелязва и тенденция на насочване към пресъздаване на действителността максимално вярно.Тъй като в истинските коловозни развития и релсови трасета няма едно с едно еднакви , бяха създадени и гъвкавите релси.
Тези които ползват "старите" геометрични зависимости при релсите , трябва да внимават именно дали новозакупеното ще може да се движи нормално в "домашната линия" - това се отнася най-вече към ползвателите на "П" - профила (макар че и тaм има развитие в изключенията),защото ако все още може да се примирим с по-старите семафори например (те ползват или лампички или светодиоди с диаметър 3 мм) , че не отговарят на основния мащаб (където светлините им имат диаметър под 2 мм ) , то не бихме се очаровали от това - новия ни локомотив да не може да се движи по старите ни релси , и да си виси само във витрината или кутията...
Всичко е въпрос на взимане на компромисни или радикални решения , както и на внимателно подбиране на всичко свързано с подвижния състав!

mill:
Е това ми беше идеята-да има  компетентни мнения,впечтления и т.н.
Еmperror  го каза"сега сме малко ",ама е супер когато има инфо за всичко в сайта! ;)

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия