Едни от най необичайните и интересни парни локомотиви в света,са запазена марка на американската компания Southern Pacifik. Известни са като Cab Forward ,буквално преведено,"с кабината напред."
Историята на възникването им е много интересна. Много от железопътните лини на тази компания преминават през високи планини, и преминават през многобройни тунели и снежни навеси. Преминавайки през тях ,локомотивните бригади почти са се задушавали от пещните газове,изпълващи локомотивната кабина.
В крайна сметка на един локомотивен машинист му писнало това и той преместил челния фенер и плуга на локомотива на тендера и е започнал да се движи с тендера напред .по този начин,въпреки неудобството за управление от погрешната страна и течението в кабината,той поне е спасил себе си и огняра си от задушаващите газове през тунелите и снежните навеси.
Един инженер от компанията Балдуин,виждайки това,предложил нещо друго и много по разумно. Той преустроил през 1908 година два локомотива система Малет,като прикачил тендера зад димната камера,напълно затворил кабината и преместил уредите за управление. Поради това,че тези локомотиви са горели мазут,не е имало никакъв проблем за преместването на тендера. За да се осигури сигурно протичане на мазута,дори в нагорнища ,от тендера към локомотива,мазутния резервоар е херметично затворен и в него се подава сгъстен въздух,които избутва мазута към предната част на локомотива.
Локомотивите са се оказали много успешни и в крайна сметка,до 1944 година са построени 256 подобни машини.
Те поемат огромна част от превозите на компанията,успешно обслужвайки както много тежки товарни,така и най авторитетни експресни влакове,през планинските участъци.
Площадката пред димната камера на тези локомотиви е много просторна и е получила прякора Маимунската палуба. На тези площадки често са се качвали Хобо,американските железопътни скитници без билет.
За съжаление те често почти са се задушавали през тунелите или са били обгаряни от увлечена в парните машини вода,впоследствие изхвърляна през комина.
Царството на Cab Forward завършва на 30 ноември 1956 година,когато е последното пътуване на такъв локомотив с номер 4211. Точно една година по късно,локомотив 4274 обслужва атракционен влак от Розевил до Спаркс ,след което никога вече не се е движил подобен локомотив.
В железопътния музей в Сакраменто,Калифорния ,в отлично състояние се съхранява най последния произведен подобен локомотив,4294.