Автор Тема: southern pacifik cab forwards  (Прочетена 3992 пъти)

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 446
  • Рейтинг: 122
southern pacifik cab forwards
« -: 07 Февруари 2012, 15:24:28 »
Едни от най необичайните  и интересни парни локомотиви в света,са запазена марка на американската компания Southern Pacifik. Известни са като Cab Forward  ,буквално  преведено,"с кабината напред."

Историята на възникването им е много интересна. Много от железопътните лини на тази компания преминават през високи планини, и преминават през многобройни тунели и снежни навеси. Преминавайки през тях ,локомотивните бригади почти са се задушавали от пещните газове,изпълващи локомотивната кабина.

В крайна сметка на един локомотивен машинист му писнало това  и  той преместил челния фенер и плуга на локомотива на тендера и е започнал да се движи с тендера напред .по този начин,въпреки неудобството за управление от погрешната страна и течението в кабината,той поне е спасил себе си и огняра си от задушаващите газове през тунелите и снежните навеси.

Един инженер от компанията Балдуин,виждайки това,предложил нещо друго и много по разумно. Той преустроил  през 1908 година  два локомотива система Малет,като прикачил тендера зад димната камера,напълно затворил кабината и преместил уредите за управление. Поради това,че тези локомотиви са горели мазут,не е имало никакъв проблем за преместването на тендера. За да се осигури сигурно протичане на мазута,дори в нагорнища ,от тендера към локомотива,мазутния резервоар е херметично затворен и в него се подава сгъстен въздух,които избутва мазута към предната част на локомотива.

Локомотивите са се оказали много успешни и в крайна сметка,до 1944 година са построени 256 подобни машини.

Те поемат огромна част от превозите на компанията,успешно обслужвайки както много тежки товарни,така и най авторитетни експресни влакове,през планинските участъци.

Площадката пред димната камера на тези локомотиви е много просторна и е получила прякора Маимунската палуба. На тези площадки често са се качвали Хобо,американските железопътни скитници без билет.

За съжаление те често почти са се задушавали през тунелите или са били обгаряни от увлечена  в парните машини вода,впоследствие изхвърляна през комина.


Царството на Cab Forward завършва на 30 ноември 1956 година,когато е последното пътуване на такъв локомотив с номер 4211. Точно една година по късно,локомотив 4274 обслужва атракционен влак от Розевил до Спаркс ,след което никога вече не се е движил подобен локомотив.


В железопътния музей в Сакраменто,Калифорния ,в отлично състояние се съхранява най последния произведен подобен локомотив,4294.

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6728
  • Рейтинг: 1096
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re:southern pacifik cab forwards
« Отговор #1 -: 07 Февруари 2012, 16:04:03 »
« Последна редакция: 07 Февруари 2012, 16:34:14 от Adrian »

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6728
  • Рейтинг: 1096
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re:southern pacifik cab forwards
« Отговор #2 -: 07 Февруари 2012, 16:08:34 »


Казваш , че тази технология е запазена марка  , гледам тук тази 05-та не е ли по същият начин конфигурирана  ?


misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 446
  • Рейтинг: 122
Re:southern pacifik cab forwards
« Отговор #3 -: 07 Февруари 2012, 21:20:29 »
  По принцип си напълно прав. Но аз имах предвид,че този вид локомотиви са много популярни и са свързани  именно с компанията Садърн Пацифик. Поради това смятам,че те са запазена марка,като нещо много типично за тази компания. Иначе има и други железопътни администрации ,които са есплоатирали в редовна експлоатация значителен брой локомотиви с предно разположена кабина. Например  италианците имат такава серия ,наричат а крава,на италиански МUCCA . Напишете 500 Mucca и ще я видите. Но при нея тендера е триосна цистерна и служи само за вода,а въглищата са в два бункера,отляво и отдясно на локомотива.

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 446
  • Рейтинг: 122
Re:southern pacifik cab forwards
« Отговор #4 -: 07 Февруари 2012, 21:25:11 »
  Една от снимките показва именно последното пътуване с такъв локомотив ,4274 през 1957

  Ще съм ви много благодарен ,ако напишете Southern Pacifik cab forward roster.Там могат да се намерят много интересни снимки на по старите серии локомотиви на тази компания с предни кабини.Ако можете да ги качите,ще е чудесно.

Като цяло ,много интересни и за мен ,много красиви и необичайни машини.Да не говорим ,че работата на тях е била наистина много облегчена.

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 446
  • Рейтинг: 122
Re:southern pacifik cab forwards
« Отговор #5 -: 07 Февруари 2012, 21:57:58 »
Между другото,пруските железници също са правили опитни локомотиви с предно разположени кабини.

Има една опитна 2-3-2 машина със серия Т16 ,има и две машини с  отделен тендер с колоосна формула 2-2-2

Но те са с две кабини,като при тендерната  ,Т16,локомотива може да се управлява и от двете кабини,докато при другите два локомотива само от челната.


gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2043
  • Рейтинг: 1437
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re:southern pacifik cab forwards
« Отговор #6 -: 08 Февруари 2012, 10:25:44 »
Цитат на: misan link=topic=3630.msg72766#msg72766 date=1328642711
  Ще съм ви много благодарен ,ако напишете Southern Pacifik cab forward roster.Там могат да се намерят много интересни снимки на по старите серии локомотиви на тази компания с предни кабини.Ако можете да ги качите,ще е чудесно.



Тези като че ли са от по-старите.

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 446
  • Рейтинг: 122
Re:southern pacifik cab forwards
« Отговор #7 -: 08 Февруари 2012, 10:59:42 »
Точно така и много ти благодаря. Аз ще подготвя един подробен материал за тези машини и всичките и разновидности ,защото много ги обичам и са ми изключително интересни.