Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling

За щангите и колелата на парните локомотиви от различните фирми

<< < (6/10) > >>

CaLLlo:

Не знам вие как гледате моделите парни локомотиви, но аз отдавна съм се хванал, че една машина я гледам точно както и една непозната жена - отдолу нагоре ... А първите впечатления са много важни и не трябва да има разочарования!

Нямам съвсем ясен спомен за началото на историята с въпросните шайбички, но май и аз имам някакъв пръст в тая работа. Навремето с бай Васил доста сме разсъждавали как да се скрият грозните зеещи оси и месинговите втулки - непременно виждащи се при всички модели ... и доколкото си спомням той накрая измисли тия шайбички. Одобрих на мига, оставаше само проблема с производството им. В началото му дадох селенови изправители, от които големите пачки с диоди вършеха чудесна работа - идеално кръгли и тънки, плюс по-малките по диаметър и малко по-дебели алуминиеви кръгчета вътре. Чудесно, но селенът меко казано се оказа неподходящ материал.

Проблем 1: Диаметърът не ставаше за всички модели.
Проблем 2: Оказа се, че селенът много трудно се пробива.
Проблем 3: Не знам каква точно химическа реакция се случваше между селена, лепилото и боите, но след няколко дни шайбите се отлепваха и просто падаха.

Накрая бай Васил избра някаква прозрачна пластмаса, направи си точна замба, измисли лесен начин да цели центъра на вече отсечените кръгчета и ... започна серийното производство.

Каквото и да си приказваме, с тая малка добавка нещета изглеждат с пъти по-добре! С един първи поглед само човек остава приятно изненадан - с една голяма крачка сме се доближили до реалното.

Защо всички фирми не правят тоя детайл като Роко?
Ами защото е трудно да измислиш технология, която да ти набива оси с челни усилия въху колооста, а точно там да има и филигранни затварящи капачки от двете страни.

widowmaker:
Сашо, до сега се изписаха сума ти и неща по няколко пъти, но ти продължаваш да го набиваш това за тия шайби!
Няма шайби, бе хора! Просто челата на главиние заедно с набитите оси са пристъргани,
на накои локомотиви са боядисани изцяло, на други не са, на трети само оста не е.





Вижда се един технологичен отвор в оста, който вие имитирате с тия шайби.
Но пък променяте формата на главината!
Като толкова е зор да се пресъздаде това, най правилно би било да се шлайфат челата заедно с осите,
а в осите да се пробие плитък отвор с нужния диаметър.

CaLLlo:

Никой не твърди че има шайби на оригинала, той е съвсем ясен, говорим само за модела и как да изпунтираме
оригинала до максимум. Ами как ... така - със шайби затваряме грозните оси - кое не е ясно!?!

Жоро:
Целия тоя зор с шайбите на Васко идва от вида, в който Пико на времето предлагаха моделите си. На снимката по долу се вижда(надявам се) с какви колооси се предлагаше един от последните модeли - BR 95. Тази прекрасна машина беше  с колела отляти около шестограм и набити на оста. Именно този шестограм Васята прикриваше с прословутите шайби.


А ето как изглежда задната талига на 03-ката

nilfe:
Ама нали и аз това се опитвам да обясня. Навремето технологиите на производители на модели са били едни, днес са други. Особенно, когато става дума за прочутото соц Пико, майка на икономията. Но Ясен продължава да си знае за неговите шайбички. Защо липсвали, като изпълнение на някой модели на съвременни производители. Ами нали историята тръгва от едновремешните производители на колооси, при едни технологично е имало такава цилиндрично степен, при други не. Но на реалните машини тя не е била за скриване на оста. Ясене, опитвам се да обясня, че имаш много добра детайлна култура за локомотивите, но от към машиностроителните технологии куцаш. Ето ти идея за в бъдеще да проучиш как точно са се изработвали колелата на истинските машини и да разбереш каква функция е имала тази цилиндрична степен на главината на колооста при различните фабрики за локомотиви в Германия. Декоративна или ... Чак тогава вече да почнеш да съдиш производителите на модели дали са спазили 100% детаилноста на копието.  :good:

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия